توانمندسازی جوامع محلی شرط توسعه


توانمندسازی جوامع محلی شرط توسعه

در سفر شهرستانی استاندار، تفاهم‌نامه‌های معین اقتصاد مقاومتی جوین، خوشاب و فیروزه به امضا رسید


شهرآرا آنلاین - قاسمی‌مقدم - تفاهم نامه های معین اقتصاد مقاومتی ٣شهرستان جوین، خوشاب و فیروزه دیروز در سفر شهرستانی استاندار به امضا رسید. علیرضا رزم حسینی که ٢ ماه قبل با آغاز فعالیتش در ساختمان خیابان بهار، سفر به شهرستان ها را آغاز کرده است، صبح نخستین روز کاری هفته به جوین سفر کرد تا در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تفاهم نامه معین توسعه اقتصادی این شهرستان را در حضور مردم و مسئولان به امضا برساند.

بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده در این جلسه، هلدینگ پارسیان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی جوین، سپاه به عنوان معین بخشی از روستاها، شرکت ماشین های الکتریکی جوین به عنوان معین ۶ روستا، شرکت سالار دشت به عنوان معین بخشی از روستاها، شرکت پسته کاران طلای خندان به عنوان معین ٣ روستا، مؤسسه بنی هاشم به عنوان معین ٧ روستا و شرکت تعاونی استقلال به عنوان معین بخشی از روستاهای شهرستان جوین انتخاب شدند. استاندار خراسان رضوی در جریان امضای تفاهم نامه ها، وعده داد که با همت همه دستگاه های حاکمیتی و مشارکت مردم، خراسان رضوی در حوزه اقتصادی و توانمندسازی جوامع محلی به الگوی کشوری تبدیل شود. علیرضا رزم حسینی حرف هایش را این طور شروع کرد: ۴٠ سال از عمر انقلاب اسلامی سپری شد و ملت ایران در این سال ها، تلخی ها و شیرینی های بسیاری را تجربه کرده است اما حالا در آغاز دهه پنجم انقلاب باید راه دیگری را در پیش گرفت. او تأکید دارد که در ۴٠ سال گذشته خدمات زیربنایی بسیار خوبی در مناطق مختلف کشور ارائه شده است و همه دولت های پس از انقلاب در حد توان به مردم خدمت رسانی کرده اند اما به نظر می رسد که اکنون باید با شیوه جدید مدیریتی، کشور را در مسیر تعالی قرار داد. استاندار از وحدت رویه به عنوان یکی از الزامات شیوه جدید مدیریت کشور یاد کرد و افزود: بر اساس قانون اساسی، وجود گروه ها و جناح های سیاسی در کشور هیچ مشکلی ندارد بلکه موجب رشد و بالندگی کشور خواهد شد اما فعالیت سیاسی نباید به قیمت اختلاف و درگیری و عقب افتادگی

کشور باشد. رزم حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به آحاد مردم است و نباید به آفت اختلافات سیاسی دچار شود، تأکید کرد: اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی، ضمن ایجاد انسجام در بین دستگاه های حاکمیتی، تمرکزگرایی اداری را تاحدودی کاهش می دهد و اختلافات سیاسی را به حداقل ممکن می رساند. به گفته او، اقتصاد ابزاری برای تعالی انسانی است اما تا به امروز از این مهم غفلت کرده ایم و حالا سیاسی ترین کار در دهه پنجم انقلاب اسلامی، پرداختن به اقتصاد و معیشت مردم است. استاندار خراسان رضوی قبل از تشکیل جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مسجد جامع جوین، به گلزار شهدا رفت و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت. او سپس با خانواده شهید مدافع حرم، حسن شمس آبادی، دیدار و گفت وگو کرد. رزم حسینی پس از این دیدار، از موزه مرکز دفاع مقدس جوین نیز بازدید کرد و از متولی آن خواست که با توسعه این مجموعه، زمینه استفاده همه اقشار جامعه را فراهم کند. در ادامه سفر نیم روزی استاندار به جوین، ٧ سند همکاری با حجم سرمایه گذاری ۴٠٧٣ میلیارد تومان در حوزه های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی به امضا رسید که زمینه اشتغال ١٠١٨ نفر را فراهم خواهد کرد. رزم حسینی ظهر دیروز پس از بازدید کارخانه پارس فولاد سبزوار، به شهرستان خوشاب سفر کرد و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تفاهم نامه معین توسعه اقتصادی این منطقه را به امضا رساند.

در سفر استاندار به خوشاب، مجتمع پارس فولاد سبزوار به عنوان معین اقتصاد مقاومتی این شهرستان انتخاب شد و تفاهم نامه آن به امضای سرمایه گذار، امام جمعه، فرماندار و رئیس دادگستری رسید. رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خوشاب هم گفت که تا به امروز راه را اشتباه رفته ایم، چون فکر می کردیم فقط با برق رسانی می توان در مقابل مهاجرت مردم به شهرها ایستادگی کرد، درحالی که ایجاد شغل می تواند روستایی را در روستا

ماندگار کند. استاندار خراسان‌رضوی در آخرین برنامه سفر یک‌روزه خود، به شهرستان فیروزه سفر کرد و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه معین توسعه اقتصادی این منطقه را با مجموعه‌های اقتصادی به امضا رساند. بر این اساس، مجتمع فولاد خراسان رضوی به عنوان معین بخش مرکزی شهرستان فیروزه، شرکت زرین سلامت بینالود به عنوان معین دهستان طاغنکوه جنوبی، شرکت صنایع غذایی مسمای مشهد به عنوان معین روستاهای کلاته شوری و شوری بزرگ انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی