109 هزار سالمند بالای 60 سال در زنجان زندگی می کنند


109 هزار سالمند بالای 60 سال در زنجان زندگی می کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق سرشماری ها و بر اساس آمار ثبت شده در حال حاضر 109 هزار سالمند بالای 60 سال در این استان زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا محمد محمدی روز سه شنبه در نشست مشترک کارگروه امور اجتماعی و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان زنجان افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت سالمند استان 9.8 درصد بود که امسال آمار سالمندی به 10.6 درصد رسیده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: زنجان از جمله استان‌هایی است که جمعیت سالمندی در آن رشد بالایی دارد و باید دلایل آن بررسی و اقدامات لازم جهت کاهش روند پیری استان انجام شود.
محمدی تصریح کرد: همچنین با بررسی ها 35 درصد از سالمندان استان تحت پوشش هیچ نهاد دولتی و عمومی نیستند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به لزوم حمایت از محرومان و نیازمندان جامعه افزود: فعالیت‌های موازی در بخش های مختلف، کمبود قوانین، نبود تشکل های مردم نهاد و نبود انسجام لازم از چالش‌های سالمندی به شمار می رود.
رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت: طبق تصمیم مسئولان استان با همکاری دادگستری، بهزیستی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان از پانزدهم دی امسال دوره های جدید آموزشی قبل از ازدواج آغاز شده است.
محمدرضا صائینی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه های متولی در این دوره ها، تاکید کرد: قبل از این دی ماه زمان دوره ها 2 ساعت بود که پس از آن به 6 ساعت افزایش پیدا کرد.
وی اظهار داشت: زوجین در شرف ازدواج، جامعه هدف این دوره آموزشی هستند و ایمن‌سازی و تعالی خانواده براساس اصول و مبانی اسلامی، همچنین ساماندهی نظام آموزشی ازدواج در راستای تحکیم خانواده ها از اهداف مهم این آموزش است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: امسال 61 برنامه برای آسیب‌های اجتماعی در زنجان برگزار و اجرا می شود که با مشارکت دستگاه‌های مختلف همراه خواهد بود.
3216/6085


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان