نقد ساکرنت از طارمی و سردار، گلایه عمانی‌ها از پیم فربیک


نقد ساکرنت از طارمی و سردار، گلایه عمانی‌ها از پیم فربیک

بازتاب رسانه‌ای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، به رسانه‌های عربی محدود نمی‌شد. رسانه‌هایی چون کیکر و ساکرنت نه تنها نتیجه این بازی را پوشش دادند که به جزئیاتی مثل عملکرد دروازه‌بان، مهاجمان تیم ملی ایران و نوع بازی دو تیم هم اشاره کرده‌اند.

ساکرنت در خبری بعد از اشاره به برتری ایران برابر عمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی، نوشت: « ایران نزدیک بود در همان شروع بازی برابر عمان با یک کابوس روبه‌رو شود اما بیرانوند جلوی این کابوس را گرفت. مهار پنالتی بازیکن عمان از سوی بیرانوند باعث روحیه گرفتن بازیکنان ایران شد تا او مانند جام جهانی که پنالتی رونالدو را گرفت، در این دیدار هم ستاره تیمش باشد. در ادامه علیرضا جهانبخش و سپس اشکان دژاگه دو گل برای ایران به ثمر رساندند. در نیمه دوم طارمی و آزمون برای کسب عنوان بدترین مهاجم جام با هم رقابت کردند ولی خط دفاع ایران مستحکم ظاهر شد تا این تیم یک گام دیگر به قهرمانی در این رقابت‌ها نزدیک‌تر شود.»

کیکر هم به عنوان هفته نامه معتبر آلمان‌ها بعد از برد تیم ملی ایران مقابل عمان و انجام 2 بازی دیگر یعنی ویتنام مقابل اردن و چین برابر تایلند از عنوان «ویتنام شگفتی‌ساز به همراه ایران و چین به یک چهارم نهایی صعود کردند» استفاده کرد. این نشریه برد‌های ایران مقابل عمان و چین برابر تایلند را قابل پیش‌بینی دانست اما از پیروزی ویتنام مقابل اردن به عنوان شگفتی‌ یاد کرد.

خبرگزاری رویترز در بخشی از مقاله خود درباره بازی ایران – عمان نوشت: « در جریان این بازی عمان مرتب برای خط حمله تیم ایران، مشکلاتی ایجاد کرد و فورواردهای ایران به گل نرسیدند.» گزارشگر این رسانه افزود سیستم بازی 2-4-4 پیم فربیک، سرمربی عمان به خاطر ایجاد مشکل برای خط حمله ایران و رسوخ به دفاع تیم کی‌روش، طراحی شده بود.

به جز این رسانه‌های معتبر بین‌المللی اما رسانه‌های عمانی در واکنش‌هایی که نسبت به این بازی داشتند، به خاطر باخت از ایران از فربیک انتقاد کرده بودند. تیم کی‌روش موفق شد در نیمه اول 2 گل بزند و تا پایان بازی صاحب موقعیت‌های متعددی شود. در نقطه مقابل تیم حریف نتوانست راهی به دروازه‌ تیم ایران پیداکند.

این موضوع به عنوان انتقاد در گزارش رسانه‌های عمانی درج شد. این گروه از پیم فربیک، مربی مجرب هلندی تیم کشورشان به خاطر ناتوانی مقابل ایران انتقاد داشتند.

روزنامه الجریده نوشت: «عمان یکنواخت برابر ایران بازی کرد و دست به طرح‌های مختلف تاکتیکی نزد.»

روزنامه الوطن نیز عنوان کرد: «فربیک بازیکنان ذخیره خوبی را روانه بازی نکرد تا تحولی در ساختار بازی تیم عمان ایجاد کنند.»

در مجموع رسانه‌های بین‌المللی قدرت تیم ملی فوتبال ایران را عامل اصلی پیروزی در این بازی می‌دانستند و عمانی‌ها اشتباهات سرمربی‌شان را عامل این شکست. این در حالی است که حتی ساکرنت در مقاله‌ای به عملکرد ضعیف طارمی و آزمون اشاره کرده است که اگر آن‌ها عملکرد بهتری داشتند، چه بسا ایران با اختلاف گل بیشتری موفق به پیروزی در این بازی می‌شد.

500 – 2


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟