ضرورت افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی


ضرورت افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در نیمه نخست امسال 1107 نفر در اورژانس اجتماعی در پایتخت پذیرش شده‌اند و 106 هزار مورد تماس با خط اورژانس برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، داریوش بیات‌نژاد در آئین افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی گفت:‌ پارسال در سه مرکز مداخله در بحران استان تهران، ۱۴۵۱ مورد پذیرش کرده ایم و در شش ماه ابتدایی امسال یک هزار و ۱۰۷ نفر پذیرش شده است که نشان‌دهنده گسترش کیفی خدمات است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در سال گذشته ۲۱۲ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که ۵۶ هزار مورد مرتبط و 156 هزار مورد غیرمرتبط بوده که باید برای افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس تلاش بیشتری بکنیم.
بیات‌نژاد در مورد گفت: در شش ماهه امسال نیز با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ۱۰۶ هزار مورد تماس برقرار شده که ۲۲ هزار مرتبط و ۸۴ هزار غیرمرتبط بوده است.
وی گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ مورد در سال گذشته در بحث خدمات سیار پذیرش شدند و در شش ماهه امسال ۳ هزار و ۲۲۵ مورد بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به حضور ۴۸۶ نفر نیروی اورژانس اجتماعی استان تهران گفت: این افراد هر روز دغدغه ثبات شغلی دارند و باید ساماندهی شوند.
وی گفت: در ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی استان تهران فقط ۳ مرکز در سطح یک فعالیت می‌کنند،‌در حالی که باید حداقل ۱۵ مرکز به سطح یک برسند که به اعتبارات و تجهیزات نیاز دارد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: گاهی نیمی یا بخشی از آسیب‌های اجتماعی کشور در استان تهران متمرکز است، اما اعتبارات این استان را در توزیع استانی مناسب نمی‌بینند، در حالی که برای اشتغال، معیشت، مسکن و درمان در تهران تا ۱۰ برابر سایر استان‌ها هزینه می‌کنیم.
بیات نژاد گفت: باید بهترین شرایط را با بالاترین فناوری بکار گیریم و از فازمحوری به جامعه محوری و خانواده محوری برویم تا تسهیل‌گری و گستره خدمات هم تحقق یابد.
وی ادامه داد: با خدمات اجتماعی پویا باشد برای رضایتمندی همه مردم تلاش می کنیم و می‌دانیم گستره آسیب‌ها در سال های اخیر به دغدغه‌ای در میان سطوح جامعه و مسئولان تبدیل شده به همین دلیل گسترش خدمات اورژانس اجتماعی جزو رویه کاری ماست.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال است و ما با وجود مشکلات مالی و نیروی انسانی تلاش کردیم مشکلات را رفع کنیم.
بیات‌نژاد گفت: ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها از برنامه‌های جدی بهزیستی است تا به لحاظ روحی، اجتماعی و مالی افراد در معرض آسیب را به ساحل امید و توانمندی برسانیم و دوست داریم دغدغه شغلی مددکاران ما و کادر فعال در اورژانس اجتماعی نیز دیده شود.
وی ادامه داد: برغم پرداختی‌هایمان در ساختارهای سازمانی بهزیستی، اینها حقوق نیست بلکه کمک‌هزینه است که می‌دهیم و در مقایسه با سایر مشاغل که سختی بیشتری داریم، دستمزد مناسبی نمی‌گیریم که امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال