موارد استفاده و خواص آلکمیلا


آلکمیلا [ Alchemilla ] گیاهی دارویی است . قسمتهایی از این گیاه که روی زمین رشد می کند برای ساخت دارو استفاده می شود. آلکمیلا برای مشکلات معده ، اسهال خفیف ، دیابت، التهاب و اسپاسم های ماهیچه ایی استفاده میشود . بعضی از ان به عنوان دهان شویه برای دهان درد و گلو درد …

آلکمیلا [ Alchemilla ] گیاهی دارویی است . قسمتهایی از این گیاه که روی زمین رشد می کند برای ساخت دارو استفاده می شود.

آلکمیلا برای مشکلات معده ، اسهال خفیف ، دیابت، التهاب و اسپاسم های ماهیچه ایی استفاده میشود . بعضی از ان به عنوان دهان شویه برای دهان درد و گلو درد استفاده می کنند. زنان برای کاهش دردهای قاعدگی و علائم یائسگی از ان استفاده می کنند .

بعضی مستقیما آن را برای قطع خونریزی روی پوست قرار میدهند ، از آلکمیلا هم چنین برای التیام زخم ها ، اگزما و جوشهای پوستی استفاده می کنند .

آلکمیلا به آب افزوده می شود که در این صورت برای درمان دردهای زیر شکمی استفاده میشود .

چطور کار می کند
آلکمیلا حاوی مواد شیمیایی به نام تانیس است که ممکن است به برطرف شدن اسهال کمک کند

موارد استفاده و خواص آلکمیلا
مدارک کافی برای این موارد وجود ندارد
اسهال
دیابت ها
دوره سخت و دردناک قاعدگی
التیام زخم ها
مشکلات شکم
اسپاسم های ماهیچه ایی
مشکلات پوستی مثل زخم ها ، اگزما و جوشهای پوستی
خونریزی
مدارک و شواهد بیشتری لازم است تا تاثیرات آلکمیلا برای این موارد مشخص شود .

عوارض جانبی و بی خطر بودن ان
آلکمیلا در صورتیکه به صورت خوراکی مصرف شود برای بیشتر افراد بی خطر است . اگرچه محققان المانی در مورد آسیب کبدی هشدار داده اند اما محققان دیگری براین باورند که این اظهار نظر ، اغراق آمیز است .

احتیاط و هشدارها
حاملگی و شیردهی: اطلاعات قابل اعتمادی در رابطه با بی خطر بودن مصرف آلکمیلا حین شیردهی وجود ندارد . با در نظر گرفتن جانب احتیاط از مصرف ان در این دوره اجتناب کنید .

تداخلات
هیچ اطلاعاتی در مورد واکنش های الکمیلا نداریم

میزان دوز
دوز مناسب آلکمیلا به عوامل مختلفی مثل سن مصرف کننده ، وضعیت سلامتی و عوامل دیگری بستگی دارد . در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مناسب ان وجود ندارد . به خاطر داشته باشید هر ماده طبیعی لزوما بی خطر نیست و دوز ان بسیار مهم است .

با دقت دستورات روی بر چسب محصول را انجام دهید و قبل از استفاده با پزشک یا داروساز یا مراقب سلامت مشورت کنید .

اسامی دیگر
Alchemilla vulgaris, Alchemilla xanthochlora, Alchémille, Alchémille Commune, Alchémille Jaunâtre, Alchémille Vert Jaune, Alquimila, Alquimilla, Feuilles d’Alchémille, Frauenmantel, Frauenmantelkraut, Lady’s Mantle, Leontopodium, Lion’s Foot, Manteau de Notre-Dame, Manto de la Virgen, Marienmantel, Nine Hooks, Nueve Ganchos, Pie de León, Pied de Lion, Silerkraut, Stellaria


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیگر نمی‌توانم با شوهر بچه‌ ننه ام زندگی کنم / طلاق می‌گیرم + گفتگو