نرگس‌زاری به شکل گلدان!


نرگس‌زاری به شکل گلدان!

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از آغاز احداث اولین باغ گل نرگس در سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد قاسمی با اعلام این خبر گفت: این پروژه با رویکرد احیایی گل نرگس در شهر سمنان، در کوچه باغی واقع در ابتدای باغ راه نی کوچه و باغ محله کدیور از محلات قدیمی سمنان در حال احداث است.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه گل نرگس در فرهنگ کهن شهر سمنان، این باغ گل می‌تواند علاوه بر شادی و نشاط بازدید کنندگان، گوشه‌ای از فرهنگ دیرین این سمنان را بازگو کند. گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصر به‌فردی نسبت به سایر مناطق کشور است و گل نرگس سمنان از این منظر در مقایسه با گل‌های نرگس کشور، برتری دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با اشاره به ابعاد این پروژه خاطرنشان کرد: این باغ گل به متراژ 1500 متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال راه‌اندازی می‌شود. در حاشیه این باغ ۳۰۰۰ پیاز گل نرگس و ۴۱ اصله درخت مثمر به میمنت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز کاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، نرگس سمنان به صورت خودرو و گاه در کنار جویبارها و باغات حاشیه شهر سمنان می‌روید. خاص بودن نرگس سمنان سبب شده که مردم این شهر نگاه ویژه‌ای به این گل زیبا داشته باشند به طوری‌که سمنانی‌ها گلدان‌های مشبک خاصی برای آن طراحی کرده و پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن می‌کارند تا سرشاخه های نرگس در اندازه‌های مختلف از این سفال بیرون زده و زیبایی بیشتری ایجاد کند.

گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصر به فردی نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور است، این گل در فصل زمستان می‌روید و بهترین زمان برای مشاهده نرگس‌زارهای سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است. در سال‌های اخیر به منظور معرفی بیشتر نرگس سمنان جشنواره‌ای تحت این عنوان در سمنان برگزار می‌شود.

گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور متفاوت است و با این شرایط سمنان می‌تواند به‌عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری مطرح شود. نرگس زارهای سمنان از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی