فرمان خودرو؛ کثیف تر از سنگ توالت!


طبق تحقیقی که یکی از شرکت‌های اجاره خودرو در آمریکا بر روی هزار نفر از رانندگان انجام داده است تا بفهمد که این رانندگان، هرچند وقت یک‌بار،فضای داخلی خودرو را تمیز می‌کنند، به نتیجه جالبی رسیده است. از بین این 1000 نفر، تنها 32 درصد و به عبارتی 320 نفر از آن‌ها، به‌ندرت فضای داخلی خودروی خود را تمیز می‌کنند. درواقع، این افراد سالی یک‌بار اقدام...

طبق تحقیقی که یکی از شرکت‌های اجاره خودرو در آمریکا بر روی هزار نفر از رانندگان انجام داده است تا بفهمد که این رانندگان، هرچند وقت یک‌بار،فضای داخلی خودرو را تمیز می‌کنند، به نتیجه جالبی رسیده است.

از بین این ۱۰۰۰ نفر، تنها ۳۲ درصد و به عبارتی ۳۲۰ نفر از آن‌ها، به‌ندرت فضای داخلی خودروی خود را تمیز می‌کنند. درواقع، این افراد سالی یک‌بار اقدام به تمیز کردن کابین خودرو می‌کنند؛ اما در کنار این اعداد و ارقام، گروه دیگری نیز تنها برای اطلاع مردم از تمیز بودن فضای داخلی خودرو، تحقیق دیگری را انجام داده است.

بر طبق اطلاعات مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا، فضای داخلی خودرو، یکی از کثیف‌ترین مکان‌های روی کره زمین است. فضایی که حتی می‌تواند از سنگ توالت نیز کثیف‌تر و آلوده‌تر باشد. حالا در این فضای داخلی خودرو، به‌صورت خاص، فرمان خودرو می‌تواند ۴ برابر کثیف‌تر از سنگ توالت بوده و دلیل آن نیز تماس‌های مکرر دست راننده با آن است.

فرمان خودرو؛ کثیف تر از سنگ توالت!این تحقیق جالب، میزان آلودگی فضای داخلی خودرو را بر اساس مقدار میانگین باکتری‌ها در یک سانتی‌متر مکعب یا واحد تشکیل کولونی (CFU)، اندازه گرفته است. طبق این گزارش، در فرمان خودرو به عدد ۶۲۹ CFU رسیده است.

جالب است بدانید که صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند که تا این اندازه آلودگی جذب می‌کنند، با عدد ۱۰۰ CFU، دکمه‌های آسانسورهای عمومی ۳۱۳ CFU و جالب‌تر از آن نیز سنگ‌های توالت عمومی (منظور توالت‌های فرنگی است) که عدد ۱۷۲ CFU را به خود اختصاص داده‌اند.

اما دو نوع باکتری شایعی که در فضای داخلی خودرو یافت می‌شوند، نیز می‌توانند به بیماری‌های پوستی، آلودگی غذایی و بیماری‌های شایع واگیردار منجر شوند. درواقع بهتر است بگوییم که طبق این تحقیق، چیزی حدود ۷۰۰ باکتری مختلف، در فضای داخلی هر خودروی که زیاد به تمیزی آن توجه نشود، وجود دارند.

پس بهتر است به این فضای آلوده‌ای که هرروزه با آن تماس داریم بیشتر رسیدگی کرده و روی تمیزی آن مراقب بیشتری انجام دهیم.

فرمان خودرو؛ کثیف تر از سنگ توالت!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

فرمان خودرو؛ کثیف تر از سنگ توالت!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها