شناسایی عوامل تهدید کننده شهرها در برابر سیل/ اجرای سیل‌بند در نقاط بحرانی کرمان


شناسایی عوامل تهدید کننده شهرها در برابر سیل/ اجرای سیل‌بند در نقاط بحرانی کرمان

فرمانداران شهرستان‌های کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با تشریح عوامل تهدید کننده شهرها در برابر سیل از اجرای سیل‌بند در نقاط بحرانی خبر دادند.

کد خبر: 88311 ۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۰۷:۳۲:۱۵

در ستاد مدیریت بحران استان کرمان مطرح شد

فرمانداران شهرستان‌های کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با تشریح عوامل تهدید کننده شهرها در برابر سیل از اجرای سیل‌بند در نقاط بحرانی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با تاکید بر مصوبه قبل شورای مدیریت بحران استان مبنی بر شناسایی و ارائه برنامه برای ساخت و سازهای صورت گرفته در بستر رودخانه در شهرها اظهار داشت: در جلسه قبل مقرر شد تا شهرداران و فرمانداران برنامه‌های خود در زمینه حفاظت از ساختمان‌ها را ارائه دهند.

فدایی گفت: فرمانداران، شهرداران و بخشداران عوامل تهدید کننده شهرها در برابر سیل را شناسایی کنند و وضعیت ساختمان‌های مسکونی، تاریخی و مهم در معرض خطر سیل تعیین شود.

استاندار کرمان بیان کرد: طی روزهای اخیر در شهرستان‌های زرند و راور تحت تاثیر بارندگی‌ها مشکلاتی به وجود آمده و گزارشاتی مبنی بر آسیب رسیدن به قنوات شهرستان زرند را داشتیم.

وی ادامه داد:مسیل‌هایی که در آنها ساخت و ساز صورت گرفته باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرند از جمله جاده‌ای که از جلوی عمارت دریا قلی‌بیگی عبور می‌کند و قبلا مسیل جریان آب بوده است.

فدائی گفت: مطالعاتی که در مورد رودخانه‌ها و حریم‌های آنها انجام شده هرچه سریعتر به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارسال شود تا معطل استعلامات نشوند.

اجرای سیل‌بندها در نقاط بحرانی شهرستان‌های کرمان برای مواجهه با سیل

علی نیکویی معاون خدمات شهرداری کرمان از منطقه ده بالا و سرآسیاب، کوهپایه و شهرک بنی‌هاشم به عنوان سه نقطه بحرانی شهر کرمان در زمان بارندگی و سیل نام برد و گفت: سیل‌بندهایی برای قسمت‌های حساس شهر کرمان در حال اجراست.

وی همچنین به اجرای پروژه احداث سیل‌بند منطقه ده‌بالا از فردا خبر داد.

شهردار کوهبنان نیز در این جلسه گفت: پل‌های ارتباطی در کوهبنان از استحکام لازم برخوردار نیستند و باید برای بازسازی و مقاوم‌سازی این پل‌ها اعتباراتی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تخصیص داده می‌شد که تاکنون محقق نشده است.

فرماندار شهرستان انار از ساخت و سازهای در بستر رودخانه‌های شهرستان انار گفت و افزود: دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد واحد انار در مسیل رودخانه ساخته شده است.

ابوذر عطاپور سرپرست فرمانداری جیرفت بیان کرد: تعدادی ماشین‌آلات سنگین در بستر این رودخانه‌ها جهت ایجاد خاکریز و سیل بندهای خاکی مشغول به کار هستند اما این دستگاه‌ها کافی نیستند.

وی ابراز داشت: در برخی نقاط مثل رودخانه شور به دلیل بالاتر بودن سطح این رودخانه از سطح شهر جیرفت نمی‌توانیم طی دو یا سه روز مشکل طغیان و بالا آمدن آب را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در صورت بارندگی و به‌وجود آمدن روان‌آب‌ها رودخانه شور طغیان می‌کند، البته هشدارهای لازم را می‌دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید