امام رضا (ع) متعلق به همه افراد است


امام رضا (ع) متعلق به همه افراد است

مشهد -ایرنا-رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که در معرفی فرهنگ رضوی صورت گرفته است گفت: امام رضا (ع) متعلق به همه افراد و مخلوقات فارغ از دین آنهاست و اگر آنها متوجه معارف این خاندان شوند حتما به آن علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی آقا تهرانی روز شنبه و در آیین اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود: دنیا تشنه این معارف است و اکنون بعد از هزار و ۴۰۰سال در نظام اسلامی کشورمان این افتخار را بر عهده داریم که تلاش بی نهایتی در این موضوع داشته باشیم.

وی اضافه کرد:هنرمند کسی است که ارزش ها را ترویج میکنند و آستان قدس رضوی نیز باید پای کار در این موضوع باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:حقیقت این است که خداوند منابع معنوی بسیار با خیر و برکتی را به عنوان ائمه اطهار علیهم السلام در اختیار ما قرار داده است تا ما در تمسک به آنها هر چه اراده کنیم و بخواهیم به شرط کیفیت خالصانه ما در ارتباط با آنها ، به دست آوریم.

یعقوبعلی نظری افزود:ما در این شهر افتخار داریم که مجاور حضرت رضا (ع) هستیم و باید برای شکر این نعمت، خدمت گذاری مناسبی به زائران داشته باشیم .
وی ادامه داد: ما به عنوان انسان نیازمند آن هستیم که در مسیر تعالی و تکامل خود دست به دامان ائمه اطهار شویم و آنها پاسخ گوی ما در همه مسایل و معضلات خواهند بود و رویکرد اساسی ما نیز در استان بر این پایه طرح ریزی شده است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: اگر اهداف اقتصادی خود را نیز به این منابع فیض الهی گره بزنیم ، حتما عرضه اقتصادی، تربیتی خواهد شد و در مسیر اهداف تعالی بخشی الهی محقق می‌شود.

او گفت: افرادی که با استفاده از هنر و ابزار آن زمینه استفاده از فهم و درک خاندان اهل بیت علیهم السلام را مهیا می‌کنند در مسیر با برکتی گام گذاشته اند.

در این مراسم از حسین علی مصدق زاده، سید حسن صفاریان، محمد ناصر آینه چیان، علی خوش چهره، منصور انوری، جلیل عرفان منش و حسن روح الامین به واسطه نشر و آثار فرهنگ رضوی تقدیر شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کرونا و مدرنیته، سایه‌هایی بر تعزیه ریشه‌دار خراسان رضوی