صفت‌هایی که عیسی (ع) را اولوالعزم کرد/ پیامبری که مرده را زنده می‌کرد از چه چیزی می‌ترسید؟


صفت‌هایی که عیسی (ع) را اولوالعزم کرد/ پیامبری که مرده را زنده می‌کرد از چه چیزی می‌ترسید؟

خداوند درآیات 30 تا 35 سوره مریم از حضرت عیسی مسیح (ع) با هفت صفت برجسته یاد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی صغیرا در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه حضرت عیسی (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم بوده و در قرآن کریم از ایشان به بزرگواری و عظمت یادشده است، اظهار کرد: خداوند درآیات 30 تا 35 سوره مریم از حضرت عیسی مسیح (ع) با هفت صفت برجسته یاد می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: به دنیا آمدن حضرت عیسی معجزه بود که به‌طور معجزه‌آسایی در گهواره صحبت می‌کنند و می‌گویند که من بنده خدا هستم.

وی افزود: مقام بندگی است که انسان از آن دیگر مقامات را کسب می‌کند؛ حضرت در گهواره به پیامبری خود از طرف خدا اذعان می‌کند و می‌فرمایند که خدا به من کتاب داده است که قبل از تولدشان خداوند کتاب را به قلب حضرت عیسی (ع) نازل می‌کند.

حجت‌الاسلام صغیرا با اشاره به دیگر ویژگی‌ها حضرت عیسی (ع) بیان کرد: بابرکت بودن ایشان، نیکی و توجه به مادر، جبار و شقی نبودن و متواضع و حق‌شناس بودن ایشان از ویژگی‌های برجسته حضرت است که در قرآن به آن اشاره‌شده است.

وی با اشاره به مناظره امام رضا (ع) با جاثلیق که ادعای خدا بودن حضرت عیسی (ع) را داشتند، ادامه داد: امام رضا (ع) فرمودند که حضرت مسیحی مؤمن بودند و ما به ایشان ایمان‌داریم اما حضرت در نماز و روزه کمی ضعف داشتند.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: جاثلیق گفت که فکر می‌کردم شما عالم‌ترین فرد در بین مسلمین هستید، امام (ع) فرمودند چرا این حرف را می‌گویی؟

وی اضافه کرد: جاثلیق ادامه داد که شما معتقدی که عیسی (ع) ضعیف بود و کم روزه می‌گرفت و کم نماز می‌خواند و آن حضرت حتی یک روز هم بدون روزه سپری نکرد و یک‌شب نیز بخواب نرفت و همیشه روزها روزه بود و شب‌ها شب‌زنده‌دار! امام فرمودند که برای نزدیکی و تقرّب به چه کسی روزه می‌گرفت و نماز می‌خواند؟! و جاثلیق نتوانست جوابی دهد و ساکت ماند.

حجت‌الاسلام صغیرا بابیان اینکه حضرت عیسی کور مادرزاد را شفا می‌داد، مرده را زنده می‌کردند، خاطرنشان کرد: در روایتی حضرت (ع) می‌فرمایند که مرده بیاورید من زنده می‌کنم اما از احمق می‌ترسم.

وی گفت: قرآن کریم از دو برنامه، نماز و زکات که حضرت عیسی علاوه بر پیامبری به آن‌ها می‌پرداخت، خبر می‌دهد و بیش از 42 کلمه عیسی و مسیح در قرآن آمده و که عظمت این پیامبر اولوالعزم را می‌رساند.

کارشناس مسائل مذهبی بابیان اینکه بنا بر آیات قرآن حضرت مسیح زنده هستند و به آسمان عروج کردند، افزود: بیش از دو هزار سال است که حضرت زنده است و زمانی که حضرت مهدی ظهور می‌کنند، حضرت مسیح با ایشان بیعت و پشت ایشان نماز می‌خوانند.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم که اهل‌بیت معدن رسالت هستند، اظهار کرد: حضرت مسیح (ع) یکی از یاری کنندگان اصلی حضرت مهدی (عج) و تعداد زیادی از مسیحی‌ها به دلیل بیعت حضرت مسیح با حضرت مهدی، به یاری حضرت مهدی می‌آیند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری