اعطای مجوز اجرای کنسرت به خواننده زن طاغوتی در روز مادر!


اعطای مجوز اجرای کنسرت به خواننده زن طاغوتی در روز مادر!

سیاسی کاری های بی پایان حوزه فرهنگ و هنر این بار گریبان گیر طلایه داران عرصه موسیقی جنوبی شده تا در روز ولادت پاک ترین بانوی جهان شاهد اجرای کنسرت یک خواننده زن طاغوتی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هنر موسیقی یکی از جلوه های بسزای فرهنگ هرمزگانی بشمار می رود که در طول قرون متمادی با استفاده از ابزار و ادوات خاص منطقه نوازنده و سراینده آثاری شگرف و بی همتا هستند که همسایگان دور و نززدیک را محو این هنر ذاتی و با اصالت کرده است.

گستره تمایلات به موسیقی اصیل بندری پای این هنر را به آن سوی آب های خلیج فارس باز کرده و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهم ترین وام گیران این هنر به شمار می روند؛ خلق آثار هنری توسط هنرمندان خوش ذوق و بلند آوازه موجب شده تا این هنر فارغ از زمان و مکان پای ثابتی برای مراسمات و مجالس رسمی و غیر رسمی بشمار می رود.

نی انبنه، جفتی، عود، سرنا و دهل، چنگ و تمبک بخش های از ابزار و ادوات موسیقی هرمزگان به شمار می روند که شکل استفاده از آن در مناطق شرق و غرب متفاوت است و هر کدام روایت کننده بخشی از تاریخ جنوب می باشند.

موسیقی هرمزگانی از دیرباز به صورت گروهی نواخته می شود و زن و مرد دوشادوش یکدیگر برای خلق هنری اصیل همت می کنند که گروه موسیقی زنان کیدی نمونه ای از نوازندگان جنوبی بشمار می روند وباالهام از تاریخ خود به خلق اثر مشغولند.

زنان بخش جدای ناپذیر گروه های موسیقی هرمزگان هستند و با ظرافت سرانگشتان هنرمندشان به نواختن موسیقی مشغولند و این اصل موجب تمایز موسیقی هرمزگان با سایر نقاط کشور شده است.

علی ای حال با وجود نقش بارز و غیر قابل انکار بانوان در هنر موسیقی بندری شاهد برخوردهای قهر آمیز و سیاسی مسئولان بالادستی با هنرمندان این خطه هستیم که با دلزدگی و آزردگی خاطر همراه می شود.

ماه گذشته به مناسب چهملمین سال پیروزی انقلاب خانه موسیقی کشور اقدام به قدردانی و تقدیر از هنرمندان سراسر کشور کرد که گروه موسیقی زنان کیدی هرمزگان نیز با تحمل هزینه های گزاف و رنج سفر در این همایش حضور یافتند اما در پایان با برخورد نامناسب متولیان همایش در همراهی با این هنرمندان و عدم تامین هزینه سفر گروه کیدی که با هزاران شوق و امید در این همایش حاضر شده بودند را به امان خدا رها کردند و در مقابل شاهد تقدیر مسئولان از خواننده زن هرمزگانی بودیم.

این خوانندگان زن در دوران قبل از انقلاب در منطقه بندر عباس و هرمزگان خوانندگی می کرد و در محافل مختلف حضور پیدا می نمود که بعد از انقلاب اجازه خوانندگی پیدا نکردحالا در چهل سالگی انقلاب عده ای به نام جشن خانه موسیقی با حمایت وزارت ارشاد از فردی تجلیل کردند که اصلا سهمی در موسیقی انقلاب ندارد و ممنوع الفعالیت است.

تجلیل از یک خواننده زن پیش از انقلاب در مقابل برخورد قهر آمیز با گروه موفق کیدی زنان هرمزگانی و صدهها موسیقی سرا و هنرمند اصیل و پرتلاش قطعا نمی تواند رنگ و لعاب دلسوزانه و فرهنگ دوستی داشته باشد.

دهها و صدها فعال موسیقی هرمزگان در حالی با برخورد سیاسی مجموعه وزارت ارشاد روبرو شده اند که در طول چهل سال اخیر این خواننده زن هیچ گونه فعالیتی در عرصه هنر موسیقی نداشته است.

برگزاری کنسرت های موسیقی با حضور گروهها و خوانندگان مختلف حکایت از جایگاه والای موسیقی در بین مردم هرمزگان دارد اما در روزهای اخیر زمزمه برگزاری کنسرت موسیقی توسط یک خواننده طاغوتی نقل محافل عمومی استان شده است.

اعطای مجوز اجرای به سیمین غانم به عنوان یکی از خوانندگان زن طاغوتی با سرپوش کنسرت بانوان در روز ولادت حضرت زهرا(ع) شهر بندرعباس هجمه ای از انتقادات و گلایه ها را روانه حوزه فرهنگ و هنر کرده است.

گویی سیاسی کاری های بی پایان حوزه فرهنگ و هنر این بار گریبان گیر طلایه داران عرصه موسیقی جنوبی شده که حال در روز ولادت پاک ترین بانوی جهان باید شاهد اجرای کنسرت یک خواننده زن طاغوتی باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند