دروغ‌پردازی دشمنان ناشی از مودت مردم ایران و عراق است


دروغ‌پردازی دشمنان ناشی از مودت مردم ایران و عراق است

نخست‌وزیر عراق که به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی از صبح روز شنبه ١٧‌فروردین به ایران سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های سفر خود، شامگاه یکشنبه به مشهد سفر کرد.


شهرآرا آنلاین - عادل عبدالمهدی در سفر چندساعته خود، ضمن زیارت مرقد مطهر امام‌هشتم‌(ع)، با تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان‌رضوی دیدار کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار گفت: عتبات عالیات در عراق و ایران باید پرچمداری اتحاد و برادری دو کشور را در دست داشته باشند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر برگزار شد، با اشاره‌به مشترکات فرهنگی و تاریخ میان کشور ایران و عراق خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی مشترک ایران و عراق سابقه تاریخی و مذهبی چند‌هزار ساله دارد و مهم‌تر از همه محبت اهل بیت قلب و روح مردم دو کشور را به هم پیوند زده است.

وی افزود: راهپیمایی اربعین به‌عنوان یک پدیده بی‎نظیر بین‌المللی، در‌کنار همه مزایای معنوی، قدرت و ثبات عراق را نشان می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمنان به این نقاط اقتدار و پیوند ما حملات رسانه‌ای و درباره آن دروغ‌پردازی می‌کنند. این حقد و کینه ناشی از خشم آن‌ها از مودت مردم ایران و عراق در زمینه ارادت به خاندان وحی است.

مروی با بیان اینکه از توافق اخیر شما و رئیس‌جمهور محترم ما در حذف هزینه ویزا تشکر می‌کنم، اظهار کرد: قطعا همراهی شما و مردم عراق در شرایط تحریمی جمهوری اسلامی ایران به تعمیق رابطه عاطفی و تاریخی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی از هر‌گونه پیشنهاد به‌منظور نقش‌آفرینی بیشتر در روابط دو کشور استقبال می‌کند. تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس، نهادی کاملا دینی و مردمی است و محبت هزار‌و‌دویست‌ساله مردم به این عتبه، توانمندی‌های گسترده‌ای در حوزه‌‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی برای آن ایجاد کرده است که همه این مزیت‌ها می‌تواند بسترساز تعاملات فزاینده میان دو کشور قرار گیرد.

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، هم در دیدار نخست‌وزیر عراق در محل پاویون فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بیان کرد: دو ملت ایران و عراق روابطی بسیار صمیمی و گرم با یکدیگر دارند و باید بیش از پیش در جهت توسعه همه‌جانبه مناسبات بین دو کشور تلاش شود.

﷯وی افزود: سالانه جمعیت زیادی از مردم عراق برای تشرف به بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و ما افتخار میزبانی از آن‌ها را داریم. نخست‌وزیر عراق هم در این دیدار با اشاره‌به روابط صمیمی دو ملت ایران و عراق، از توسعه همه‌جانبه و بیش از پیش روابط استقبال کرد. عادل عبدالمهدی از رایگان‌شدن هزینه صدور روادید به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم سفرش به ایران یاد کرد. وی ادامه داد: ملت ایران و عراق با هم برادرند و رفت‌و‌آمد دارند. در عین حال سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق سفر مبارک و پر‌ثمری بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امام رضا (ع) متعلق به همه افراد است