رستاک توجه به موسیقی نواحی را با فعالیت خود تلفیق کرد


رستاک توجه به موسیقی نواحی را با فعالیت خود تلفیق کرد

خواننده و نوازنده گروه رستاک با بیان اینکه رستاک توجه ها به موسیقی نواحی را در خود جمع کرد،گفت: به ما گفتند شما موسیقی نواحی را نجات دادید می‌گویم نه زمانی نجات پیدا می‌کند که مردم آن منطقه بفهمند موسیقیشان چقدر ارزش دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست گروه موسیقی رستاک درباره پروژه جدید گروه ظهر امروز یکشنبه۱۹ اسفند با حضور اعضای این گروه موسیقیایی شست گروه موسیقی رستاک درباره پروژه جدید گروه ظهر امروز یکشنبه۱۹ اسفند با حضور اعضای این گروه موسیقیایی امید مصطفوی کوله‌ای،اکبر اسماعیلی‌پور نوازنده تار و عود و سه‌تار، دینا دوستی نوازنده زهی آرشه‌ای، فرامرز مرادی، نوازنده و خواننده، سیامک سپهری، سرپرست گروه موسیقی رستاک، بهزاد مرادی، نوازنده و خواننده موسیقی، وحید اسدالهی نوازنده نقاره،حامد بلندهمت، نوازنده همه سازهای بادی و سپهر سعادتی بیسیت گروه و نوازنده کنترباس و گیتار در کافه کاره برگزار شد . در ابتدای این نشست فیلمی از اجراهای گروه موسیقی رستاک در خارج از کشور و همراه با اظهار نظرهای مخاطبان غیر ایرانی در سراسر دنیا پخش شد .

در این نشست «فرزاد مرادی» درباره فعالیت های گروه موسیقی رستاک و بازخوردهایی که از مخاطبان داخلی و خارجی گرفته است، توضیح داد: خوشبختانه حرکتی که در گروه رستاک شروع شد که در میان مخاطبان پذیرفته شده است، ما در این مدت واکنش‌های خوبی از مردم گرفتیم که آنها با کارهایمان ارتباط برقرار کردند، ما 80 درصد بازخورد خوبی از مخاطبان گرفتیم حتی برخی از آنها به ما می گفتند چرا رستاک بر روی موسیقی فلان منطقه کار نکرده است.این اتفاق در کشورهای خارجی نیز برای ما افتاده است و از کشورهای تبت، آفریقای جنوبی و ژاپن هم به ما درخواست کردند که گروه رستاک موسیقی ما را کار کند ما ابتدا از این پیشنهادها تنمان لرزید که چه چیزی از ما می خواهند برای همین ما ابتدا از موسیقی کشورهای اطرافمان شروعع می کنیم که بعد آن را گسترش دهیم ، هدفمان این است که جدی تر به این مقوله بپردازیم.

فرزاد مرادی اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره رستاک صحبت کنیم و بگوییم در این بیست سال بر ما چه گذشت مثنوی صد من کاغذ می شود و هفته ها باید درباره آن صحبت کرد، اینکه در کشور خودمان موسیقی و موسیقی نواحی چه جایگاهی دارد و داشته است.

وی افزود: گروه موسیقی رستاک وابسته به هیچ‌جایی نبود برای ماندگاری سختی‌های زیادی کشیده است، خودم به شخصه در سال ۷۱ موسیقی نواحی کار می‌کردم اما به دلایلی کنار کشیدم، من فارغ التحصیل موسیقی هستم اما چیزی که رستاک به من داد دانشگاه به من نداد. رستاک توجه‌ها را به موسیقی نواحی جمع کرده است، به ما گفتند شما موسیقی نواحی را نجات دادید می‌گویم نه زمانی نجات پیدا می‌کند که مردم آن منطقه بفهمند موسیقیشان چقدر ارزش دارد. چه اشکالی دارد روی شادیانه‌ها کار کرده است. ما روی انواع موسیقی نواحی کار کردیم از یک جنس کار برای جلب توجه بیشتر استفاده کردیم و کار کردن بر روی شادیانه ها سخت تر است

فرزاد مرادی درباره کارهای پژوهشی در گروه موسیقی رستاک گفت:کارهای ما پیچیدگی دارد ما به پژوهش نمی‌رسیم، افراد دیگری هستند که خیلی خوب انجامش می‌دهند و ما رابطه خوبی با آن‌ها داریم.

در این نشست استاد اسدالهی درباره فعالیت در گروه موسیقیایی رستاک گفت: : من گروه رستاک را خیلی دوست دارم زیرا زبان مادری من را به‌روز کرد و این اتفاق خیلی خوبی بود. خیلی‌ها که ادعا می‌کنن کتاب نوشتند برخی سازهای فولک را نمی‌شناسند. یکی از قطعات فولک آذربایجان است که اوورتورش را یکی از بزرگترین آهنگسازان آذربایجان به نام فکرت امیراوف نوشتند.

پایان پیام/32

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان