همه چیز درباره فاجعه مسجد النور کشور نیوزیلند


همه چیز درباره فاجعه مسجد النور کشور نیوزیلند

پلیس نیوزیلند در بیانیه اولیه خود تعداد کشته ها را 9 نفر اعلام کرد ولی حکایت های غیر رسمی در همان ابتدای حادثه کشته شدن نزدیک به 50 نفر را می گویند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، تیراندازی اعضای گروه های افراطی در نیوزیلند در مسجدی واقع در منطقه کریس چرچ موجب کشته شدن بیش از 49 نفر شده است. پلیس نیوزیلند در بیانیه اولیه خود تعداد کشته ها را 9 نفر اعلام کرد ولی حکایت های غیر رسمی در همان ابتدای حادثه کشته شدن نزدیک به 50 نفر را می گویند.

سه مرد و یک زن در جریان حمله به دو مسجد در منطقه کریس چرچ بازداشت شدند. از بیم حملات مجدد احتمالی پلیس از مردم خواسته تا از خانه های خود خارج نشوند. مدارس نیز قفل شده تا جان دانش آموزان به خطر نیفتد.

گفته می شود یک مرد استرالیایی 28 ساله عامل اصلی کشتار مسلمانان داخل مسجد بوده است. او در فیلمی که در شبکه فیس بوک منتشر شده است بیش از 100 گلوله شلیک می کند. روی اسلحه او کلمه مسلمان کش دیده می شود.

همه چیز درباره فاجعه مسجد النور کشور نیوزیلند

قاتل قبل از پیاده شدن از ماشین، آهنگ‌های فولکلور و نظامی گوش داده و سپس خودرو را پارک کرده و مسلح وارد مسجد النور می‌شود.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند ضمن اعلام 40 کشته و 48 زخمی تایید کرد مهاجمان بازداشت شده استرالیایی هستند. وی به دنبال کشتار مسلمانان در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

نخست وزیر نیوزیلند حمله به دو مسجد در کریس چرچ را یکی از غمناک ترین و تاریکترین روزهای این کشور قلمداد کرد.

همه چیز درباره فاجعه مسجد النور کشور نیوزیلند

حمله کننده اصلی به دو مسجد در نیوزیلند قبل از ارتکاب جرم مانیفست ۸۷ صفحه ای با محتوای ضد اسلامی و ضد مهاجرتی را در صفحه خود منتشر کرده بود. میا گارلیک سخنگوی فیس بوک در نیوزیلند گفت ویدیویی که گفته می شود توسط حمله کننده به مسجد به صورت لایو منتشر شده بود، از این شبکه اجتماعی حذف شد.

مایک بوش رئیس پلیس کریس چرچ گفت ازبیم حملات بیشتر دربهای مدارس قفل شده و دانش آموزان باید تا اطلاع ثانوی آنجا بمانند.

پس از حمله به دو مسجد در نیوزیلند و کشته شدن دهها نفر سه مرد و یک زن بازداشت شده اند و پلیس احتمال می دهد حملات بیشتری انجام شود.

منبع: دیلی میل

پایان پیام/42

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جایابی و الگوی مسجد النبی در عصر پیامبر(ص)