اسد: اراده ملتهای منطقه از برنامه های خارجی قوی تر است


اسد: اراده ملتهای منطقه از برنامه های خارجی قوی تر است

رئیس جمهوری سوریه گفت: اراده ملت های منطقه برای حفظ تمامیت اراضی شان قوی تر از برنامه و طرح های خارجی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه امروز(شنبه هشتم دی 1397) در دیدار با «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق، گفت: حوادث مثبتی که منطقه به ویژه در عرضه بازگشت امنیت و ثبات در بیشتر شهرهای سوریه و عراق شاهد آن هستیم، تاکیدی بر اراده ملت های منطقه در حفظ تمامیت اراضی شان است که این مسئله قوی تر از برنامه های خارجی است.

اسد در این دیدار بر روابط خوب با عراق و همکاری برپایه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: تداوم این همکاری و هماهنگی تا نابودی تروریست ها در برخی از مناطق سوریه و عراق اهمیت دارد.

در همین حال، فالح الفیاض نامه «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به رئیس جمهوری سوریه تقدیم کرد، محور این نامه درباره توسعه همکاری بین دو کشور، اهمیت تداوم هماهنگی بین دو طرف در همه عرصه ها به ویژه مبارزه با تروریسم، همکاری بر پایه این مسئله به ویژه مرزهای دو کشور بود.

از سوی دیگر، مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار گفت: موفقیت ملت عراق در مبارزه با تروریسم و پیروزهای محقق شده سوریه توانسته است تا امنیت را بازگرداند و تروریسم را در بیشتر مناطق آن نابود کند و آخر آن ورود ارتش سوریه به منبج به شمار می آید.

دو طرف همچنین در این دیدار به روابط دوجانبه بین دو کشور و تاکید بر ضرورت توسعه آن در زمینه های مختلف که به منافع دو طرف کمک می کند، پرداختند.

گفتنی است، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق چندی پیش در سخنانی اعلام کرده است که بعید نیست که پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نیروهای عراق در خاک سوریه مستقر شوند و این مسئله پس از گفتگو و رایزنی ها با کشورهای همسایه انجام خواهد گرفت.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم