توتو ولف: والتری بوتاس دستور من را نادیده گرفت


فرمول یک ایران – مدیر تیم مرسدس، توتو ولف بیان کرد که والتری بوتاس و مهندسش، دستوری که او قبل از مسابقه مبنی بر خطر نکردن بیش از حد برای زدن دور سریع در مسابقه استرالیا صادر کرده است را نادیده گرفته اند. ولف اذعان کرد که او در روز مسابقه به رانندگان خود دستور داد که نمی خواهد آن ها با خطر کردن برای ثبت سریع ترین دور مسابقه، رده یا سکویی را از دست...

فرمول یک ایران – مدیر تیم مرسدس، توتو ولف بیان کرد که والتری بوتاس و مهندسش، دستوری که او قبل از مسابقه مبنی بر خطر نکردن بیش از حد برای زدن دور سریع در مسابقه استرالیا صادر کرده است را نادیده گرفته اند.

ولف اذعان کرد که او در روز مسابقه به رانندگان خود دستور داد که نمی خواهد آن ها با خطر کردن برای ثبت سریع ترین دور مسابقه، رده یا سکویی را از دست دهند.

با این حال در مقطعی از مسابقه، والتری بوتاس طی پیامی رادیویی پیشنهادات خود برای کسب این یک امتیاز را با مهندس خود مطرح کرد اما مهندسش به او هشدار داد که رانندگان دیگر نیز در تلاش هستند تا این یک امتیاز را به چنگ آورند. ولف نیز اذعان کرد خوشحال است که راننده او این یک امتیاز اضافی را کسب کرده است.

ولف گفت:

در جلسه صبح روز مسابقه، زمانی که در حال صحبت درباره ی استراتژی ها برای مسابقه بودیم، آن ها را از ثبت دور سریع مسابقه در صورتی که در سه رده ابتدایی باشند منع کردم. آن ها من را نادیده گرفتند، همه ی آن ها.

من فکر می کنم که نقشه ای بین مهندسان و راننده ها وجود داشت چرا که مهندسان مشتاق به انجام این کار بودند. من باید پیام های رادیویی را باز بینی کنم و ببینم که چگونه این اتفاق افتاد.

اما من خوشحالم. کسب این تک امتیاز به نظر من خوب و سرگرم کننده و بخش جالب و بزرگی از این نمایش است.

با این حال اما ولف هنوز راجع به این قانون نگران و عصبانی است:

معتقدم که خطر بسیاری دارد مخصوصا زمانی که شما در حال کسب امتیازات زیادی هستید آیا باید برای ثبت دور سریع خطر کنید؟

توتو ولف: والتری بوتاس دستور من را نادیده گرفت توتو ولف: والتری بوتاس دستور من را نادیده گرفت والتری بوتاس – گرندپری استرالیا 2019

همچنین والتری بوتاس نیز بیان کرد که امتیازات حاصل شده از مسابقه در اولویت هستند اما احساس می کرد که قرار داشتن در رده اول و فاصله زیاد او با نفر دوم این فرصت را به او می دهد تا برای زدن سریع ترین دور نیز تلاش کند اگر چه اذعان دارد که این یک امتیاز ارزش تعویض تایر ها را ندارد.

بوتاس گفت:

به وضوح کسب امتیاز زیاد از مسابقه خودش در اولویت بسیار بالاتری قرار دارد و ثبت دور سریع در اولویت دوم قرار می گیرد. البته زمانی در مسابقه بود که فاصله با نفر قبلی مناسب و حاشیه امنیت کافی برقرار بود. بنابراین درباره ی آن صحبت شد و برنامه ریزی صورت گرفت.

من درباره ی امکان یک توقف و تعویض تایر ها سوال کردم اما این چیزی است که درباره ی آن قبل از مسابقه صحبت کردیم که این اولین مسابقه ی فصل است و نمی خواهیم کار احمقانه ای انجام دهیم. می خواهیم با ایجاد برخی مقدمات و ابزار ها، محافظه کارانه عمل کنیم اما از طرفی باید مطمئن باشیم که می توانیم بیشترین امتیاز ممکن را بدست آوریم.

به همین دلیل ما پیت استاپ را انجام ندادیم چرا که توقف دوباره خود یک خطر بزرگ است حالا چه در هنگام وجود سیفتی کار در پیست باشد و یا این که ممکن است مشکلی در هنگام پیت استاپ به وجود بیاید.

من فقط در چند دور آخر با این که در ترافیک بودم سعی کردم که یک فاصله (برای ثبت دور سریع) ایجاد کنم. من کمی سرعت خود را کاهش داده و فضایی مناسب برای زدن دور سریع ایجاد کردم. سپس مود موتور خود را عوض کرده و یک دور سریع را ثبت کردم. خوشحالم که توانستم این یک امتیاز اضافی را بدست آورم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:



همیلتون: پیروزی سنگاپور طولانی ترین مسابقه عمرم بود