نقد و بررسی انیمه B: The Beginning ؛ شروع یک حماسه


نقد و بررسی انیمه B: The Beginning ؛ شروع یک حماسه

انیمه B: The Beginning یکی از سی انیمه جدیدی بود که شبکه نتفلیکس (Netflix) در سال 2018 مسئولیت پخشش را به عهده گرفته بود، یک اثر پیچیده و مرموز که با گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده خود هر طرفدار انیمه‌ای را راضی خواهد کرد. این اثر دوازده قسمتی درباره کارآگاهان سازمان تحقیقات سلطنتی است که با نام سازمان RIS شناخته می‌شود؛ افراد مشغول در این...

انیمه B: The Beginning یکی از سی انیمه جدیدی بود که شبکه نتفلیکس (Netflix) در سال 2018 مسئولیت پخشش را به عهده گرفته بود، یک اثر پیچیده و مرموز که با گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده خود هر طرفدار انیمه‌ای را راضی خواهد کرد.

این اثر دوازده قسمتی درباره کارآگاهان سازمان تحقیقات سلطنتی است که با نام سازمان RIS شناخته می‌شود؛ افراد مشغول در این سازمان مدت زمان زیادی به دنبال دستگیری قاتل سریالی به نام Killer B بوده‌اند. فردی خطرناک با روش‌های ترسناک که مدت زیادی است کشور خیالی Cremona را به وحشت انداخته است.

مسئول این پرونده در انیمه B: The Beginning فردی به نام «کیث» (Keith) است، یک کارآگاه افسانه‌ای که شما را به یاد شرلوک هولمز خواهد انداخت. او فردی ساکت، دم‌دمی مزاج ولی با استعدادهای درخشان است. در طی داستان کیث را بیشتر با اسم Genie صدا می‌کنند، کلمه‌ای که در زبان آلمانی به معنی نابغه است. اگر کیث را هولمز در نظر بگیریم پس همکار دیگر او در سازمان RIS با نام «لیلی» (lily) حکم واتسون را برای او دارد. رابط جالب بین کیث و لیلی از همان ابتدا جالب و جذاب است و تا آخرین دقیقه نیز جذابیت خود را برای مخاطب از دست نمی‌دهد. لیلی علاقه زیادی دارد تا با همکار تنهای خود بر روی این پرونده کار کند اما کیث شخصیتی دارد که تنها بودن را ترجیح می‌دهد به همین دلیل این انگیزه و انرژی جوانی لیلی وقتی با بی‌حوصلگی کیث ترکیب می‌شود شاهد یک رابطه جالب و بامزه باشیم. متاسفانه اما شخصیت‌های منفی به جذابیت این زوج جالب نیستند.

یک سازمان مخفی با نام Market Maker مسئول بیشتر اتفاقات و آشوب‌های درون شهر است که به نوعی نقطه مقابل سازمان RIS حساب می‌شود. بیشتر افراد این سازمان از لحاظ پوشش با گریم‌ها و لباس‌های عجیبی که به تن دارند شما را به یاد شخصیت‌های جوکر و هارلی کوئین می‌اندازند، اگر از لحاظ طراحی کارکتر به نقش منفی‌های انیمه B: The Beginning مطمئنا سازندگان در این زمینه به موفقیت رسیده‌اند اما از لحاظ عمق و شخصیت‌پردازی شاهد ضعف‌ هستیم. یکی از سران این سازمان «میناتسوکی» (Minatsuki) نام دارد که در بیشتر مواقع یک جا ایستاده است و در حال صحبت کردن درباره نقشه‌های شیطانی‌اش است، مسئله‌ای که خیلی زود برای مخاطب تکراری می‌شود. البته وجود المان‌های فانتزی باعث شده است تا کمتر شاهد ضعف آنتاگونیست‌های تک‌بعدی انیمه B: The Beginning باشیم.

نقد و بررسی انیمه B: The Beginning ؛ شروع یک حماسه

قاتلی که شهر را در وحشت فرو برده است؛ هدف این قتل‌های زنجیره چه چیزی می‌تواند باشد؟

بیشتر لحظات جذاب و فانتزی انیمه درباره شخصیت «کوکو» (Koku) که در طی انیمه با نام شاه بال سیاه شناخته می‌شود. در نیمه اول انیمه B: The Beginning تقریبا متوجه شدن انگیزه‌های کوکو غیر ممکن است و به نوعی شاهد هستیم که او به شکل ناگهانی ظاهر شده و پس از یک مبارزه دوباره ناپدید می‌شود. البته نویسندگان به خوبی پیش‌زمینه داستانی او را توضیح می‌دهند و خیلی زود متوجه می‌شوید که انگیزه‌های او چه چیزی هستند؛ پس اگر بعد از تماشای سه قسمت اول هنوز هم داستان را به طور کامل متوجه نشدید از دیدن انیمه دست نکشید چون‌که خیلی زود جواب سوال‌های خود را پیدا خواهید کرد.

اوج طراحی انیمه B: The Beginning صحنات مبارزه کوکو است، او یک جفت بال و دستی دارد که تبدیل به شمشیر می‌شود که در هنگام مبارزه با افراد گروه Market Maker برای او به شدت کاربردی است. در اوایل انیمه شاهد یک تعقیب گریز بین کوکو و یکی از دشمنانش هستیم که با نبردهای متفاوتی که بین این دو صورت می‌گیرد، تغییر متوالی پس‌زمینه مبارزه و به خصوص یک صحنه تعقیب گریز با اسکیت‌برد باعث شده است تا شاهد یکی از بهترین صحنات مبارزه درون یک انیمه باشیم.

نقد و بررسی انیمه B: The Beginning ؛ شروع یک حماسه

کیث یک نابغه غیراجتماعی است؛ شخصیت پردازی که مطمئنا مشابه آن را دیده‌ایم ولی هنوز هم جذابیت خاص خودش را دارد

در نهایت باید گفت انیمه B: The Beginning که از لحاظ طراحی و انیمیشن یک شاهکار به تمام معنی است که به تنهایی دلیل خوبی برای دیدنش حساب می‌شود، البته از لحاظ داستانی نیز مشاهده رابطه جالب بین لیلی و کیث و راز و رموز Killer B به خودی خود جالب است. اگر به دنبال یک انیمه با داستانی پیچیده و در عین حال داستانی پیچیده هستید مطمئن باشید که از دیدن انیمه B: The Beginning پشیمان نخواهید شد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
نقد و بررسی انیمه B: The Beginning ؛ شروع یک حماسه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)