افتتاح دفتر همکاری های کاردانش و شهرک های صنعتی سمنان


افتتاح دفتر همکاری های کاردانش و شهرک های صنعتی سمنان

دفتر همکاری های آموزش شاخه کاردانش اداره کل آموزش و پرورش با همکاری شرکت شهرک های صنعتی در سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مرکز ، این نخستین دفتر همکاری های آموزش شاخه کاردانش در استان سمنان و ششمین دفتر در کشور است.
بهره برداری از این دفتر نوعی برون سپاری و افزایش همکاری ها ی بخش صنعت برای آموزش های مهارتی دانش آموزان است.
عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح این دفتر گفت : تاپایان سال این دفاتر در تمام استان ها افتتاح می شود.
وی اجرای طرح برون سپاری آموزش های مهارتی را از راهبردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: تا سال آینده برای یک میلیون جامعه هدف ، آموزش های کار دانش و فنی و حرفه ای برون سپاری می شود
آذرکیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش هم گفت : طبق برنامه ششم توسعه باید بیش از 50 درصد دانش آموزان آموزش ها ی مهارتی هنرستان ها و مراکز کاردانش را فراگرفته باشند.
احمدهمتی نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : توسعه آموزش های مهارتی استفاده بهینه از امکانات و قابلیت هاست و در تحولات صنعت ، تولید اشتغال و اقتصاد کشور نقش مهمی خواهد داشت .
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم با اشاره به رتبه نخست استان سمنان در توسعه متوازن و توزیع رشته های تحصیلی گفت : در استان سمنان بیش از 10 هزار نفر دانش آموز در هنرستان ها و مراکز کاردانش تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام