امید ساکنان حاشیه ری به «مسجد عبدالعظیم حسنی (ع)»


امید ساکنان حاشیه ری به «مسجد عبدالعظیم حسنی (ع)»

ساکنان ارغوان شهر و شهرک‌های مفتح، گلستان شهر ری امیدوار به نقش‌آفرینی اولین مسجد محله‌شان، برای پشت سرگذاشتن مشکلات و معضلات آزاردهنده هستند.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون‌های مساجد: حکایت ساخت شهرک‌های مسکونی بدون مراکز دینی و فرهنگی، مثنوی هفتاد من است و محدود به دیروز و امروز نیست و احتمالا در آینده نیز شاهد این وضعیت خواهیم بود.

خبرنگار ما پیش از این بارها به وضعیت مساجد شهرک های نوساز پرداخته بود که برای نموه می توان به وضعیت شهرک شاهد شهرستان شهریار اشاره کرد که در بخشی از گزارش آن آمده بود «درحالی که تعاونی مسکن بنیاد شهید برای ساخت مسجد در شهرک شاهد اقدامی انجام نمی‌دهد «حجت‌الاسلام عبدالحسین حیدری» مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید اشرفی اصفهانی اقدامات این مرکز برای ساخت مسجد در این شهرک را صرفا اقدامی ارشادی خواند».

خبرنگار ما چند روز پیش به شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان در شهر ری رفت تا از وضعیت فعالیت نخستین مسجد تاسیس شده در این منطقه که اتفاقا اولین مسجد به نام حضرت عبد العظیم حسنی(ع) در شهر ری است، گزارشی تهیه کند.

نخستین موضوعی که در این منطقه از شهر ری به چشم می آید و از زبان برخی شهروندان شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان می شنویم وضعیت تاسف بار فرهنگی و اجتماعی این منطقه است.

امید ساکنان حاشیه ری به «مسجد عبدالعظیم حسنی (ع)»

حالا شهرک نشینان امیدوارند به روزهای خوب و شاد، به محله‌های عاری از فساد و تباهی و به پرورش فرزندانشان در فضایی سازنده و سالم. آنان حالا بیش از هر چیز به امام جماعت جوان، اعضای هیات امنا و جوانان بسیجی مسجد حضرت عبد العظیم حسنی(ع) دل بسته‌اند تا زشتی‌ها از فضای شهرک‌های مفتح، گلستان و ارغوان رخت بربندد و قشنگی‌ها جایگزین شوند.

جوادی در همین باره به خبرنگار ما گفت که ساکنان شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان چند سالی بود شکایت خود از نبود مراکز و اماکان فرهنگی، هنری و ورزشی را به دستگاه های مربوطه می بردند اما گوش شنوایی پیدا نمی کردند. لذا ما چند سال پیش وضعیت این شهرک ها را با حجت الاسلام مهدی اصلانی؛ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در میان گذاشتیم و ایشان آستین های همت را بالا زدند تا اینکه امسال در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افتتاح شد.

امید ساکنان حاشیه ری به «مسجد عبدالعظیم حسنی (ع)»

مشاهدات خبرنگار ما از وضعیت مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نشان می دهد که مراحل ساخت این مسجد با سرعت خوبی پیش رفت، با این وجود هنوز بخش هایی از آن تکمیل نشده است. البته با شور و نشاطی که در میان برخی از نوجوانان و جوانان شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان دیده می شود این بخش ها نیمه کاره نیز به زودی کامل می شوند.

امید ساکنان حاشیه ری به «مسجد عبدالعظیم حسنی (ع)»

تلاش جوانان بسیجی برای تکمیل مسجد عبدالعظیم حسنی(ع)

پایان پیام/397

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...