ضرورت تلاش جدی و مشترک برای محافظت از بازار تاریخی وکیل


ضرورت تلاش جدی و مشترک برای محافظت از بازار تاریخی وکیل

‌نائب رئیس شورای شهر شیراز بر ضرورت تلاش جدی و مشترک امروز برای رفع آسیب‌ها و محافظت از بازار تاریخی وکیل تاکید کرد.

‌ابراهیم صبوری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این که حفظ و نگهداری بناهای تاریخی به عنوان بخشی از هویت جمعی تاریخی و فرهنگی ما که از سالیان دور به جا مانده، وظیفه‌ای عمومی و همگانی است‌.

وی افرود: شهروندان، دولت، مجلس، مسئولان استانی و شهری همه در برابر حفظ این سرمایه‌ها مسئولیتی مشترک دارند که نمی‌توان از آن غفلت کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه آثاری مانند مجموعه‌ی تاریخی زندیه متعلق به همه‌ی ایرانیان است، خاطرنشان کرد: باکی نیست اگر گاه و بیگاه اهمیت توجه به آن و ضرورت انجام مراقبت‌های لازم را به تصمیم‌گیران و دولتمردان گوشزد کنیم‌.

صبوری ادامه داد: متأسفانه بازار وکیل شیراز که قلب مجموعه‌ی تاریخی زندیه به شمار می‌رود، وضعیت مطلوبی ندارد و بیم آن می‌رود که اگر اقدام لازم و مناسبی انجام نشود، در ماه‌های پیش‌رو کار از کار بگذرد و تأسف و پشیمانی به بار آید.

وی همچنین به توییتری که اخیرا در این باره منتشر کرده اشاره و اظهار کرد: بنده در توییتی که منتشر کردم به دنبال آن بودم که این دغدغه به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده و اگر رئیس دولت را خطاب قرار دادم برای این بود که اهمیت موضوع روشن ‌شود.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: این توییتر را بدون آنکه مسئولیت مجموعه‌ای یا تلاش مدیری را انکار کنم، منتشر کردم‌.

صبوری عنوان کرد: اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی استان، شهرداری شیراز، شورایی از کسبه که مدیریت بازار را در اختیار دارد و... تا امروز چه کرده‌اند؟ قابل بررسی است و هر کدام می‌توانند در قالب گزارشی تلاش‌های انجام شده را بیان کنند.

نایب رئیس شورای شیراز در عین حال گفت: آنچه اهمیت دارد ضرورت تلاش جدی و مشترک امروز برای رفع آسیب‌ها و محافظت از این بازار تاریخی است؛ بی‌آنکه توجیه‌گر وضعیت موجود باشیم و یا کوتاهی و ضعف‌ها را به گردن مجموعه خاصی و یا امر و زید بیندازیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید