بیش از 18 درصد دانش آموزان فارس در طرح «بشارت 1452» شرکت کردند / حضور 45 درصدی دانش آموزان در مسابقات قرآن


بیش از 18 درصد دانش آموزان فارس در طرح «بشارت 1452» شرکت کردند / حضور 45 درصدی دانش آموزان در مسابقات قرآن

رشیدی با بیان اینکه 45 درصد دانش آموزان فارس در مسابقات قران شرکت کردند، گفت: چشم انداز وزارت برای شرکت در این آزمون 10 درصد بوده که 18 و 11 صدم درصد شرکت کننده در فارس داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «لیلا رشیدی» امروز (دوشنبه ۲۴ دی) در نشست رسانه ای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با بیان اینکه با توجه به توصیه مقام معظم رهبری بر روی طرح «بشارت 1452» آموزش و پرورش بر این طرح تأکید دارد، گفت: نام این طرح با توجه به اینکه 1452 سال از نزول قرآن می گذرد انتخاب شده و هدف حفظ جزء 30 قرآن کریم است.

سرپرست اداره عترت، قران و نماز آموزش و پروش فارس با بیان اینکه با توجه به اینکه دانش آموزان استقبال خوبی از این طرح کردند، اظهار کرد: به دلیل تعداد بالای متقاضیان دانش آموزان و فرهنگان از طریقی درگاهی در سایت «همگام» در این آزمون شرکت می کنند و ثبت نام ها از 15 آذر آغاز شده و تا یک روز پیش از برگزاری آزمون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح برای فرهنگیان به عنوان ضمن خدمت درنظر گرفته می شود، افزود: آزمون طرح «بشارت 1452» ویژه دانش آموزان و فرهنگیان در یک مرحله شفاهی در اردیبهشت ماه 1398 برگزار می شود و 77 دارالقرآن استان فارس به عنوان حوزه امتحانات درنظر گرفته شده است، ناگفته نماند که آموزش و پرورش استان فارس رتبه نخست تعداد درالقرآن در کشور را دارد.

رشیدی با بیان اینکه چشم انداز وزارت برای شرکت در این آزمون ۱۰ درصد بوده که ۱۸ و ۱۱ صدم درصد شرکت کننده در فارس داشتیم، خاطرنشان کرد: 837 هزار و ۷۳ نفر دانش آموز در فارس داریم که ۱۵۱ هزار و ۵۶۲ نفر تاکنون در این طرح شرکت کردند که با وجود اشکال در سایت، آمار بیشتر از این تعداد است.

سرپرست اداره عترت، قران و نماز آموزش و پروش در بخشی از صحبت های خود با اشاره تأثیرگذاری آموزش و پرورش در جامعه گفت: پسران در ۱۰ رشته و دختران در هشت رشته هر سال در مسابقات شرکت می کنند و امسال 45 درصد از دانش آموزان استان فارس در مسابقات قرآن شرکت کردند.

پایان پیام/588

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فعالیت یک هزار شعبه هیئت رزمندگان اسلام برای مقابله با کرونا