بیماری‌های قلبی و عروقی در صدر علل مرگ در چهارمحال و بختیاری


بیماری‌های قلبی و عروقی در صدر علل مرگ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با 32.03 درصد، سرطان‌ها با 12.1 درصد و حوادث غیرعمدی با 6.7 درصد علت عمده مرگ در استان طی هشت ماه ابتدای امسال بوده است.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی رفیع‌پور» سوم دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به ثبت ۱۳ هزار و ۱۸ واقعه ولادت در هشت ماه امسال در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۱۵ مورد تک‌زایی و ۴۰۳ مورد چند قلوزایی بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ولادت، ۷۶۰۲ مورد مربوط به مناطق شهری و ۵۴۱۶ مورد مربوط به مناطق روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به کاهش ۷.۲ درصدی آمار ولادت در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: امسال به طور میانگین در هر ماه ۱۶۲۷.۳ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: فراوانی نام‌های انتخاب شده در هشت ماه‌ امسال برای دختران «فاطمه، آوار و زهرا» و برای پسران «امیرعلی، حسین و امیرحسین» بوده است.

رفیع‌پور در ادامه به آمار وفات در هشت ماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۷۷۷ فوت ثبت شده که ۱۷۲۱ مورد مربوط به نقاط شهری و ۱۰۵۶ مورد مربوط به نقاط روستایی بوده است.

وی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۲.۰۳ درصد، سرطان‌ها با ۱۲.۱ درصد و حوادث غیرعمدی با ۶.۷ درصد علت عمده مرگ در استان طی هشت ماه امسال بوده است.

رفیع‌پور از ثبت ۵۰۹۳ مورد ازدواج در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۱۰۵ مورد در نقاط شهری و ۹۸۸ مورد در نقاط روستایی بوده است.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در استان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون میانگین سن ازدواج در مردان به ۲۹ سال و در زنان به ۲۳.۷ سال رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه به ثبت ۶۷۹ واقعه طلاق در استان طی شش ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را در ثبت کمترین شمار طلاق به خود اختصاص داده است.

وی گفت: میانگین سن طلاق از سال ۹۲ تا کنون در مردان از سن ۳۳.۳۸ به سن ۳۶.۳ و در زنان از سن ۲۸.۷ به سن ۳۱.۳ رسیده است.

رفیع‌پور هم‌چنین به کارت‌های هوشمند ملی اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ۸۳.۰۲ درصد واجدین شرایط کارت‌های هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و بسترسازی لازم برای عملیاتی کردن امورات ثبت‌احوال، یادآور شد: هم‌اکنون همه ادارات ثبت‌احوال استان به فیبر نوری مجهز شده‌اند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر میراث‌ فرهنگی: آثار ارزشمند ملی به موزه شارقی بروجن اعطا می‌شود