مزدا پیشرانه‌های درون‌سوز را به الکتریکی‌ها ترجیح می‌دهد


مزدا پیشرانه‌های درون‌سوز را به الکتریکی‌ها ترجیح می‌دهد

با توجه به این موضوع، مزدا معتقد است موتورهای درون‌سوز هنوز هم از لحاظ تولید دی‌اکسید کربن نسبت به نمونه‌های الکتریکی بهتر هستند. مدیر اجرایی مزدا در زمینه توسعه قوای محرکه، آقای «Ichiro Hirose» طی مصاحبه‌ای با CarAdvice در نمایشگاه لس‌آنجلس گفته است که این شرکت همچنان به پیشرانه‌های بنزینی متعهد است و به تمرکز اصلی خود روی این موتورها ادامه...

جزئیات خبر

مزدا پیشرانه‌های درون‌سوز را به الکتریکی‌ها ترجیح می‌دهد

1397/9/14
مزدا پیشرانه‌های درون‌سوز را به الکتریکی‌ها ترجیح می‌دهد

قابل‌انکار نیست که درکل خودروهای الکتریکی وسایل نقلیهٔ به‌مراتب پاک‌تری از خودروهای درون‌سوز هستند. بااین‌حال این موضوع تا حد زیادی به روش‌های تولید برق بستگی دارد که در مناطق مختلف جهان متفاوت است.

با توجه به این موضوع، مزدا معتقد است موتورهای درون‌سوز هنوز هم از لحاظ تولید دی‌اکسید کربن نسبت به نمونه‌های الکتریکی بهتر هستند. مدیر اجرایی مزدا در زمینه توسعه قوای محرکه، آقای «Ichiro Hirose» طی مصاحبه‌ای با CarAdvice در نمایشگاه لس‌آنجلس گفته است که این شرکت همچنان به پیشرانه‌های بنزینی متعهد است و به تمرکز اصلی خود روی این موتورها ادامه خواهد داد.

او دراین‌باره گفته است:
«در هر منطقه و بازاری از روش‌های مختلفی برای تولید برق استفاده می‌شود؛ بنابراین ما باید توجه کنیم که در هر منطقه برق چگونه تولید می‌شود. شیوه تولید برق در برخی مناطق ممکن است پاک باشد. پس خودروهای الکتریکی برای این مناطق مناسب هستند؛ اما در مناطق دیگر، با توجه به شیوه تولید برق، ممکن است موتورهای درون‌سوز از لحاظ تولید گازهای گلخانه‌ای برتر باشند؛ بنابراین وقتی به هدف کاهش تولید دی‌اکسید کربن فکر می‌کنیم، هنوز هم مناطقی وجود دارند که موتورهای درون‌سوز برای آن‌ها مناسب‌تر هستند. پس ما هنوز هم باید روی این پیشرانه‌ها تمرکز کنیم».
آقای هیروس معتقد است که پیشرانه‌های بنزینی هنوز هم می‌توانند پیشرفت‌های زیادی را تجربه کنند که آن‌ها را 30 درصد کارآمدتر از حال حاضر خواهد کرد. همچنین موتورهای دیزلی هم رفتنی نیستند و مزدا روی فناوری‌های پیشرفته کار می‌کند تا این موتورها را بهتر و کارآمدتر کند.
وی در این بار اظهار داشته است:
«ما به‌طور مداوم در حال کار بر ر وی موتورهای دیزلی هستیم تا به موتور ایده‌آل دست پیدا کنیم. خصوصاً امروزه کراس‌اوورها بسیار محبوب شده‌اند که این یعنی خودروها بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند؛ بنابراین برای این خودروها، موتورهای دیزلی به‌منظور کاهش دی‌اکسید کربن هنوز برتری دارند. به همین دلیل ما هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن پیشرانه‌های دیزلی نداریم».
اما مزدا تنها به پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی متعهد نیست زیرا اخیراً اعلام شده که این شرکت ژاپنی قصد دارد موتورهای وانکل را هم بازگرداند. البته این موتورها صرفاً به‌عنوان افزایش‌دهنده بُرد در خودروهای الکتریکی مزدا مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

مزدا پیشرانه‌های درون‌سوز را به الکتریکی‌ها ترجیح می‌دهد
اولین نفری باشید که دیدگاه ارسال می نماید.

منبع خبر : پدال

دیدگاه جدید

ثبت دیدگاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری