کاریابی در ترکیه چگونه است؟


اگر به مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور فکر می کنید، نکاتی هست که باید بدانید. کاریابی در ترکیه چندان راحت نیست و سختی های فراوانی دارد. برای یافتن کار در ترکیه باید حسابی تحقیق کنید و فریب وعده های دروغ را نخورید. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر بخوانید.

اگر به مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور فکر می‌کنید، نکاتی هست که باید بدانید. کاریابی در ترکیه چندان راحت نیست و سختی‌های فراوانی دارد. برای یافتن کار در ترکیه باید حسابی تحقیق کنید و فریب وعده‌های دروغ را نخورید. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر بخوانید.

کاریابی در ترکیه

اگر با این تصور که ترکیه کشوری ارزان است قصد مهاجرت دارید، باید بگوییم اشتباه می‌کنید؛ بسیاری از محصولات از جمله اقلام خوراکی در ترکیه قیمتی دو برابر ایران دارند و شما برای زندگی در ترکیه باید درآمد کافی داشته باشید.

کاریابی در ترکیه بسیار دشوار است. جوانان ترکیه در استخدام، اولویت دارند؛ چنانچه کارفرما باید به ازای هر کارمند خارجی، 5 کارمند ترک استخدام کند. هم‌چنین نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالا است. همه این‌ها دلایلی هستند که روند کاریابی در ترکیه را برای اتباع خارجی دشوار می‌کنند.

کاریابی در ترکیه چگونه است؟

داشتن تخصص برای کاریابی

تجربه و تخصص کافی برای یافتن کار در ترکیه الزامی است. به ویژه تخصص‌هایی که در کشور ترکیه وجود نداشته یا کمتر وجود داشته باشند. پس اگر در حرفه خود متبحر هستید کاریابی در این کشور برای‌تان راحت‌تر خواهد بود. البته این نکته را مورد توجه قرار دهید که هنگام مصاحبه آزمونی از شما گرفته می‌شود تا میزان تخصص و تجربه شما سنجیده شود. در مطلب شرایط کار و درآمد در استانبول در مورداین موضوع بیشتر بخوانید.

کاریابی در ترکیه چگونه است؟

اهمیت زبان در کاریابی ترکیه

بدون شک یکی از شرایط کاریابی دانستن زبان ترکی است. ترک‌ها در زبان انگلیسی زیاد مهارت ندارند و دانستن زبان ترکی برای کاریابی در ترکیه ضروری است.

نکات مهمی که باید بدانید

شاید تبلیغات زیادی در رابطه با کار در ترکیه دیده باشید. اما این نکته را باید بدانید که کلاهبرداری‌های زیای در این زمینه صورت می‌گیرد. پس تحقیقات زیادی انجام دهید و گول وعده‌های دروغ را نخورید. بسیاری از شرکت‌ها با کارفرماها هماهنگ می‌کنند و با گرفتن هزینه‌های گزاف از افراد جویای کار آن‌ها را فریب می‌دهند؛ به آن‌ها وعده کار می دهند و بعد ازمدتی آن ها را از سرکار اخراج می کنند. در نهایت به شکایات و حق و حقوق شما رسیدگی نمی‌شود.


1397/09/18 | کد مطلب: 4308
برچسب‌ها: ترکیه
کاریابی در ترکیه چگونه است؟
کاریابی در ترکیه چگونه است؟ سیما رفیعی
کاریابی در ترکیه چگونه است؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی تور فرانسه