اولین بار در سال 2016 بود که سوپرکار سبکوزن ووهل 05RR را دیدیم. این کمپانی مکزیکی در فستیوال سرعت گوودوود آن سال اقدام به معرفی این خودرو کرده بود.
از آن زمان تاکنون ووهل 05RR در بازی فورزا موتور اسپورت 7 حضور داشته اما آن را در خیابانها ندیدهایم.
البته این موضوع تغییر کرده زیرا ووهل اعلام کرده تا چند روز دیگر 05RR در مکزیکوسیتی پدیدار خواهد شد. بیش از دو سال پس از معرفی رسمی، ووهل 05RR سرانجام در دسترس خریدارانی است که خواهان عملکردی بهتر از اولین خودروی این شرکت یعنی 05 هستند.
در مقایسه با ووهل 05، نسخهی RR حدود 65 کیلوگرم سبکتر بوده و تنها 660 کیلوگرم وزن دارد. همچنین قدرت و گشتاور این خودرو نیز به لطف استفاده از پیشرانهی بزرگتر 2.3 لیتری به ترتیب 115 اسب بخار و 100 نیوتون متر افزایش یافته تا به این ترتیب نسبت قدرت به وزن 600 اسب بخار/تن افزایش یافته است. این نسبت بهتر از خودروهایی چون فراری F12 TDF، مک لارن P1 و حتی بوگاتی ویرون است.
علاوه بر این، ووهل 05RR دارای فلایویل سبکوزن، کلاچ مسابقهای سبکتر و رینگهای تمام کربنی است. پیشرانهی 4 سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست توربوی این خودرو قدرت 385 اسبی و گشتاور 500 نیوتون متری داشته و با یک گیربکس 6 سرعته سکونشئالی که نیرو را به چرخهای عقب میرساند همکاری میکند. تمامی این تغییرات باعث شدهاند خودروی یاد شده شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.7 ثانیهای و حداکثر سرعت 255 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
قوای محرکهی این خودرو در مقایسه با ووهل 05 نزدیک سطح زمین واقع شده و این امر باعث کاهش 50 میلیمتر مرکز ثقل خودرو شده است. این سوپرکار مکزیکی به خاطر دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق و فرمان متمرکز روی پیست چسبندگی زیادی دارد. مشتریانی که خواهان عملکرد بهتر هستند میتوانند از سیستم تعلیق سفارشی و لاستیکهای چسبان سود ببرند.
از نظر طراحی و استایل بدنه، ووهل 05RR دارای پکیج آئرودینامیکی بهروز شده به همراه داون فورس بیشتر است. بال عقب بزرگ و دیفیوزری گیرا باعث شدهاند این خودرو آئرودینامیک بالایی داشته باشد و شتاب جانبی 1.8 جی را ثبت نماید. داخل کابین هم شاهد بهبود داشبورد هستیم.
این خودرو هماکنون در اروپا، آمریکا و مکزیک عرضه میشود. قیمت آن فعلاً اعلام نشده اما در آینده خبرهای بیشتری از آن به گوش خواهد رسید.