منتخبین طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» گواهینامه پایان دوره دریافت کردند


منتخبین طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» گواهینامه پایان دوره دریافت کردند

گواهینامه دوره آموزشی «هر مسجد، یک خبرنگار» ویژه اعضای کانن های مساجد مازندران، امروز (28 فروردین) همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان به منتخبین این طرح ملی، اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، گواهینامه دوره آموزشی «هر مسجد، یک خبرنگار» در مازندران، امروز (28 فروردین) همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان با برگزاری آیین ویژه ای به همراه مولودی خوانی در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اهدا شد.

دوره آموزشی «هر مسجد، یک خبرنگار» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران و همکاری بسیج رسانه استان برگزار شد و شرکت کنندگان در این دوره آموزشی که از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد دیار علویان بودند پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی و امتحان کتبی، گواهینامه این دوره آموزشی را دریافت کردند.

«هومن حکیمی» از خبرنگاران برجسته مازندران در این آیین با بیان اینکه جواب پرسش هایی نظیر خبر، محتوا، انتقال خبر، پروسه و فرایند انتقال خبر را می توان از کارشناسان و کتاب ها به دست آورد، افزود: یک خبرنگار باید هر لحظه در حال آموختن باشد و پروسه اطلاع رسانی و به روز کردن خود را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی اظهار کرد: خبرنگاری که مطلبی، می نویسد و خبری را تولید می کند، فرصت بازخورد خبر را از سوی تک تک مخاطبان ندارد بنابراین باید رسالت خود و همچنین مسئولیت اخلاقی خویش را در ابتدای کار، مورد اهتمام قرار دهد.

حکیمی بیان کرد: درک بیان کلمات قشنگ باید از سوی یک خبرنگار قبل از بیان و نوشتن آن، مورد عنایت باشد و هیچ زمانی، قبل از اینکه به طور کامل، درک کلمه را نکردید، تحت تاثیر کلمات قرار نگیرید.

وی ابراز کرد: رسانه، خبرنگاری و روزنامه نگاری فقط عشق است و باید خبرنگار، علاقه مند کامل به حرفه خویش باشد تا بتواند به درستی، رسالت خویش را انجام دهد.

حکیمی گفت: دایره واژگانی، محدود است و باید یک خبرنگار با مطالعه کتاب و روزنامه، موسیقی درست و فیلم، دایره واژگان خویش را افزایش دهد تا مخاطب را قانع کند.

وی، خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: رسانه های مکتوب و غیر مکتوب در جهان را بخوانید اما تحت تاثیر آنها، قرار نگیرید چرا که اصول خبرنگاری، یکسان است اما یک خبرنگار باید به هویت و مذهب و ارزش های کشور، توجه لازم داشته باشد.

حکیمی بیان کرد: هنگامی که تولید محتوا به میان می آید، پروسه آگاهی، توانایی و شناخت یک خبرنگار باید بالا باشد و در غیر اینصورت به مطلوب نمی رسد.

وی ابراز کرد: خبرنگاران به عامل موفقیت خبرنگاران، توجه کنند اما باید به هویت مستقل برسند تا صاحب امضا شوند و نباید همانند خبرنگاران دیگر، شوند که دستیابی به این مهم با تمرین مداوم، حاصل می شود.

حکیمی گفت: خبرنگاران با شناختن ساختار اولیه کلاسیک خبرنگاری به موفقیت می رسند اما باید طرحی نو، بیندازند که این امر منوط به مراجعه به گذشته و افزایش اطلاعات است.

وی اظهار کرد: کار یک خبرنگار از یک پزشک و مهندس، بالاتر است چرا که اگر شعور و فرهنگ و آگاه رسانی به طور کامل در جامعه نباشد هیچ پزشک و مهندسی نمی تواند، کارش را به درستی انجام دهد بنابراین خبرنگاران در فرهنگ و افزایش آگاه رسانی به جامعه، نقش مهمی به عهده دارند.

به گزارش شبستان، علیرضا مومنی خنکدار از کارشناسان ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در اهدا گواهی نامه دوره آموزشی «هر مسجد، یک خبرنگار» در دیار علویان به مولودی خوانی و منقبت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان، پرداخت.

پایان پیام/86

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سالروز ولادت سرداران کربلا(ع) کدام مسجد برویم؟