ضرورت گسترش طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی


پیرصالحی گفت: طرح خرید نیمه متمرکز دارو برای کنترل هزینه‌ و کنترل ورود و خروج دارو و ملزومات پزشکی بسیار مفید است.

ضرورت گسترش طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکیبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو پس از بازدید از مناطق سیل زده غرب کشور اظهار کرد: طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی طرحی بسیار کاربردی و مفید است. تا این جای طرح بسیار خوب کار شده است و امیدواریم در ادامه نیز شاهد پیشرفت و توسعه این فرآیند مبتکرانه باشیم.

وی به لزوم نظارت دقیق بر سیستم دارویی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه اشاره کرد و افزود: این نوع طرح‌ها و سامانه‌ها را باید گسترش داد. این طرح‌ها می‌تواند برای کنترل هزینه‌ها و کنترل ورود و خروج دارو و ملزومات پزشکی در مراکز درمانی بسیار کارآمد باشد.

همچنین قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی نظام دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با آن دست به گریبان بوده بحث اقتصادی و پرداخت مطالبات است که به‌خصوص در چند ساله اخیر مشکل ساز شده است.

تاخیر در پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی

وی افزود: عدم نقدینگی و با تاخیر پرداخت شدن مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی بیمه‌ها مشکلات عدیده‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.

محمدی عنوان کرد: باید دستورالعملی جامع و دقیق برای پرداخت به موقع مطالبات طراحی شده و به صورت کشوری اجرا شود تا چالش‌های پیش رو را رفع کند. معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی لازم را برای تدوین این دستورالعمل دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری