ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نکرده است


ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نکرده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تعدادی از دستگاه‌ها قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نکرده‌اند که از جمله آن می‌توان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش در خصوص عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های مختلف در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در کمیسیون قرائت شد که براساس این گزارش قانون مذکور توسط دستگاه‌های مربوطه اجرا نشده است.

وی افزود: براساس این گزارش تعدادی از دستگاه‌ها قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نکرده و تعدادی نیز آن را ناقص اجرا کرده‌اند و تعدادی نیز گزارش خود را در این باره ارائه نداده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون سازمان برنامه و بودجه تکلیف خود را نسبت به قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرا نکرده سازمان صداوسیما که در ماده ۱۰ این قانون تکالیفی برعهده‌اش گذاشته شده تکالیفش را ناقص انجام داده، وزارت علوم گزارش خود را در رابطه با اجرای قانون مذکور ارائه نکرده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: وزارت ا مور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات در ماده ۱۲ قانون امر به معروف و نهی از منکر تکالیفی را داشتند که نسبت به اجرای آن اقدام نکردند. سازمان امور اداری و استخدامی به تکالیفش عمل نکرده، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تکلیف خود به طور سالیانه در اجرای این قانون عمل نکرده است.

وی افزود: تعدادی دیگر از دستگاه‌ها نیز همانند بنیاد شهید، سازمان میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، قوه قضاییه و آموزش و پوررش، وزارت صنعت هم گزارش عملکرد آن را در رابطه با اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر ارائه نکرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه وزیر ارتباطات برای پاسخ به سؤال نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در کمیسیون حاضر شد و به سؤال این نماینده پاسخ داد.

سعیدی خاطرنشان کرد: آزادی جهرمی در پاسخ به سؤال نماینده مشهد که در رابطه با ساماندهی کلوپ‌های عرضه کننده بازی‌های رایانه‌ای سؤالی مطرح کرده بود گفت پیش از این مجوز این کلو‌پ‌ها توسط وزارت ارشاد صادر می‌شده و هم اکنون توسط صداوسیما این کار انجام می‌شود و ارتباطی با حوزه کاری وزارت ارتباطات ندارد.

وی در پایان گفت: در نهایت بنا شد کمیته‌ای تشکیل شود و موضوع ساماندهی کلوپ‌های عرضه کننده بازی‌های رایانه‌ای را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه کار را به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری