تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی به کاهش بیکاری منجر می‌شود


تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی به کاهش بیکاری منجر می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر این‌که آموزش‌ها در مدارس باید به سمت مهارت‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی پیش برود، گفت: اگر دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی و فنی فارغ‌التحصیل شوند شمار بیکاران در جامعه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، «رشید قربانی»، در نشست هم‌اندیشی معاونین آموزش متوسطه قطب دو کشور در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال حدود 292 هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که خروجی نهایی آموزش و پرورش به دانش آموزان دوره متوسطه منتهی می‌شود، افزود: عمده قضاوت‌های جامعه نیز مربوط به دوره متوسطه دوم است و موفقیت‌های دانش آموزان در این دوره می‌تواند نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر این‌که آموزش‌ها در مدارس باید به سمت مهارت‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی پیش برود، خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی و فنی فارغ‌التحصیل شوند شمار افراد بیکار در جامعه کاهش خواهد یافت.

قربانی از افزایش 7000 نفری دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سال تحصیلی جاری در مدارس استان خبر داد و امکانات و تجهیزات مناسب و نیروی انسانی توانمند را عامل موفقیت دانش‌آموزان در این رشته‌ها برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به این‌که هیچ تحولی در نظام آموزشی ایجاد نمی‌شود مگر با نوسازی در نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی، اظهار کرد: مهارتی شدن آموزش‌ها در دوره متوسطه بسیار مورد تأکید است.

وی اجرای طرح ایران مهارت در مدارس دوره اول متوسطه را بسیار موثر دانست و گفت: اگر این طرح به‌درستی در مدارس اجرایی شود، نتایج آن در آینده برای جامعه سودمند است.

قربانی بر تقویت رویکرد کار آفرینی در دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: تصور غلط جامعه بر این است که افراد مستعد بیشتر به سمت رشته‌های نظری و علوم تجربی گرایش دارند و اگر در این زمینه فرهنگسازی شود دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش بیشتر تمایل پیدا خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان این‌که برای کمک به توسعه کشور باید بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تقویت شود، خاطرنشان کرد: اولویت نخست برای تحقق این مهم فرهنگسازی صحیح است به طوری‌که دانش ‌موزان با ورود به این رشته‌ها باید احساس ارزشمندی کنند.

قربانی هم‌چنین توانمندسازی نیروی انسانی و تأمین تجهیزات و امکانات لازم را از دیگر اقدامات مهم در راستای تقویت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در این‌باره قدم‌های خوبی برداشته شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران