فاطمه زهرا (س) در ولایتمداری سرآمده همگان بودند


فاطمه زهرا (س) در ولایتمداری سرآمده همگان بودند

مراغه - ایرنا - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای زنان هستند گفت: ایشان در عبادت، پاکدامنی و ولایتمداری سرآمد همگان بودند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شه شنبه در آیین گرامیداشت ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام اظهار داشت: زنان در جهان غرب مورد ظلم قرار گرفته اند و از آنان به عنوان ابزاری برای تجارت و فساد استفاده می ‌شود از این رو در فرهنگ غرب حجاب و بسیاری از ارزش‌ های مسلمانان ضد ارزش تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن از تحریف مصون مانده گفت: علت انحراف گروه‌های وهابی، جهالت و تفسیر‌های نادرست از قرآن کریم است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: جامعه نباید میدان تاخت و تاز کسانی باشد که با ارزش‌های اسلامی مخالف هستند.
وی به برخی ویژگی های حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: بقای نسل پیامبر از وجود آن حضرت است و این موضوع را بسیاری از مفسران ضمن تفسیر سوره کوثر بیان کرده اند.
وی گفت: حضرت زهرا (س) دارای مصحفی به نام مصحف فاطمه است که دارای نکات و موضوعات ارزشمند است و اگر بخواهیم شخصیت آن حضرت را بشناسیم باید ویژگی های وجودی ایشان را بیشتر مطالعه کنیم.
فرماندار عجب شیر نیز افزود: سالروز ولادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه الزهرا(س) که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز زن نامگذاری شده نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی است.
عادل اصغرپور گفت: روز میلاد دخت گرانقدر رسول خدا (ص) که تمام ارزش های متعالی در وجود ملکوتی اش جلوه گر است به عنوان روز زن، افتخاری بزرگ برای بانوان است تا با بهره گیری از شخصیت والا و الهی حضرت فاطمه الزهرا(س) در تکامل و ارتقای شخصیت خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: نقش زن در اعصار گذشته جز سند ننگین بر پیشانی مردان نبود، اما رسول مهربانی و رحمت با احیای خلقت پاک و تأثیرگذار زن و تکریم پاره تن خویش، به عنوان سمبلی از عطوفت و پاکی، خبر از ارزش و جایگاه رفیع زنان در خلقت داد و با تعیین جایگاه راستین آنان بر محوریت زن در تربیت نسل‌ ها و انسان ‌ها و رشد جوامع تأکید کرد.
وی گفت: جلوه جمال الهی و کانون مهر و محبت و تجلی مهرورزی و صبوری در نهاد زنان گذاشته شده است و این مساله به خوبی نقش و جایگاه زنان را در تحکیم پایه های اجتماع و خانواده مبرهن می سازد به نحوی که به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) عنصر اصلی تشکیل خانواده زن است.
در این مراسم از پنج مادر نمونه و فرهیخته و کار آفرین شهرستان تجلیل شد.
3077/7485


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال حافظ روزانه چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق