منوهای گران و رستوران‌های بی‌مشتری /تغییر ساعتی قیمت‌ها!


منوهای گران و رستوران‌های بی‌مشتری /تغییر ساعتی قیمت‌ها!

تغییرات ساعتی قیمت‌ها در کرمانشاه موجب حذف نرخ‌نامه برای رستوران‌ها شده و با منوهای گران آنها استقبال مشتریان هم به شدت کافی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، این روزها با این اوضاع نابه‌سامان قیمت‌ها کمتر کسی هوس رستوران رفتن به سرش می‌زند؛ مخصوصا در کرمانشاه که یکی از گران‌ترین استان‌های کشور هم محسوب می‌شود.

منوهای گران‌قیمت برخی رستوران‌ها در کنار تفاوت فاحش قیمت بین رستوران‌ها موجب شده تا رستوران‌های کرمانشاه این روزها حسابی با ریزش مشتری روبرو باشند.

البته واقعا برای بسیاری از شهروندان به صرفه هم نیست که بخواهد نیم یا حتی یک سوم حقوق یک ماش را صرف سرو غذا در رستوران کند و ترجیحا و بالاجبار از این موضوع صرفه نظر می‌کنند.

سری به برخی از رستوران های سطح شهر کرمانشاه زدیم تا وضعیت رستوران‌ها را بررسی کنیم که با قیمت‌های غیر متعارف و متفاوتی مواجه شدیم.

در چهار راه چاله چاله، سه رستوران به فاصله صد متری هم قرار دارند، رستوران اول قیمت خورش خلال غذای اصیل کرمانشاهی 15 هزار تومان، رستوران دوم 25 هزار تومان و رستوران سوم 30 هزار تومان و این یعنی اگر رستوران اول روی هر پرس خورش خلال فقط 5 هزار تومان سود ببرد، رستوران مبلغ 15 هزار تومان و رستوران سوم 20 هزار تومان فقط روی یک پرس غذا سود خواهند برد

منوهای گران و رستوران‌های بی‌مشتری /تغییر ساعتی قیمت‌ها!

اوضاع رستوران‌ها چندان مناسب نیست

قیمت خورش سبزی نیز از 10 هزار تومان تا 20 هزار تومان، جوجه کباب 150 گرمی تا 180 گرمی از 15 هزار تومان تا 40 هزار تومان این تفاوت قیمت با سطح بسیار بیشتری بین رستوران‌های بالا و پایین‌شهر وجود داشت.

پس از اطلاع از وضعیت قیمت پای صحبت‌های رستوران‌داران نشستیم که وضعیتشان چندان مناسب نبود و بی‌مشتری کسب و کارشان چندماهی می‌شد ادامه دارد؛ همه آنها عدم ثبات قیمت در بازار و شناور بودن قیمت اجناس مصرفی همچون گوشت قرمز و مرغ را دلیل افزایش قیمتها می‌دانستند.

یکی از آنان به خبرنگار مرصاد گفت که از سال گذشته تا کنون هیچ گونه قیمت‌گذاری نداشته‌ایم چراکه به صورت لحظه‌ای قیمت ها تغییر می‌کند؛ بازرسی در بحث نظارت بهداشتی بسیار سختگیرانه صورت می‌گیرد، اما بازرسی اصناف به خاطر قیمت چندان سخت نمی‌گیرد چون هیچ گونه ثبات قیمتی وجود ندارد.

منوهای گران و رستوران‌های بی‌مشتری /تغییر ساعتی قیمت‌ها!

نرخ‌نامه به دلیل تغییرات ساعتی قیمت از سال 96 ارائه نشده است!

گل عنبر، رییس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه هم به خبرنگار مرصاد گفت: رستوران گردی همواره در سبد خانوارها بوده و هر خانواده‌ای به تناسب دخل و خرج خود از خدمات رستوران‌ها استفاده می‌کند اما امروزه این موضوع بسیار کم شده است.

وی افزود: طبیعتا وقتی غذاها گران شود استقبال مردم هم کم خواهد شد و مشتری که قبلا باید 200 هزار تومان برای یک وعده غذا پرداخت می‌کرد الان باید 400 تا 500 هزار تومان از حقوقش را برای صرف غذا بپردازد و قاعدتا برایش صرفه ندارد.

رییس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه در مورد دلیل افزایش قیمتها هم با بیان اینکهتمام اقلام مصرفی گران شده است، افزود: گوشت قرمز و مرغ نرخشان ساعتی تغییر می‌کند و موقعی نرخ غذا ثابت می‌ماند که قیمتها مشخص باشد .

وی در مورد چرایی عدم نصب نرخ‌نامه توسط رستوران‌دارها هم اذهان داشت: از سال 96 به خاطر این تغییر قیمتها ارائه نشده است و نمی‌توانیم نرخ مشخصی در نظر بگیریم تا هم برای رستوران‌دار به صرفه باشد هم امورات مردم بچرخد.

گل‌عنبر تصریح کرد: رستوران ها از روی ناچاری قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و این موضوع علی رغم میلشان است چون حتی برای رقابت بر ارزان‌فروشی ها مجبورند به حداقل قیمت غذاهایشان را عرضه کنند.

عدم نظارت بر بازار مواد پروتئینی همچون گوشت باعث شده تا خدمات رستوران‌ها و درآمدشان به شدت افت کند و مردم هم نتوانند از خدمات آنها استفاده کنند؛ این تغییر ساعتی قیمتها هیچ توجیهی جز عدم نظارت نمی‌تواند داشته باشد و این موضوع به ارائه ناقص دستگاه‌ها بازرسی نظارتی ما باز می‌گردد که باید فکری برای آنها کرد تا بیش از این مردم دستمایه سودجویی برخی از فرصت‌طلبان قرار نگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام