تعیین‌تکلیف برخی پروژه‌های منطقه ثامن


تعیین‌تکلیف برخی پروژه‌های منطقه ثامن

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - پروژه‌هایی که سال‌ها قبل کلنگشان به زمین خورده و در دوره گذشته مدیریت شهری با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو شده بودند، حالا در شورای پنجم تعیین‌تکلیف شده‌اند....


شهرآرا آنلاین - پروژه‌هایی که سال‌ها قبل کلنگشان به زمین خورده و در دوره گذشته مدیریت شهری با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو شده بودند، حالا در شورای پنجم تعیین‌تکلیف شده‌اند. درهمین‌رابطه، رئیس شورای شهر مشهد مصوبه این شورا با موضوع تعیین‌تکلیف برخی پروژه‌های منطقه ثامن را برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ کرد.

در پاسخ به نامه مدیر منطقه ثامن شهرداری مشهد درباره پروژه‌های بلاتکلیف منطقه ثامن شامل پروژه‌های کوکب، اختر، مصباح، حافظ، سعدی، خیام، مبین، نور، بیستون، مشکات، اوحد، آراد و فراز، به استناد مصوبه تعیین‌تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف محدوده منطقه ثامن، نظریه مشترک کمیسیون‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و عمران و شهرسازی و صورت‌جلسات تأیید‌شده کمیته نظارتی شماره۴ شورای شهر، برای اقدام لازم ابلاغ شد. در ماده واحده این مصوبه آمده است: «با توجه به نامه شهرداری منطقه ثامن و گزارش مؤسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آگاهان تراز توس و به استناد مصوبه شورای شهر مشهد، توافقات منطقه ثامن با سرمایه‌گذاران که به تأیید کمیته نظارتی شماره چهار شورای شهر رسیده است، در جلسه مشترک کمیسیون‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و عمران شهرسازی با حق حضور و رأی اعضای شورای اسلامی‌شهر بررسی و به اتفاق آراء مورد‌تأیید قرار گرفت. بر این اساس، صورتجلسه شماره ٨٠/٢٩۵۵١ به تاریخ ٢٠ اسفندماه سال ٩۶ در ۵ برگ برای پروژه‌های کوکب، اختر ، مصباح ، حافظ، مبین ، سعدی ، خیام ، نور، اوحد به تأییدشورای شهر رسید. همچنین صورتجلسه شماره ٨٠/١٧٧٩۴ در ٢ برگ برای پروژه مشکات، صورتجلسه شماره ٨٠/٣۵٢ در ٢ برگ برای پروژه بیستون، صورت‌جلسه شماره ٨٠/٢٩٠۶٩ در ٣ برگ برای پروژه فراز و صورت‌جلسه شماره ٨٠/٢۶۴٨۴ در ٣ برگ برای پروژه آراد مصوب شد. در یکی از تبصره‌های مصوبه شورای شهر تأکید شده است که تمام پرونده‌های مطروحه از نظر تضمین IRR توسط شهرداری مختومه اعلام و درآینده هیچگونه ادعائی در خصوص تضمین سود نباید پذیرفته شود. شهرداری مشهد مکلف شد ظرف مدت ٣ ماه، مکانیزم اجرایی مناسب برای اجرایی‌شدن پروژه‌های باقی‌مانده در بافت پیرامونی حرم ، با اولویت مشارکت مالکان و با استفاده از تسهیلگران را تهیه و اجرایی کند. بر اساس مصوبه شورای شهر، مدیریت شهری باید تدابیر لازم برای الزام سرمایه‌گذاران به ساخت پروژه برابر برنامه زمان‌بندی اتخاذ کند.

﷯ بازنگری در محاسبه کاربری‌های درمانی

بازنگری در نحوه محاسبه حقوقات کاربری‌های بهداشتی درمانی از مهمترین مصوبات شورای پنجم به شمار می‌رود که رئیس شورا آن را برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ کرد.‌ طرح پیشنهادی برخی از اعضای شورا با موضوع بازنگری در محاسبه بهای خدمات افزایش تراکم کاربری‌های درمانی بهداشتی هفت خرداد امسال در جلسه علنی شورای شهر مشهد مطرح شد و به تصویب رسید. در ماده واحده این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف شد، حقوقات خود را در کاربری‌های واقع در حوزه‌های ٣، ۴ و ۵ درآمدی که برای ساخت بیمارستان و یا مراکز جامع سلامت (دولتی - خصوصی) مجاز است، با پیشنهاد شهرداری و تأیید کمیسیون‌ مشترک عمران و شهرسازی، برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، از حد تراکم مندرج در طرح‌های مصوب توسعه شهری و مصوبات کمیسیون ماده پنج، با ابلاغ اجرای قبل از آبان سال ٨۵، تا تراکم مجاز و ملاک عمل طبق طرح‌های توسعه شهری و مصوبات کمیسیون ماده پنج یا براساس طرح‌های مصوب موضوعی، قوانین موضوعه، مجوز‌های موردی مندرج در طرح‌های توسعه شهری و نیز طرح‌های توسعه شهری در دست تهیه توسط مشاور ذیصلاح تا انتهای سال ١٣٩٧، وفق ردیف ۴ جدول بند ٢ مصوبه شماره ۴/٩۵/٢٠٨١۶/ش دریافت کند.

مدیریت شهری باید به‌منظور تحقق پراکنش متوازن و توزیع عادلانه کاربری‌های بهداشتی و درمانی در تمامی‌سطوح شهری، نسبت به ارسال لایحه بازنگری نحوه محاسبه حقوقات مرتبط با تراکم مجاز و ملاک عمل کاربری‌های بهداشتی درمانی در حوزه‌های ٣، ۴ و ۵ درآمدی، حداکثر تا پایان سال ١٣٩٧ اقدام کند.

﷯ مصادیق عوارض صدور پروانه ساختمانی

شورای شهر مشهد در مصوبه ای، مصادیق عوارض صدور پروانه ساختمانی موضوع قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را تعیین کرد.

‌لایحه دو فوریتی شهرداری مشهد درباره مصادیق عوارض صدور پروانه ساختمانی موضوع قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی، هفتم خردادماه در جلسه علنی شورای شهر مشهد مطرح شد و ضمن موافقت با دو فوریت آن، به تصویب رسید. بر این اساس، مدیریت شهری موظف شد مستند به تصمیمات اخذ شده در جلسه دو خرداد ماه امسال فی مابین معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی، رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور و مدیر کل بازرسی استان و نیز در راستای اجرای ماده ١٣ قانون بیمه کارگران ساختمانی مبنی بر همکاری دستگاه‌های دولتی با سازمان تأمین اجتماعی و به منظور تدقیق نحوه محاسبه پانزده درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، در هنگام صدور پروانه ساختمانی، مودیان را همراه با فاکتور محاسبات درآمدی ناشی از مصادیق عوارض به شعب تامین اجتماعی معرفی کند. مصادیق عوارض که در مصوبه شورای شهر تعیین شده، عبارت است از: «زیربنای مسکونی تا حد تراکم پایه»، «عوارض زیربنای مسـکونی از زیربنـای مشمول تراکم مجاز در کاربـری مسکونی، وفق ضرایب ستـون پایه جـدول بند ١ مصـوبه بازنگری در نحوه محاسبه عوارض زیربنای مشمول تراکم ساختمانی»، «عوارض پذیره تا حد تراکم پایه در سایر کاربـری‌ها (اعم از تجارتی، اداری، صنعتی، اقامتی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، توریستی، تفریحی، ورزشی، تاریخی، مذهبی و انبارداری)»، «عوارض پذیره از زیربنای مشـمول تراکم مجاز در سایر کاربـری‌ها (غیر مسکونی) برابر مصوبه بازنگری در نحوه محاسبه عوارض پذیره» و «عوارض احداث پیـش‌آمدگی».

﷯ نام‌گذاری برخی معابر فرعی مشهد

‌لایحه پیشنهادی مدیریت شهری با موضوع نام‌گذاری و تغییر نام برخی معابر، ٢١ خردادماه در جلسه علنی شورای شهر مشهد مطرح شد و به تصویب رسید.

بر این اساس، به شهرداری مشهد اجازه داده شد، نسبت به نام‌گذاری فاز١ بوستان‌های واقع در شهرک نیکروز و نوکاریز به نام بوستان لاله (نوکاریز)، فاز ٢ بوستان‌های واقع در شهرک نیکروز و نوکاریز به بوستان نرگس (نیکروز)، بلوار تازه تاسیس واقع در خیابان بهار، بین بهار ۴٨ و ۵٠ به نام شهیدان عامل و خیابان شهید صارمی‌٢٢ واقع در بلوار شهید صارمی‌ با حفظ شماره به نام استاد محمدجعفر یاحقی اقدام کند.

شورای اسلامی‌شهر مشهد در مصوبه دیگری، تعدادی از معابر فرعی را به نام شهدای گران‌قدر نام‌گذاری کرد. لایحه پیشنهادی مدیریت شهری با موضوع نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر به استناد تبصره ٢ بند ٧ ماده ۶ مصوبه شورا مبنی بر تفویض اختیار تصویب نام‌گذاری معابر فرعی به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه، ۴ تیرماه در جلسه کمیسیون مذکور مطرح و به تصویب رسید. بر این اساس، شهرداری مشهد اجازه دارد نسبت به نام‌گذاری تعدادی از خیابان‌ها و معابر فرعی سطح شهر به نام شهدای گران‌قدر اقدام کند. بر این اساس، در منطقه ١، خیابان ابومسلم ١/۵ با حفظ شماره به نام شهید علی‌اصغر خجسته‌وهاب‌زاده، در منطقه٢، خیابان ولیعصر ١٢/١ با حفظ شماره به نام شهید رجب صانع و خیابان هدایت ٧ با حفظ شماره به نام شهید عباس باقری تشکری، در منطقه ٣، خیابان بهمن ٧/۴ با حفظ شماره به نام شهید سیدحسن گوهری و خیابان بهمن ۴/۴٢ با حفظ شماره به نام شهید سید غلامحسین گوهری، در منطقه‌۶، خیابان شهید رستمی‌٢٢ با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا حسین‌پور و در منطقه١٠، خیابان گلریز ٧ با حفظ شماره به نام سید محسن احمدی و خیابان شهید فلاحی ٨/١٠ با حفظ شماره به نام شهید مهدی بالیده نام‌گذاری شود.

﷯ افزایش سرمایه هفت حوض

شورای اسلامی‌شهر مشهد در مصوبه ای، با افزایش سرمایه شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض موافقت کرد.‌ لایحه شهرداری مشهد با موضوع افزایش سرمایه شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض، ١١ تیرماه امسال در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری مشهد می‌تواند به منظور افزایش سطح بهره‌وری، تقویت بنیه اجرایی و توان درآمدزایی شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض، حداقل متناسب با میزان سهام خود و برنامه شرکت، نسبت به افزایش سرمایه شرکت یاد شده از مبلغ یک‌میلیارد ریال به مبلغ بیست و یک میلیارد ریال، از محل ردیف بودجه مربوط در سال ١٣٩٧ و پس از طی تشریفات اداری و قانونی و بر اساس گزارش توجیهی و مدارک پیوست اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو