نقشه شوم روی دیوار ‌اعتماد


نقشه شوم روی دیوار ‌اعتماد

متهم سابقه‌دار با سوءاستفاده از ناآگاهی شهروندان با شگردی مکارانه کلاهبرداری می‌کرد


شهرآرا آنلاین - سهیل دیبا - دیوار اعتماد که فرو بریزد، احیای آن به این راحتی‌ها ممکن نیست. افرادی که طعمه کلاهبرداران می‌شوند زندگی‌شان به قبل از آن و بعد از آن تقسیم می‌شود و گاهی آنچنان سخت گزیده می‌شوند که هیچ‌گاه این خاطره تلخ را فراموش نمی‌کنند. آن‌ها تا مدت‌ها در هر نشست ‌و برخاستی به دیگران هشدار می‌دهند و به خودمراقبتی بیشتر توجه می‌کنند. در کنار آن با مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی رسیدگی به پرونده و دستگیری کلاهبرداران را درخواست می‌کنند، درخواستی که در بیشتر مواقع با فعالیت مستمر قضایی- انتظامی خوشبختانه به نتیجه می‌رسد. جدیدترین شگرد کلاهبرداری در مشهد مختص به فردی بود که با شگردی فریبکارانه به نوعی از طعمه‌های خود سرقت می‌کرد. نکته جالب ماجرا آنجا بود که فرد خودش مالش را دودستی تقدیم این کلاهبردار می‌کرد.

این پرونده همچون بسیاری از دیگر پرونده‌ها با شکایت چند شهروند آغاز و مقام قضایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

سرهنگ بیات‌مختاری، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با دریافت این مرجوعه قضایی، گروهی از کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری را مأمور رسیدگی به پرونده کرد. کارآگاهان با دریافت این مرجوعه قضایی تحقیقات خود را درباره پرونده آغاز کردند.

تقدیم کالا به کلاهبردار

بررسی‌ها با توجه به اظهارات شاکیان نشان داد که این افراد وسیله‌ای را برای فروش در سایت واسطه‌گر دیوار می‌گذارند. پس از گذشت مدتی فردی با آن‌ها تماس می‌گیرد و خود را خریدار همان کالا معرفی می‌کند. خریدار با دریافت آدرس زمانی را برای دیدن و خرید کالا مشخص می‌کند و درست سر زمان تعیین شده، خود را سر قرار می‌رساند.

این فرد همان ابتدا خودش را مأمور نیروی انتظامی معرفی می‌کند و به گفته شاکیان یک رشته دستبند و بند حمایل سلاح نیز به همراه دارد. خریدار پس از مشاهده کالا و جلب اعتماد فروشندگان، برای پرداخت وجه مورد‌ نظر به ظاهر از یک نرم‌افزار غیرمرسوم استفاده می‌کند و در همان لحظه پیامکی برای فروشنده ارسال می‌کند و مدعی می‌شود که چون از این نرم‌افزار استفاده کرده است وجه مورد نظر پس از ٢۴ساعت و انجام یک رشته عملیات بانکی به حساب آن‌ها واریز می‌شود و پیش از آنکه فروشندگان عکس‌العملی نشان بدهند به بهانه اینکه مأموریتی پیش آمده و باید سریع‌تر برود، کالا را برداشته و مقابل چشم فروشندگان سوار خودرو پژو ٢٠۶شده و از محل متواری می‌شود.

با گذشت ٢۴ساعت نه تنها پولی به حساب فروشندگان واریز نمی‌شود که پیگیری‌های آن‌ها با خریدار نیز به در بسته می‌خورد. این فرد گوشی‌ را خاموش می‌کند و تازه آن‌ها متوجه کلاهبرداری می‌شوند.

چهره‌زنی متهم سابقه‌دار

سرنخ‌های موجود به یاری کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی آمد و آن‌ها با همین سرنخ‌های کوچک توانستند متهم پرونده را که فردی سابقه‌دار است شناسایی و چهره‌زنی کنند. کارآگاهان در بررسی سابقه این فرد که جوانی سی‌ساله بود متوجه شدند که تاکنون چندین نوبت به اتهام کلاهبرداری، حمل‌ موادمخدر و سرقت نیز دستگیر شده است.

با اقدامات گسترده پلیسی این فرد در مشهد شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح کلت‌کمری تقلبی و چند دستگاه گوشی تلفن‌همراه کشف شد.

اعتراف به ١٠٠میلیون تومان کلاهبرداری

متهم در بازجویی‌های تخصصی تاکنون به ٨فقره کلاهبرداری با این شگرد اعتراف کرده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان کلاهبرداری این فرد در همین پرونده‌ها ١٠٠میلیون تومان بوده است.

از آنجایی که احتمال افزایش کلاهبرداری‌ها وجود دارد، تحقیقات پرونده با دستور مقام‌قضایی ادامه دارد و سرهنگ‌ بیات‌مختاری، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از شهروندانی که احتمالا با این شگرد مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، خواست تا برای شکایت‌ و شناسایی متهم به این پلیس تخصصی در ابتدای بولوار پیروزی مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)