ماجرای شنود حزب کارگزاران توسط جریان نزدیک به حجاریان


ماجرای شنود حزب کارگزاران توسط جریان نزدیک به حجاریان

به دنبال چاپ سخنان جنجالی فائزه هاشمی در یک جلسه داخلی حزب کارگزاران در شماره دیروز روزنامه صبح امروز،این حزب در واکنشی شدیداللحن، مسئولان روزنامه مذکور را متهم به استراق سمع کرد.

ماجرای شنود حزب کارگزاران توسط جریان نزدیک به حجاریان

به گزارش ایران اکونومیست، دی ۷۸ حزب کارگزاران سازندگی فاش کرد یکی از احزاب چپ گرا (نزدیک به روزنامه صبح امروز) در یکی از جلسات درون‌گروهی خود در تابستان گذشته هوادارانش را به آمادگی رزمی فراخوانده است.

به دنبال چاپ سخنان جنجالی فائزه هاشمی در یک جلسه داخلی حزب کارگزاران در شماره دیروز روزنامه صبح امروز، این حزب در واکنشی شدیداللحن، مسئولان روزنامه مذکور را متهم به استراق سمع کرد و از سعید حجاریان، مدیرمسئول این روزنامه خواست به افکار عمومی و در زمان مقتضی به مراجع قضایی توضیح دهد با چه مجوزی در یک جلسه حزبی شنود کار گذاشته است.

در نامه حزب کارگزاران به مدیرمسئول روزنامه صبح امروز، هدف از افشای سخنان فائزه هاشمی در یکی از جلسات داخلی حزب کارگزاران سازندگی، تخریب چهره سخنران و حزب کارگزاران عنوان و تصریح شده است: «گردانندگان روزنامه صبح امروز که تقریبا همه آن‌ها عضو حزب‌های سیاسی و دارای سوابق اطلاعاتی هستند، علی‌القاعده باید بدانند اعتبار سیاسی مواضع افراد و احزاب به اعلان عمومی آن است.»

حزب کارگزاران همچنین با یادآوری این نکته که رجوع به تحلیل درون‌گروهی یکی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی، انعکاس سیاه‌مشق‌ها و پیش‌نویس‌هایی است که در جلسات درون‌گروهی همه احزاب به وفور یافت می‌شود، فاش کرد: «تحلیل‌های آنچنانی یکی از احزاب چپ گرا درباره ضرورت آمادگی رزمی هواداران در یکی از جلسات تابستان گذشته ازجمله این تحلیل‌هاست. در این نامه گردانندگان صبح امروز به‌عنوان دوستان سابق متهمان قتل‌های مشکوک معرفی و تصریح شده است که دوستان صبح امروزی به‌خوبی می‌دانند تاریکخانه‌ای که امروز همه می‌کوشند به آن نور بتابانند، در همین سرک‌کشیدن‌های دوستان سابق آن‌ها به حریم‌های خصوصی اشخاص و احزاب در دهه گذشته ریشه دارد.»

روزنامه صبح امروز در شماره دیروز خود اقدام به انتشار سخنان فائزه هاشمی کرد. صبح امروز به نقل از فائزه هاشمی نوشت: «کارگزاران سازندگی از به وجود‌آورندگان دوم خرداد هستند و این گروه‌هایی که امروز هیچ‌کس را قبول ندارند و فقط خودشان را مطلق می‌دانند، در زمانی که دوم‌خرداد پدید آمد، وجود نداشتند و کسی آن‌ها را نمی‌شناخت.»

وی افزود: «مدعیان دوم‌خرداد بسیار زیاد هستند. آن‌ها به نحوی عمل می‌کنند که همه باید تابع آن‌ها باشند و به تفکرات مختلفی که در طیف دوم‌خرداد وجود دارد، توجه نمی‌کنند.» حمله عضو حزب کارگزاران به انحصارطلبی و مطلق‌اندیشی برخی گروه‌های مدعی دوم‌خرداد درحالی مطرح می‌شود که او ضمن افشای اینکه این گروه‌ها به ائتلافی نرسیده‌اند، از جبهه مشارکت و دفتر تحکیم با عنوان تندرو‌ها یاد می‌کند. فائزه هاشمی جبهه مشارکت را مهم‌ترین منبع اختلاف برای ائتلاف گروه‌های دوم‌خردادی معرفی می‌کند.

فائزه هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی گروه‌های دوم‌خردادی پیش از این مانع توسعه سیاسی بوده‌اند از عدم وفاداری این گروه‌ها به آقای خاتمی، رئیس‌جمهور سخن گفته و تصریح می‌کند: «این گروه‌های تندرو برای آقای خاتمی هم پیغام فرستاده‌اند که اگر تو نخواهی با ما همراه شوی، همان‌طور که خودمان شما را سوار قطار کردیم، پیاده‌ات خواهیم کرد.»

فائزه هاشمی همچنین با انتقاد از دفاعیات عبدالله نوری در دادگاه، گفت: «الان که می‌بینیم آقای نوری در دادگاه می‌ایستد و می‌گوید این نامه ۱.۶ دروغ است و چنین چیزی نبوده، کار اشتباهی کرده و به نظر من با دفاعیاتش تاریخ را منحرف کرده است. این درواقع عوام‌فریبی است، آن‌وقت می‌گویند آقای عبدالله نوری آزادی‌خواه است!»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران