جوانان ایرانی اولین موتور برقی سبک وزن کشور را ساختند


جوانان ایرانی اولین موتور برقی سبک وزن کشور را ساختند

محققان دانشگاه فنی و حرفه‌ای موفق به طراحی اولین موتور برقی سبک وزن کشور شدند.

جوانان ایرانی اولین موتور برقی سبک وزن کشور را ساختندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جوانان دانشجو موفق به تولید و طراحی اولین موتور برقی کشور با قدرت ۸ کیلووات و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت شده‌اند.


کیهان پورابراهیمی دانشجوی دانشگاه فنی حرفه‌ای واحد انزلی و سازنده این موتور برقی در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیم ما در دانشگاه فنی حرفه‌ای موفق به ساخت موتور برقی با قدرت ۸ کیلووات و سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت شده‌ است.

این مخترع کشورمان درباره ویژگی‌های موتور برقی که ساخته است، گفت: موتور‌های برقی که توسط شرکت‌های خارجی ساخته شده‌اند در سراشیبی به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند به صورت کامل بالا بروند، اما موتور برقی ایرانی این مشکل را ندارد.

وی ادامه داد: با بالا بردن آمپر‌ها و یک بار شارژ ۲.۵ ساعته، این موتور می‌تواند به راحتی سراشیبی را بپیماید و ۱۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

ساخت موتوربرقی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

پورابراهیمی با بیان اینکه بدنه این موتور از فایبرگلاس ساخته شده است، اظهار کرد: به کار رفتن فایبرگلاس در ساخت بدنه سبب سبک وزن شدن موتور شده است.

این مخترع جوان با بیان اینکه طراحی موتور در دانشگاه خدادادی انجام شده است، اظهار کرد: طراحی و ساخت این موتور تماما به وسیله دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای و در داخل کشور انجام شده است؛ سیستم ترمز کابل دیسک، خط ترمز، کنترلگر سیستم ضدحریق باتری، کنترل شارژ، سیم‌پیچ موتور و بسیاری از اجزای دیگر آن توسط خودمان ساخته شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف موتور که باید از کشور‌های دیگر خریداری شود و در داخل آن هارا تولید نمی‌کنیم، گفت: باتری اصلی این موتور در داخل کشور وجود ندارد و ابتدا شرکت‌های دانش بنیان باید آن‌ها را بسازند تا ما از آن‌ها بهره ببریم، و تنها این قسمت از موتور در داخل تولید نشده و اگر این مشکل هم برطرف شود، می‌توانیم بگوییم که صفر تا صد ساخت موتور توسط خودمان بوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری