اختصاص 200 میلیارد تومان برای تکمیل مسیر چابهار-زاهدان


اختصاص  200 میلیارد تومان برای تکمیل مسیر چابهار-زاهدان

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان اختصاص یافت.

اختصاص  200 میلیارد تومان برای تکمیل مسیر چابهار-زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت‌های سرمایه ‌گذاری سیستان و بلوچستان در چابهار گفت: موفق شدیم در مدت زمان یک ماه و نیم گذشته نظر مثبت کمیسیون ماده 23 را برای بررسی و اخذ منابع برای توسعه محور ترانزیتی چابهار - میلک اخذ کنیم و امیدواریم با مشارکت دولت و بخش خصوصی این محور را که مکمل توسعه و عملیاتی شدن بندر است را توسعه دهیم.

علیم یارمحمدی با اشاره به اینکه ساخت آزادراه و تکمیل راه آهن چابهار - مشهد باعث تسریع در توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا در چابهار می شود ،افزود: جاده های فعلی سیستان و بلوچستان مناسب برای تردد کامیون نیست و برای بهره گیری از ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار باید جاده های منتهی به این بندر تبدیل به بزرگراه شوند.
وی بر تکمیل طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، تکمیل راه آهن چابهار- مشهد و زیرساخت های جاده ای و 2 بانده شدن مسیرهای جاده حمل و نقل کالا تاکید کرد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن و شیلات مهیاست.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری وصنعتی چابهار هم در این همایش گفت: این شهرستان با توجه به متصل بودن به آب های آزاد و اقیانوسی بهترین نقطه راهبردی کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
کردی افزود: موانع ثبت و فعالیت شرکت ‌های داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار برطرف شده و در کمتر از 48 ساعت شرکت سرمایه گذاری در بخش های مختلف در این منطقه ثبت می شود.
وی گفت: همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان به عنوان یک رویداد مهم هر سال در چابهار برگزار می شود تا بتوان فرصت های سرمایه گذاری را معرفی و این منطقه را به توسعه رساند.
کردی افزود: چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه ای، توسعه محور شرق کشور و توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان مطرح است .
وی بیان کرد: هم اینک زیرساخت های ریلی و جاده ای چابهار در حال تکمیل شدن است.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی هم گفت: چابهار بدون زیرساخت های حمل و نقل نظیر آزاد راه و ریل توفیقی در توسعه و ترانزیت کالا حاصل نمی کند.
عبدالغفور ایران نژاد خواستار تکمیل زیرساخت های جاده ای نظیر جاده 2 بانده چابهار- زاهدان شد و افزود: راه آهن نیز پیشرفت چندانی در سال های گذشته نداشته است.
وی گفت: چابهار باید به یک نقطه مهم تجاری و ترانزیتی تبدیل شود تا مشکلات اقتصاد و زیرساخت های آن در زمینه آب ، آموزش و بهداشت مرتفع شود.
وی افزود: چابهار با داشتن منطقه آزاد و بندر شهید بهشتی و ظرفیت های بالای شیلاتی نقش مهمی در کاهش بیکاری سیستان و بلوچستان ایفا کرد که نیاز است توجه ویژه ای برای رفع مشکلات حاشیه نشینی آن شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه