5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 را بشناسید


5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 را بشناسید

اگر به دنبال خرید محصولی جدید یا ارتقا دستگاه‌های دیجیتالی فعلی خود در سال میلادی جدید هستید، حتما با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نگاهی به 5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 داشته باشیم.

اگر به دنبال خرید محصولی جدید یا ارتقا دستگاه‌های دیجیتالی فعلی خود در سال میلادی جدید هستید، حتما با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نگاهی به 5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 داشته باشیم.

نمایشگرهای انعطاف‌پذیر

5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 را بشناسید

سال‌ها است که اخبار و شایعات مختلفی درباره گوشی‌های انعطاف‌پذیر منتشر می‌شوند. اما بالاخره در سال میلادی جدید شاهد اولین نمونه‌ گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر خواهیم بود. احتمالاً می‌دانید که سامسونگ و هواوی هر دو از برنامه‌های خود برای عرضه‌ گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر در سال 2019 سخن گفته‌اند. اما چه چیزی این گوشی‌ها را جذاب می‌کند؟
گوشی‌های مجهز به صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر علاوه بر اینکه می‌توانند تا شوند و فضای کمتری را در جیب شما اشغال کنند، در حالت باز قادرند عملکرد به مراتب بهتری را در استفاده‌هایی نظیر وبگردی، تماشای فیلم و.. را ارائه کنند. این ویژگی به لطف ابعاد بزرگتر صفحه‌نمایش این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های فعلی میسر می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت هواوی، اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیر این شرکت در حالت باز به 8 اینچ می‌رسد. طبق گفته وی این اندازه به خوبی برای جایگزین کردن این گوشی با رایانه‌ها برای انجام امور روزمره کافی است. این در حالی است که گوشی انعطاف‌پذیر به صفحه‌نمایشی 7.3 اینچی مجهز خواهد بود.

گوشی‌های مجهز به ارتباط 5G

5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 را بشناسید

بله، برخی از اپراتور‌های خارجی در حال حاضر مشغول ارائه سرویس‌های نسل پنجم یا 5G هستند. البته این ارتباط در حال حاضر از طریق مودم‌های 5G در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و هنوز اندکی تا عرضه گوشی‌های مجهز به 5G به بازار فاصله داریم. سامسونگ، هواوی، سونی، شیائومی، وان‌پلاس و سایر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند، عرضه محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از ارتباط 5G در سال میلادی پیش رو را تایید کرده‌اند.

شاید در نگاه اول این گوشی‌ها تفاوت چندانی با گوشی‌های 4G LTE نداشته باشند. با این حال مودم 5G به کار رفته در آن‌ها امکان برقراری ارتباط بسیار پرسرعت‌تر با زمان‌ تاخیر به مراتب کمتر را فراهم می‌کند و قابلیت استریم ویدیوهای UHD یا سه بعدی را میسر می‌کند.

استفاده گسترده از فناوری شارژ بی‌سیم

5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 را بشناسید

شارژ کردن گوشی‌های هوشمند به صورت بی‌سیم برای بسیاری از کاربران تقریباً به امری عادی تبدیل شده است. اما چه می‌شد اگر امکان شارژ بی‌سیم سایر دستگاه‌ها نظیر لپ‌تاپ‌ها برای‌تان فراهم می‌شد؟ این ایده اولین بار توسط شرکت Dell در سال 2017 با ارائه لپ‌تاپی 1750 دلاری با مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم استارت‌آپی به نام “WiTricity” مورد آزمون قرار گرفت.

اما در سال 2019، به لطف استارت‌آپ‌هایی نظیر Energysquare این مسئله بسیار آسان‌تر و ارزانتر از گذشته شده است. همچنین امکان استفاده از فناوری شارژ بی سیم در طیف گسترده‌تری از دستگاه‌ها نیز توسط این استارت‌آپ فراهم شده است. بنابراین انتظار می‌رود سال 2019 شاهد استفاده به مراتب بیشتری از فناوری شارژ بی‌سیم باشیم.

هدفون‌های هوشمند

مجهز بودن به دستیار‌ صوتی هوشمند آمازون یا گوگل، تقریباً ترند برتر اسپیکرها در سال 2019 بود. اما این پایان ماجرا نیست و در سال 2019 شاهد ورود آن‌ها به هدفون‌ها نیز خواهیم بود. کوالکوام نیز به تازگی کیتی سازگار با گوشی‌های اندروید توسعه داده است که قابلیت تشخیص صدای کاربر برای الکسا را فراهم می‌کند.

علاوه بر این انتظار می‌رود نسل دوم AirPod های اپل نیز به قابلیت تشخیص دستورات صوتی مجهز باشند. البته صحت این موضوع هنوز در هاله ‌ای از ابهام است چرا که اپل هنوز حتی عرضه نسل دوم این محصول را تایید نکرده است. با این حال اضافه کردن پشتیبانی از Siri می‌تواند قانع کننده‌ترین ارتقا ممکن باشد.

تلویزیون‌های 8K

5 ترند برتر محصولات دیجیتالی در سال 2019 را بشناسید

"تلویزیون 4K"، تقریباً همه مردم حداقل یک بار این لغت را شنیده‌اند. علت انتخاب این اسم هم به تعداد پیکسل‌های افقی تلویزیون مربوط می‌شود. یک تلویزیون 4K تقریباً دارای 4,000 پیکسل در طول نمایشگر خود است. این مقدار رزولوشنی چهار برابر بیشتر از تلویزیون‌های HD را در اختیار تلویزیو‌ن‌های 4K قرار می‌دهد. این درحالی است همین نسبت در مقایسه تلویزیون‌های 4K و 8K نیز برقرار است. این یعنی تصویر تلویزیون‌های 8K دارای مقدار انبوهی از جزئیات است به نحوی که هر کاربری را متحیر خواهد کرد.

کمپانی‌ها نیز بیکار ننشسته‌اند و سال 2019 شاهد عرضه تلویزیون‌های 8K خواهیم بود. البته در حال حاضر سامسونگ یک مدل تلویزیون‌ 8K را به بازار عرضه کرده و با قیمت سرسام آور 15,000 دلار آن را به فروش می‌رساند. سایر کمپانی‌ها نظیر ال‌جی و سونی نیز، برنامه خود برای عرضه تلویزیون‌های 8K در نمایشگاه CES ماه ژانویه را تایید کرده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چت جی‌پی‌تی چگونه اطلاعات نادرست را به کاربران می‌دهد؟