استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام


استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور و به‌مناسبت دهه ولایت و امامت با برنامه‌هایی همچون برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی، شب‌های شعر و جشن‌های ولایت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، حمایت از طرح‌های غدیر و اجرای سنت اطعام به استقبال از عید غدیر می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر با برنامه های متنوع به استقبال از عید بزرگ ولایت می روند. در ادامه به بخشی از برنامه این کانون ها ویژه این ایام اشاره می شود:

جشن های ولایت در 230 کانون مساجد بوشهر

«علیرضا پولاد» اعلام کرد: جشن‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیر با عنوان جشن‌های ولایت در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان بوشهر با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان بوشهر با بیان اینکه جشن‌های ولایت در سطح 230 کانون فرهنگی و هنری مسجد برگزار می‌شود، افزود: این جشن‌ها به‌صورت ویژه در کانون‌های فرهنگی و هنری معین در مناطق شاخص این استان اجرا می‌شود.

پولاد توزیع پوسترهای ویژه عید سعید غدیر خم در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری بوشهر را از جمله برنامه‌های این ایام دانست و بیان کرد: برگزاری مراسم جشن ویژه غدیر در مساجد و کانون‌های مختلف فرهنگی هنری با حضور سخنرانان کشوری و اجرای برنامه‌های متنوع از جمله برنامه‌های این ایام است که در این استان برگزار می شود.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

برپایی جشنواره ها و مسابقات فرهنگی

بنابراین گزارش، همزمان با دهه ولایت و امامت در ۱۲۰۰ کانون مساجد استان فارس هم ویژه برنامه هایی اجرا می شود که این برنامه‌ها همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان با برگزاری مراسم‌های دهای عرفه، اقامه نماز و جشن عید آغاز شده و در قالب‌های مختلف تا عید غدیر خم ادامه دارد.

حجت الاسلام «امیدی» با اشاره به فضاسازی مناسب مساجد و خیابان های اطراف آنها با استفاده از بنر، پوستر و پرچم‌های رنگی گفت: بحث ولایت و تبعیت از ولایت فقیه محور اصلی برنامه‌های این دهه است که در این راستا نشست‌ها و جلسات با حضور روحانیون و استادان دانشگاه‌ها و همچنین تشکیل حلقه‌ها و گفتمان‌های پرسش و پاسخ برای نوجوانان و جوانان نیز در حال برگزاری است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به برنامه‌های دیگر این ایام بیان کرد: برگزاری محفل‌های انس با قرآن، جشنواره‌ها و مسابقات در رشته‌های مختلف، برپایی نمایشگاه هنری، برگزاری محافل شب شعر با موضوع ولایت، ختم قرآن و صلوات هدیه به ساحت مقدس حضرت امیرالمومنین(ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع شربت و شیرینی نیز از برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه ولایت در کانون‌های مساجد استان فارس اجرا می‌شود.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

وی با اشاره به برگزاری مسابقه پیامکی با محوریت غدیر و ولایت حضرت امام علی(ع)، ابراز کرد: طرح سئوال‌های چهار گزینه‌ای همراه با اختصاص جوایز، توزیع شیرینی، سخنرانی، اجرای برنامه‌های شاد، اجرای سرود و نمایش توسط هنرمندان عضو کانون‌های مساجد و اهدای هدیه به همنامان مولا علی(ع) از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه این ایام است.

اعزام مبلغ به کانون های فرهنگی هنری مساجد

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام «محمدرضا نیستانی» هم از اجرای طرح فراخوان عمومی «حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد» با همکاری سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری اصفهان خبر داد و بیان کرد: این سازمان از طرح های فرهنگی و هنری کانون های مساجد با موضوع غدیر حمایت های محتوایی و مادی می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به برنامه های دهه ولایت و امامت هم اشاره و تصریح کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بنا شد در ایام دهه ولایت و امامت موضوع اعزام مبلغان به کانون های مساجد مورد توجه قرار گیرد.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

برگزاری 50 حلقه معرفتی

«نادر سقاء» نیز از برگزاری 50 حلقه معرفتی با موضوع «حکومت در اسلام» همزمان با دهه ولایت و امامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد منتخب استان اردبیل خبر داد و گفت: قرائت سوره مبارکه مائده در قالب طرح تلاوت نور به همراه ارائه تفسیر کوتاه توسط ائمه جماعت در بین دو نماز از دیگر برنامه های این دهه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری نشست «تبیین ولایت امیرالمومنین (ع) از منظر قرآن» ویژه خواهران از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در کانون های منتخب استان است. همچنین، مسابقه نقاشی با عنوان «فرزندان ولایت» ویژه کودکان و نوجوانان نیز طراحی شده که به برگزیدگان آن جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

دیدار با علما و بزرگان و خانواده های شهدای مساجد محلات، برگزاری آئین عقد اخوت در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت در فضای مجازی و فضاسازی و آذین بندی از دیگر برنامه هایی است که به گفته سقاء همزمان با دهه ولایت و امامت در کانون های مساجد استان اردبیل اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: خطبه خوانی غدیر با ارائه کتابچه خطبه از طرف بنیاد غدیر استان و برگزاری جلسات شرح نهج البلاغه با همکاری بنیاد نهج البلاغه از جمله طرح های مشارکتی است که در کانون های مساجد منتخب این استان اجرا می شود.

راه اندازی 220 کاروان شادی غدیر

این گزارش می افزاید: امسال با همکاری هیأت رزمندگان اسلام، ۲۲۰ کاروان شادی غدیر شامل ۱۱۰ کاروان در شهر تهران و ۱۱۰ کاروان در شهرستان‌های استان تهران همزمان با دهه ولایت و امامت راه اندازی می شود.

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به اینکه هر یک از این کاروان‌ها در پنج نقطه حضور می یابند که مجموعاً شامل ۱۱۰۰ نقطه است، تصریح کرد: این کاروان‌ها حرکت خود را از مساجد استان تهران آغاز می کنند و با این هدف که جشن ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) را برای غیر از مسجدی‌ها نیز برگزار کنند، در مکان‌های پرفت‌وآمد شهر مانند بوستان‌ها، ایستگاه‌های مترو، مراکز خرید و خیابان‌ها حضور می یابند.

برگزاری محافل قرآنی

حجت الاسلام «گرجی» نیز با اشاره به برنامه هایی که در کانون های مساجد استان یزد به مناسبت دهه ولایت و امامت اجرا می شود، گفت: با همکاری و همافزایی دیگر نهادها در استان یزد تلاش می کنیم که در این ایام در مساجد و بوستان های شهر مراسم های جشن با موضوع غدیر را برگزار کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد تاکید کرد: علاوه بر آن، سرود و تئاتر بچه های مسجد در این ایام اجرا و در حوزه قرآنی نیز محافل شبی در محضر قرآن برپا می شود.

طرح اطعام غدیر

همزمان با دهه ولایت و امامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان هم ویژه برنامه هایی اجرا می شود.

«ناهیدی فر» در رابطه با برنامه های دهه ولایت و امامت در کانون های مساجد این استان گفت: تعظیم و تکریم شعائر الهی، افزایش معرفت جامعه به ولایت، تبیین فلسفه غدیر و استفاده از حقیقت غدیر برای وحدت مسلمانان از جمله اهدافی است که در اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت پیش بینی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان همدان تصریح کرد: حضور گسترده بچه های مسجد و مسجدی ها در اجرای برنامه های مختلف از جمله راه اندازی ایستگاه های صلواتی و اجرای طرح اطعام غدیر از جمله برنامه هایی است که مورد توجه خواهد بود.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

«ناصر نبی زاده» نیز با بیان اینکه حدود 616 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خراسان جنوبی فعال است، گفت: برنامه های دهه ولایت و امامت شامل جشنواره، شب های شعر در شهرستان ها و مرکز استان، نمایشگاه‌ها و جلسات بصیرت افزایی با محوریت کانون های مساجد در این ایام برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: محتواسازی برای فضای مجازی از دیگر مواردی است که امسال به آن توجه شده و تلاش کردیم با ایجاد محتوا و شعرها، فیلم ها و متن های کوتاه بخشی از فضاهای مجازی را در جریان اعیاد پاسخگو باشیم و محتوا را ایجاد کنیم.


«10شب، 10 سخنرانی»

ویژه برنامه «10شب، 10 سخنرانی»، سلسله نشست های تفسیر آیات ولایت، مسابقات فرهنگی و هنری و قرائت زیارت جامعه کبیره بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای این دهه از سوی کانون های مساجد استان قزوین است که حجت الاسلام رمضانی به آن اشاره کرد و گفت: برگزاری سلسله جلسات نهج البلاغه شناسی، اجرای طرح عقد اخوت، شرح خطبه غدیر، برپایی ایستگاه های صلواتی و اجرای ویژه برنامه های متنوع در مساجد مزین به نام امیرالمومنین(ع) از دیگر برنامه های این دهه است.

«ربابه سادات حسینی» هم با اشاره به برنامه هایی که توسط کانون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای عباس آباد در استان البرز همزمان با دهه ولایت و امامت برگزار می شود، گفت: تکریم از سادات جلیل القدر در روز دوشنبه، 28 مرداد از ساعت 18 تا 20 در حسینیه مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) (واقع در عباس آباد کوچک) برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: آئین گرامیداشت عید غدیر در روستای عباس آباد با محوریت مسجد با حضور مداحان و سخنرانی امام جماعت مسجد در نظر گرفته شده است که ذیل آن ویژه برنامه هایی فرهنگی نیز برگزار می شود.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعامبرگزاری نشست های بصیرت افزایی

حجت الاسلام «افشین کلات پور» نیز اعلام کرد: همزمان با ایام «دهه ولایت و امامت» سلسله نشست‌های بصیرت و ولایت شناسی در کانون‌های مساجد استان و نیز ویژه برنامه‌های اردویی، فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه گفت: با همکاری بنیاد مهدی موعود (عج) تلاش می‌کنیم، سلسله نشست‌های مهدویت را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برگزار کنیم.

حضور روحانیون طرح هجرت در کانون های مساجد

«خوبی زاده» به ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان جنوب کرمان در ایام دهه ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت نشست ها و جشن های ویژه ای در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود، همچنین، 40 کانون فرهنگی هنری مساجد معین استان هم برنامه های باشکوهی را در این ایام اجرا می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از حضور روحانیون طرح هجرت در کانون های مساجد استان در ایام دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: طبق تفاهم نامه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بنا داریم در این ایام از ظرفیت روحانیون طرح «هجرت» استفاده کنیم.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

برگزاری کارگاه تشریح خطبه غدیر

حجت‌الاسلام‌ «اباذر بیگی» هم از اعزام مبلغ غدیر به ۱۰ کانون برتر و فعال برای ترویج فرهنگ علوی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ۱۰ نقطه مناطق محروم شهر ارومیه خبرداد و گفت: برپایی کارگاه‌های شرح خطبه غدیر در پنج کانون استان و برگزاری همایش «با زلال غدیر» که شامل گردهمایی مدیران و رابطان فرهنگی کانون‌های مساجد خوی بوده نیز طی این دهه در استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی تجلیل از ۳۰ نفر از اعضای برتر کانون‌های فعال در طرح اوقات فراغت تابستان را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه ولایت و امامت برشمرد و افزود: برگزاری اردوی فرهنگی و آموزشی در اردوگاه نور نیز از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام پیش بینی شده است.

وی دیدار با سادات عضو کانون‌های مساجد استان، اجرای ویژه برنامه‌های عقد اخوت در مساجد و اهدای قرآن به مساجد و برگزاری باشکوه کرسی تلاوت نور در ۱۰ مسجد را از دیگر برنامه های این ایام معرفی کرد.

استقبال باشکوه کانون‌های مساجد از عید غدیر/از برگزاری محافل تا عمل به سنت اطعام

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه‌های جدید مسجد امام رضا(ع)/ از ویزیت رایگان اهالی اکباتان تا دوره‌های امام شناسی