به گزارش ایسنا، «رشید قربانی»، در نشست هماندیشی معاونین آموزش متوسطه قطب دو کشور در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال حدود 292 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان این که خروجی نهایی آموزش و پرورش به دانش آموزان دوره متوسطه منتهی میشود، افزود: عمده قضاوتهای جامعه نیز مربوط به دوره متوسطه دوم است و موفقیتهای دانش آموزان در این دوره میتواند نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اینکه آموزشها در مدارس باید به سمت مهارتهای عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی پیش برود، خاطرنشان کرد: اگر دانشآموزان در رشتههای مهارتی و فنی فارغالتحصیل شوند شمار افراد بیکار در جامعه کاهش خواهد یافت.
قربانی از افزایش 7000 نفری دانشآموزان رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش در سال تحصیلی جاری در مدارس استان خبر داد و امکانات و تجهیزات مناسب و نیروی انسانی توانمند را عامل موفقیت دانشآموزان در این رشتهها برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه هیچ تحولی در نظام آموزشی ایجاد نمیشود مگر با نوسازی در نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی، اظهار کرد: مهارتی شدن آموزشها در دوره متوسطه بسیار مورد تأکید است.
وی اجرای طرح ایران مهارت در مدارس دوره اول متوسطه را بسیار موثر دانست و گفت: اگر این طرح بهدرستی در مدارس اجرایی شود، نتایج آن در آینده برای جامعه سودمند است.
قربانی بر تقویت رویکرد کار آفرینی در دانشآموزان تأکید کرد و گفت: تصور غلط جامعه بر این است که افراد مستعد بیشتر به سمت رشتههای نظری و علوم تجربی گرایش دارند و اگر در این زمینه فرهنگسازی شود دانشآموزان به سمت رشتههای فنی و کار و دانش بیشتر تمایل پیدا خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه برای کمک به توسعه کشور باید بخش فنی و حرفهای و کار و دانش تقویت شود، خاطرنشان کرد: اولویت نخست برای تحقق این مهم فرهنگسازی صحیح است به طوریکه دانش موزان با ورود به این رشتهها باید احساس ارزشمندی کنند.
قربانی همچنین توانمندسازی نیروی انسانی و تأمین تجهیزات و امکانات لازم را از دیگر اقدامات مهم در راستای تقویت مهارتهای فنی و حرفهای دانش آموزان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در اینباره قدمهای خوبی برداشته شود.
انتهای پیام