11 شگفت‌انگیزترین خواص شیر شتر برای دیابت و بیماری قند


... نوشته 11 شگفت‌انگیزترین خواص شیر شتر برای دیابت و بیماری قند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

برخی مطالعات علمی دریافتند که ارتباط نزدیکی میان مصرف کلسیم و کاهش خطر دیابت نوع ۲ وجود دارد. شیر یکی از منابع اصلی کلسیم است و انواع مختلفی از آن وجود دارد که اخیرا شیر شتر شناخته شده و محبوب شده است. سوالهای زیادی درباره خواص شیر شتر برای دیابت وجود دارد که در این مطلب می‌خواهیم به برخی از آن‌ها پاسخ دهیم.

11 شگفت‌انگیزترین خواص شیر شتر برای دیابت و بیماری قند

خواص شیر شتر برای دیابت

یکی از چیزهای خوب درباره شیر شتر – بر اساس مطالعات علمی – این است که این نوع شیر دارای سطح بالایی از انسولین بوده که برای بیماران دیابتی به ویژه دیابت نوع ۲ مفید است. علاوه بر این، کلسیم موجود در محصولات لبنی مانند شیر شتر، نه تنها تاثیر مثبتی بر کنترل قند خون داشته بلکه عملکرد پیشگیرانه نیز دارد. فهرست زیر درباره خواص شیر شتر برای دیابت است.

۱. داشتن انسولین بالا

بیش از یک دهه پیش، اولین مطالعه درمورد تاثیر شیر شتر بر دیابت در شمال غربی هند انجام شد. مردم آن ناحیه به دلیل مصرف شیر شتر، دیابت نداشتند. مطالعات بیشتر اثبات کرد که شیر شتر انسولین بالایی دارد که برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که در آن پانکراس نمی‌تواند انسولین را به میزان طبیعی تولید کند تا قند خون تنظیم شود، خوب است.

۲. کاهش مقاومت به انسولین

مطالغات زیادی بر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که در آن بدن به انسولین مقاومت نشان داده و گلوکز خون زیاد می شود انجام شده است. خوب، مصرف شیر شتر می‌تواند به کاهش علائم مقاومت به انسولین کمک کند یا به عبارت دیگر حساسیت به انسولین را بالا می برد تا از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری کند.

۳. کاهش نیاز به تزریق

تزریق انسولین یکی از روش‌هایی است که دنیای پزشکی مدرن برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ تجویز می‌کند. زیرا این افراد نمی‌توانند تنها بر انسولین تولید شده توسط پانکراس تکیه کنند. به هرحال، با مصرف منظم شیر شتر که انسولین بالایی دارد – همان‌گونه که در مورد شماره ۱ گفته شد – نیاز به تزریق کاهش می‌یابد.

۴. منبعی عالی از کلسیم

کلسیم برای افراد مبتلا به انواع دیابت ضروری است. همه می‌دانند که محصولات لبنی از جمله شیر شتر، طبیعی‌ترین منبع کلسیم هستند. خواص کلسیم برای سلامتی نه تنها سلامت و تراکم استخوان‌ها را حفظ می‌کند بلکه می‌تواند خطر دیابت به ویژه دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

۵. زینک بیشتر

برخی مطالعات گزارش دادند که یکی از مواد معدنی مهم که در شیر شتر یافت می‌شود، زینک است. زینک از میان دیگر انواع مواد معدنی، نقش مهمی در بهینه کردن تولید انسولین ایفا می‌کند. زینک یکی از مواد معدنی است که برای تولید انسولین در پانکراس به کار می‌رود. نتیجه آن، بهینه شدن تولید انسولین یا بهبود حساسیت به انسولین است.

۶. تاثیر مثبت بر کنترل گلیسمی

یکی از دلایل افزایش ناگهانی قند خون مصرف غذاهای با سطح گلیسمی (شاخص گلوکز) بالاست. شیر شتر نه تنها یکی از خوراکی‌های با شاخص گلیسمی پایین است بلکه می‌تواند سطح گلیسمی خون را نیز کاهش دهد.

۷. تنظیم گلوکز بعد از غذا

همان‌گونه که در مورد قبلی گفته شد، نوشیدن یک فنجان شیر شتر به تنظیم سطح گلوکز بعد از غذا کمک می‌کند. در شرایط شدید، حتی خوردن غذاهای معمولی نیز برای بیماران دیابتی دشوار است. بنابراین، برخی از آن‌ها بعد از هر وعده غذایی به افزایش ناگهانی قند خون دچار می‌شوند. شیر شتر بهترین راه حل برای این مشکل است.

۸. کاهش قند خون

از برخی از موارد بالا می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن شیر شتر می‌تواند بر قند خون تاثیر مثبتی بگذارد و حتیی می‌تواند قند خون بدن را تا سطح قابل توجهی پایین بیاورد.

۹. حساسیت‌زایی کمتر

یکی از خواص شیر شتر این است که نسبت به دیگر انواع محصولات لبنی، حساسیت‌زایی کمتری دارد. این شیر می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات لبنی و برای افرادی باشد که به محصولات لبنی حساسیت دارند.

۱۰. افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم سالم و طبیعی برای افراد دیابتی ضروری است. شیر شتر حاوی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند.

۱۱. مقابله با دیابت

نگذارید دیر شود. مصرف منظم شیر شتر برای مقابله با دیابت موثر است. پیشگیری بهتر از درمان است. به هرحال تا کنون طب سنتی و طب نوین هیچ‌کدام نتوانسته‌اند دیابت را درمان کنند بنابراین بهتر است از آن پیشگیری کنید.

احتیاط‌هایی درباره مصرف شیر شتر

شواهد زیادی درمورد تاثیر مثبت شیر شتر بر بیماران دیابتی وجود دارد. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، شیر شتر به یکی از محصولات لبنی مهم تبدیل شده است. به هر حال برخی از موارد احتیاطی را باید رعایت کنید.

– شیر شتر یکی از محصولات لبنی است و خواص زیادی برای بدن دارد اما برخی افراد به خاطر عدم تحمل لاکتوز نمی‌توانند آن را مصرف کنند. بنابراین افرادی که به این مشکل دچارند باید در مصرف این شیر احتیاط کنند- حتی با وجود این‌که نسبت به محصولات لبنی دیگر حساسیت‌زایی کمتری دارد.

– مطالعاتی وجود دارد که گزارش کرده‌اند نیاز به تزریق در افرادی که به طور منظم شیر شتر مصرف کرده‌اند، کاهش پیدا می‌کند. اما با وجود این همه مدرک باید قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی خود به منظور درمان دیابت با پزشک خود مشورت کنید. به همین دلیل اگر برای تهیه شیر شتر به مشکل خوردید، پیدا کردن یک راه حل جایگزین بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

این‌ها خواص شیر شتر برای دیابت هستند. با این‌که دیابت نوعی از بیماری است که کاملا درمان نمی‌شود اما اگر به آن مبتلا شدید، آخر دنیا فرا نرسیده است. روش‌های زیادی برای کنترل دیابت وجود دارد و شیر شتر فقط یکی از آن‌هاست.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -مژگان گوران

منبع:drhealthbenefits

۱۱ شگفت‌انگیزترین خواص شیر شتر برای دیابت و بیماری قند

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند