تاکید آلمان بر پیگیری ماموریت این کشور در افغانستان


تاکید آلمان بر پیگیری ماموریت این کشور در افغانستان

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که هدف از سفر وی به افغانستان پیگیری ماموریت این کشور درقالب ناتو در افغانستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که سفرش به افغانستان در راستای دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحران منطقه صورت گرفته است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، ماس که دیشب (یکشنبه شب) وارد «مزارشریف» واقع در شمال افغانستان شد، درباره کاهش ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان ابراز نگرانی و تاکید کرد که حضور وی در منطقه در راستای یافتن راهکار و پیشبرد توسعه اقتصادی است.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: «در جریان سفر به افغانستان و پاکستان، ما می‌خواهیم این پیام روشن را بدهیم: آلمان متعهد به مسئولیتی است که به عنوان دومین بزرگترین کمک کننده نیروهای نظامی در افغانستان بر عهده دارد.»

آلمان در قالب بخشی از برنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمینه آموزش نیروهای امنیتی افغان فعالیت می‌کند و حدود هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای خود را در منطقه مستقر کرده است.

آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد تا نیمی از ۱۴ هزار نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند که بر ماموریت نیروهای آلمانی تاثیر خواهد داشت.دولت آلمان ماه گذشته تصمیم گرفت تا ماموریت نظامی خود را در افغانستان تمدید کند. این کشور همچنین پیشنهاد داد تا میزبان کنفرانس صلح با حضور طالبان باشند.

در آلمان مذاکراتی درباره آینده ماموریت این کشور در افغانستان در جریان است.وزیر امور خارجه آلمان خواستار تداوم همکاری کشورش در ادامه افغانستان است با این حال دیگر طرف‌ها بر پیگیری راهکاری برای خروج از این کشور تاکید دارند.

سفر به پاکستان، برنامه سفر بعدی وزیر امور خارجه آلمان است.

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند