حمایت آمریکا از تروریستها در سوریه با هدف تجزیه این کشور


حمایت آمریکا از تروریستها در سوریه با هدف تجزیه این کشور

آمریکایی ها برای آنکه بتوانند در شرق فرات باقی بمانند به تروریست های داعشی امکان داده اند نزدیک دیرالزور باقی بمانند و تشکل کوچکی برای خود ایجاد کنند.

حمایت آمریکا از تروریستها در سوریه با هدف تجزیه این کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه لبنانی البناء در شماره امروز خود در اینترنت در یادداشتی به قلم وفیق ابراهیم نوشت: نقشه آمریکا در سوریه به تدریج درحال مشخص شدن است. گروه های مورد حمایت آمریکا که طی پنج سال گذشته در سوریه فعال بودند اکنون نقش شان در حال کمرنگ شدن است و آمریکا امیدوار است گروه های تروریستی بتوانند مانع از پیشرفت روند آزادسازی کل خاک سوریه شوند.

نشانه ادامه سرمایه گذاری آمریکایی ها روی تروریست ها در ادلب، اصرار جیمز جفری مشاور وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم آتش بس دائم ارتش سوریه و متحدانش با جبهة النصره است که اکنون آن را هیئت تحریر الشام می نامند. به طور مثال، این پرسش مطرح می شود که آیا ممکن است پلیس شیکاگو با باندهای خلافکار توافقنامه آتش بس امضا کند؟ آیا ارتش آمریکا با تروریستهایی که به کنگره یا کاخ سفید حمله می کنند توافقنامه آتش بس امضا می کند؟.

چرا آمریکایی ها قوانینی را که در آمریکا اجرا می کنند در سوریه اجرا نمی کنند؟ پاسخ روشن است زیرا آنها از یک دهه پیش طرحی را مد نظر دارند که با توسل به هر ابزاری اعم از تروریسم و گروه کشورهای خلیج فارس و اردن و ترکیه و با حمایت کشورهای غربی سعی در اجرای آن دارند. هدف آنها، تحت کنترل گرفتن کامل سوریهاست. اما شکست طرح آنها و تسلط حکومت سوریه بر خاک خود موجب شده است آمریکایی ها نقشه شان را تغییر دهند و به فکر تجزیه این کشور بیفتند. آنچه برای آنها اهمیت دارد تضعیف سوریه و پراکنده کردن اجزای این کشور و غارت منابع ثروت آنها اعم از گاز و نفت این کشور در مناطق شرقی است.

آمریکا در این چارچوب از جبهة النصرة در ادلب حمایت می کند و اصرار دارد که حکومت سوریه با این گروه آتش بس اعلام کند. آمریکایی ها مناطق مختلف سوریه را از جنوب تا شرق بدون کسب موافقت حکومت سوریه اشغال کرده اند. آمریکایی ها با استفاده از پایگاه نظامی التنف در جنوب از تروریست های باقیمانده در اردوگاه الرکبان و جواره پشتیبانی می کنند و دهها پایگاه در مناطق شرقی و شمالی ایجاد کرده اند تا از کردها حمایت کنند و هدفشان ایجاد کشور مستقل کردی است تا به این شکل منابع گاز و نفت احتمالی این منطقه را تصرف کنند.

آمریکایی ها برای آنکه بتوانند در شرق فرات باقی بمانند به تروریست های داعشی امکان داده اند نزدیک دیرالزور باقی بمانند و تشکل کوچکی برای خود ایجاد کنند تا بهانه لازم در اختیار آمریکا برای ادامه حضور در سوریه قرار گیرد. آنها همچنین ترکیه را ترغیب کرده اند تا کشوری ترکمنی در شمال و غرب سوریه در نزدیک ادلب ایجاد کند. آنها می خواهند با ایجاد امارت های متخاصم در این منطقه زمینه ای برای جنگ و درگیری دائمی ایجاد کنند تا به این شکل منابع گاز و نفت آنها را غارت کنند. آمریکایی ها به دنبال مانع تراشی در مسیر بازیابی کشور سوریه هستند و می خواهند شروط خود را درخصوص تامین امنیت اسرائیل به روسیه و ایران تحمیل کنند و نفت و گاز سوریه و قراردادهای بازسازی این کشور را در اختیار بگیرند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان