ترخاق: فدراسیون کشتی تفاهم‌نامه‌ای را امضا نکرده است/ پهلوانان کشور همیشه از بین کشتی‌گیران انتخاب شده‌اند


ترخاق: فدراسیون کشتی تفاهم‌نامه‌ای را امضا نکرده است/ پهلوانان کشور همیشه از بین کشتی‌گیران انتخاب شده‌اند

دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی گفت: من هم در جلسه‌ای که ماه گذشته در مورد واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای برگزار شد، حضور داشتم، آنجا هیچ تفاهم‌نامه‌ای به امضا نرسید.

سلطانعلی ترخاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در رابطه با واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای اظهار داشت: ماه گذشته بود که جلسه‌ای در دفتر احمدی معاون وزیر ورزش برگزار شد و علاوه بر داورزنی، جوهری (رئیس فدراسیون زورخانه‌ای)، اسبقیان، مهرعلیزاده، من و علیرضا حیدری هم حضور داشتیم. در همان جلسه با توجه به سن و سوابقی که در کشتی پهلوانی دارم برای حاضرین توضیح دادم که حتی در زمان‌های گذشته و اواخر دوراه پهلوی، مسابقات کشتی پهلوانی را فدراسیون کشتی برگزار می‌کرد و همیشه پهلوان کشور از بین قهرمانان بنام کشتی انتخاب می‌شد. همان زمان فدراسیون سیدمحمد خادم این رقابت‌ها را برگزار کرد و جهان‌پهلوان تختی صاحب بازوبند پهلوانی شد. قهرمانان شاخصی چون منصور مهدیزاده، احمد وفادار، عباس زندی و... نیز که از قهرمانان جهان بودند، به بازوبند رسیدند.

وی ادامه داد: جایگاه کشتی پهلوانی در فدراسیون کشتی بوده و خواهد بود. همان مقطع شعبان جعفری مسئول ورزش زورخانه‌ای بود ولی متولی کشتی پهلوانی، فدراسیون کشتی بود و تمام کمیت و کیفیت کار را برعهده داشت. از سبک‌وزن تا سنگین‌وزن مسابقات هم قهرمانان ما از جامعه کشتی بودند، ضمن اینکه توضیح دادم رسول خادم در این سال‌ها همیشه قهرمانان تیم ملی را به زورخانه می‌برد و ملی‌پوشان ما از جمله حسن رحیمی، کمیل قاسمی، حسن یزدانی، پرویز هادی و... همه به فرهنگ و ورزش زورخانه آشنا بودند.

ترخاق با تاکید بر اینکه نمی‌شود کشتی پهلوانی را از فدراسیون کشتی جدا کرد، تصریح کرد: الان یک زورخانه در ایران هم تشک کشتی ندارد، قبلا هم ورزش زورخانه‌ای یک نرمش برای کشتی‌گیران بود و همیشه پهلوان کشور هم از بین کشتی‌گیران انتخاب می‌شد. در سال‌های 63 و 64 که من رئیس فدراسیون کشتی بودم و امیر شیرگیر رئیس فدراسیون زورخانه‌ای بود، خودم مسابقات کشتی پهلوانی را برگزار کردم که محمدحسن محبی پهلوان کشور شد و عبدالله عزیزی هم به مقام سومی رسید.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی در خاتمه گفت: در آن جلسه و نه بعد از آن، ما هیچ چیزی را امضا نکردیم چون معتقدیم که جایگاه کشتی پهلوانی در فدراسیون کشتی است نه فدراسیون زورخانه‌ای.



انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال