اقدام‌های آمریکا در ونزوئلا حمله به حاکمیت کشورهای آمریکای لاتین است


اقدام‌های آمریکا  در ونزوئلا  حمله به حاکمیت کشورهای آمریکای لاتین است

وزیر خارجه کوبا ضمن رد صریح هرگونه دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا، مجددا بر همبستگی با مردم و رئیس جمهور قانونی این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد صریح از اقدام‌های تهدید کننده آمریکا در ونزوئلا ،حفاظت از کشورهای آمریکای لاتین برابر اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا را خواستار شد.

به نوشته وبگاه «پریودیکو»، «برنو رودریگز» در توییتی نوشت که اقدام‌های آمریکا به بهانه «کمک‌های بشردوستانه» حمله به حاکمیت منطقه است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه کوبا روز گذشته وقوع کودتا در ونزوئلا با حمایت‌های دولت آمریکا را رد و محکوم کرد. وزیر خارجه کوبا همچنین مخالفت شدید مردم منطقه با اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا، همبستگی با مردم ونزوئلا و «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور قانونی این کشور را مجددا مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا روز گذشته هشدار کشورهای اروپایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد. مادورو روز گذشته گفت که کشورش آماده دفاع برابر هرگونه مداخله خارجی است. این در حالی است که برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه هشدار داده بودند که اگر تا پایان یکشنبه دولت ونزوئلا تصمیم خود در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد را اعلام نکند، «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت خواهند شناخت.

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه مدعی شد که گزینه مداخله نظامی علیه ونزوئلا روی میز است، فرماند‌هان ارتش ونزوئلا ضمن حمایت قاطع از دولت قانونی این کشور، بر ایستادگی برابر تهدیدهای خارجی تاکید کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران