قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان


قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

در این مطلب قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ارایه گردیده است.... ]]>

قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان
در این مطلب قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ارایه گردیده است....
قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیانعکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان
مسابقات هوافضای جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان از قدیمی ترین بخش های این جشنواره می باشد و هر ساله بیشترین تعداد تیم های مسابقاتی در گرایش های این بخش شرکت می کنند.

به دلیل استقبال بسیار زیاد دانش آموزان از پروژه های هوافضایی، مسابقات تبیان دو راهکار برای استاندارد شدن تعداد تیم ها در هر بخش در نظر گرفته است:
گرایش های متنوعی برای بخش هوافضا در نظر گرفته شده شامل:
- گلایدر ساده
- گلایدر سازه ای
- موشک آبی عمودپرتاب
- موشک آبی پرتابه ای
- هاورکرافت

قوانین مسابقه هاور کرافت

مقطع سنی برای مسابقه: دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه
1. هاور کرافت طبق تعریف باید در هوامعلق باشد و به حرکت دربیاید، نه مانند قایق یا ماشین حرکت کند. معلق نبودن هاورکرافت باعث حذف رکورد می شود.
2. مساحت هاورکرافت از 5000 سانتی متر مربع نباید تجاوز کند.
3. استفاده از کیت های RTF (کاملا آماده ی پرواز) که به فروش می رسند، ممنوع است. اما استفاده از قطعات آماده برای سیستم های مختلف هاورکرافت بلامانع است.
4. استفاده از اسکرت (skirt) و سیستم هدایت از راه دور (remote control) برای هاورکرافت الزامی است.
5. شکستن، باز شدن قطعات، خرابی و ... لوازم، بدنه و سیستم هدایتی هاورکرافت شرکت کننده در حین مسابقه، قبل و یا بعد از مسابقه به عهده ی شرکت کننده است و وقت اضافه تر از زمان مسابقه داده نمی شود.
6. امتیازدهی به طی کردن مسیر تعیین شده در مدت زمان 3 دقیقه است. به بیشترین مسافت طی شده، بیشترین امتیاز مسیر داده می شود.
7. امتیازدهی به تیم از زمانی شروع می شود که هاورکرافت داخل مسیر eight می شود.
8. به ازای طی کردن هر دایره از مسیر eight مانند به طور کامل 10 امتیاز در نظر گرفته می شود.
9. بیرون رفتن ازمسیر، چرخش دور خود، برعکس رفتن مسیر، همه باعث توقف و از سرگیری مسیر است که طبعا باعث از دست رفتن زمان می شود.
10. برای هر باز دست زدن به هاورکرافت، بیرون رفتن از پیست، تعمیر جزیی و ...یک امتیاز منفی در نظر گرفته می شود.
11. برای داشتن و استفاده از اسکرت و هدایت از راه دور، پایدار بودن هاورکرافت، تمیزی در ساخت و ... طبق جدول امتیاز داده می شود.
جزییات کم بعضی جزییات همه جزییات
0 تا 5 5 تا 10 10 تا 15

امتیاز کل =امتیاز "برد" + امتیاز "جدول جزییات" + امتیاز "بروشور" – امتیاز "خطا"است.

قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان
تماس با ما
آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول
مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تلفن: 81202311، 81202428
نمابر: 81202203
پست الکترونیکی: project@tebyan.com

قوانین مسابقه هاور کرافت در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیانکانال تلگرام جشنواره پروژه های دانش آموزی

سایت چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع