خط و نشان پیروانی برای حریفات تراکتورسازی!


پیروانی که در ابتدای فصل به عنوان دستیار اول جان توشاک در تراکتورسازی مشغول بکار شد آمدن جورج لیکنز به تیم را یک اتفاق خوب و یک کلاس درس بزرگ برای خود بر می شمارد. نوشته خط و نشان پیروانی برای حریفات تراکتورسازی! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

خط و نشان پیروانی برای حریفات تراکتورسازی!

امیرحسین پیروانی: لیکنز برای من یک کلاس درس است
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۶
خط و نشان پیروانی برای حریفات تراکتورسازی!

پیروانی که در ابتدای فصل به عنوان دستیار اول جان توشاک در تراکتورسازی مشغول بکار شد آمدن جورج لیکنز به تیم را یک اتفاق خوب و یک کلاس درس بزرگ برای خود بر می شمارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیرحسین پیروانی امیدوار است در آینده با هر اتفاقی که برای او رخ می دهد مربی بلژیکی سال های سال در فوتبال ایران بماند و با نگاه و تفکرات خود سطح فوتبال باشگاهی را ارتقاء دهد. فرصتی دست داد تا دقایقی پای صحبت های این مربی جوان بنشینیم:

*ابتدای فصل با توجه به اینکه شما مربیگری تیم ملی جوانان در جام جهانی ۲۰۱۷ کره جنوبی و مربیگری تیم ملی امید در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را در کارنامه داشتید تصور می شد با سرمربیگری در یکی از باشگاه ها به کار ادامه دهید اما آمدید به تراکتورسازی و شدید دستیار!

امیرحسین پیروانی گفت:

تراکتورسازی تیم بزرگ و قابل احترامی است. از سویی حضور جان توشاک در راس کادر فنی این تیم موجب شد با افتخار حضور در تیم تراکتورسازی را به عنوان دستیار اول قبول کنم. فوتبال رو به جلو حرکت می کند و شما به عنوان مربی نیاز به این داری که هر بار چیزهای تازه ای یاد بگیری. با اینکه من مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و کلاس A را تدریس می کنم احساس کردم حضور در کنار جان توشاک به من کمک خواهد کرد که دانش فنی خود را بالا ببرم چرا که او یک مربی بزرگ بود و الان هم این موقعیت با حضور جورج لیکنز برای من در حال تکرار شدن است. کلاس های مربیگری فشرده و طی یک تا دو هفته و الی سه هفته برگزار می شود اما کار کردن در کنار یک مربی بزرگ خارجی مثل جان توشاک و جورج لیکنز می تواند یک کلاس درس بزرگ با مدت زمان طولانی باشد و بی شک آموخته های این فصل همیشه و تا آخر دوران مربیگری به درد من خواهد خورد و از موقعیتی که برای من پیش آمده خوشحال هستم.

*نه به عنوان مربی تراکتورسازی، به عنوان مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور جورج لیکنز را در تیم تراکتورسازی چگونه ارزیابی می کنی؟

امیرحسین پیروانی گفت:

پیش از اینکه به این سوال پاسخ دهم می خواهم به نکته ای اشاره کنم که خالی از لطف نیست. چند وقت پیش در دیداری که با مالک باشگاه (زنوزی) داشتم ایشان گفت من در دو حال بازی های فوتبال را با حالت ایستاده نگاه می کنم و دراین شرایط ضربان قلبم دو برابر می شود. یک بار زمانی که تراکتورسازی بازی دارد و یک بار زمانی که تیم ملی در میدان حاضر است. این نگاه قابل تحسین است و نشان می دهد مالک باشگاه نگاه فرا باشگاهی به فوتبال دارد و اهدافی که در تراکتورسازی در حال پیاده شدن است هم برای کمک به این باشگاه است و هم فوتبال ملی.

امیرحسین پیروانی گفت:

جورج لیکنز نیازی به تعریف از سوی من ندارد. او یک چهره شناخته شده در فوتبال بشمار می رود. همه از او به عنوان معمار فوتبال نوین بلژیک یاد می کنند. زمانی که او سرمربی تیم ملی این کشور شد فوتبال بلژیک در رنکینگ فیفا در رتبه ۶۰ قرار داشت و بازیکنان مطرحی چون لوکاکو، کورتوآ، لیگو ئین، آزارد و… دست پرورده او هستند. دو دوره حضور در تیم ملی بلژیک و قهرمانی با تیم های مختلف در بلژیک و ترکیه از جمله با تیم بروژ نشان می دهد جورج دنیایی از تجربه است و طی این چند روزی که من در کنار او بودم چیزهای تازه ای آموختم و این یک کلاس درس برای من بود.

امیرحسین پیروانی گفت:

من در مورد آینده نمی توانم پیش بینی داشته باشم اما نه به عنوان دستیار بلکه به عنوان کسی که مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم امیدوارم شرایطی فراهم شود که مربیان صاحب سبک و اکتیوی چون جورج لیکنز سال های سال در فوتبال ایران بمانند و فوتبال ایران از تجربیات آنها بهره مند شود.

امیرحسین پیروانی گفت:

جورج مربی صاحب سبک است که به فوتبال مدرن اعتقاد ویژه ای دارد و در تیم او نظم و انضباط تیمی و تاکتیکی حرف اول را می زند و من از همکاری با او خیلی خوشحال هستم چون همان طور که اشاره کردم به دانش فنی من اضافه خواهد شد و به نوبه خود از مالک باشگاه تشکر می کنم که زمینه ساز حضور این مربی در باشگاه شد. هم چنین بازیکنانی که طی این فصل به ترکیب اضافه شده اند از جمله استوکس بازیکنان ارزشمندی هستند که هم می توانند سطح کیفی بازی های لیگ برتر را بالا ببرند و هم به بازیکنان جوان ایرانی برای پیشرفت کمک کننند.

*وضعیت اینروزهای تیم چطور است؟

امیرحسین پیروانی گفت:

ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. بازی های دور برگشت به صورت فشرده و طی سه ماه برگزار می شود. ما سعی کردیم خود را برای بازی در چنین شرایطی آماده کنیم و هدفی را که ترسیم کردیم ارایه بازی های خوب و کسب نتایج قابل قبول است و اینکه یکی از مدعیان قهرمانی در دور برگشت باشیم.

*و بازیکنان جدید که به خدمت گرفته اید…

امیرحسین پیروانی گفت:

خرید های ما بر اساس نیازها بود و اتفاقات خوبی در تیم صورت گرفته است. تنها دغدغه ما سه ملی پوش تیم بودند که به جمع ما اضافه شدند. این سه بازیکن هم از نظر کیفیت فنی و هم چنین اخلاقی در تیم تاثیر گذار بوده اند و تیم روی آنها در دور برگشت هم حساب ویژه ای بازی کرده است. شرایط بسیار خوب پیش می رود و مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان تیم نقش رابط بین سرمربی و بازیکنان را به خوبی ایفاء می کند و بازیکنان او را نه به عنوان یک کاپیتان بلکه به عنوان یک همبازی دوست دارند. مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی با توجه به تجربیات گرانبهایی که دارند در دور برگشت مهره های ارزشمند تیم برای رسیدن به هدف ترسیم شده هستند.

*و به عنوان آخرین سوال، قدری هم در مورد تیم ملی صحبت کنید.

امیرحسین پیروانی گفت:

واقعیت این است اختلاف ما با ژاپن سه گل نبود. ما در یک لحظه تمرکز خود را از دست دادیم و گل خوردیم و در ادامه هم نتوانستیم به بازی برگردیم و دو گل دیگر خوردیم. همه شرایط برای اینکه در این دوره از بازی ها قهرمان شویم مهیا بود و کادر فنی هم بعد از ۸ سال حضور شناخت خوبی از تیم داشت. تیم می توانست حرفه ای تر مدیریت شود و حرفه ای تر در زمین بازی کند. اما یک سری از اتفاقات حاشیه ای و یک سری از اتفاقات موجب شد تیم در زمین تمرکز نداشته باشد و این باید مورد بررسی قرار گیرد. به هر صورت فوتبال ادامه دارد و باید برای آینده با درس گرفتن از اشتباهات گذشته برنامه ریزی بهتری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل