سامری: فینال یک جنگ واقعی است/ مایک رستم‌پور برای ما یک هدیه بود


سامری: فینال یک جنگ واقعی است/ مایک رستم‌پور برای ما یک هدیه بود

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان می‌گوید: باور داشتیم که تیم پتروشیمی را در نیمه‌نهایی شکست می‌دهیم و در اختیار گرفتن بازیکنانی مانند مایک رستم‌پور برای تیم ما هدیه بود.

حماد سامری در گفت و گو با ایسنا، در مورد موفقیت تیم بسکتبال نفت آبادان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر و شکست دادن تیم پتروشیمی مدعی در این مرحله، توضیح داد: اگر بخواهم در مورد نیمه‌نهایی صحبت کنم باید کمی عقب‌تر برگردم، جایی که ما با تیم ذوب‌آهن اصفهان بازی کردیم. ما دو بازی با کیفیت را مقابل تیم ذوب‌آهن انجام دادیم که همین موضوع باعث شد در شرایط مسابقه باشیم و با آمادگی قابل قبولی به بازی‌های نیمه‌نهایی برسیم.

* باور داشتیم پتروشیمی را می‌بریم

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید تیم پتروشیمی قهرمان آسیا است و نیاز به معرفی و توضیح زیاد در مورد این تیم نیست اما، در تیم نفت هم ما به این باور رسیده بودیم که می‌توانیم پتروشیمی را هم شکست داده و به فینال برسیم. واقعیت این است که فشار کمتری روی تیم ما بود و با استفاده درست از این شرایط در چهار بازی که انجام دادیم، با آرامش و اعتماد به نفس بازی کرده و پیروز نیمه‌نهایی شدیم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در مورد بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی افزود: این چهار بازی از سخت‌ترین دیدارهای ما بود اما کادر فنی تیم به خوبی پتروشیمی را آنالیز کرده بودند و بازیکنان نیز با همدلی و غیرت تلاش کرده و جنگیدند. حتی برخی بازیکنان با مصدومیت بازی کردند تا به موفقیت برسیم چون با غیرت بازی می‌کردیم. از همه بازیکنانم، تدارکات تیم و کادر فنی تشکر می‌کنم که برای موفقیت در این مرحله سنگ تمام گذاشتند. همه ما سعی کردیم که بهترین کار را انجام دهیم و صعود به فینال نتیجه همه این تلاش‌ها است.

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود برگ برنده تیم نفت مقابل پتروشیمی کسب یک پیروزی در ماهشهر بود، اظهار کرد: ما می‌دانستیم که برای رفتن به فینال حتماً باید یکی از سه بازی موجود در ماهشهر (دو بازی اول و بازی پنجم) را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتیم که خوشبختانه به این هدف مهم رسیدیم. هرچند ما معتقدیم می‌توانستیم بازی اول را هم که با اختلاف دو امتیاز باختیم، با پیروزی پشت سر بگذاریم. در بازی اول هم خیلی خوب بودیم که بنا به دلایلی نتوانستیم پیروز بازی باشیم اما، در بازی دوم با روحیه وارد زمین شده و به برتری رسیدیم.

* دیدن نفت و گرگان در فینال لیگ یک آرزو بود

سامری در مورد صعود دو تیم شهرداری گرگان و نفت آبادان به فینال لیگ‌برتر بسکتبال توضیح داد: شاید اگر چند ماه پیش از کسانی که بسکتبال را دنبال می‌کردند سوال می‌شد چه تیم‌هایی به فینال لیگ‌برتر می‌رسند، بدون تردید می‌گفتند پتروشیمی و شیمیدر اما، همه چیز هزینه کردن زیاد نیست و کارشناسان با تجربه می‌دانند که شرایط بازی در پلی‌آف لیگ‌برتر با سایر بازی‌های لیگ متفاوت است. فاکتورهای مهم دیگری برای فینالیست شدن یک تیم وجود دارد که دو تیم شهرداری گرگان و نفت آبادان آن‌ها را داشتند.

او ادامه داد: دیدن شهرداری گرگان و نفت آبادان در فینال لیگ‌برتر بسکتبال یک آرزو بود که واقعیت یافت. گرگان تیم قابل احترامی است و من این تیم را دوست دارم چون هواداران این تیم با تیمشان هستند. حضور دو تیم نفت و گرگان در فینال لذت بخش است و مطمئنم بازی خوبی را شاهد خواهیم بود. مسئولان گرگان امسال به تیمی که هوادارانش از پرشورهای ایران هستند خوب توجه کردند و نتیجه آن را با صعود به فینال لیگ‌برتر دیدند. البته به نظر من حق این تیم بیشتر از این‌ها است چون هوادارانش بی‌نظیر هستند.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی فینال مصدومی ندارند؟ اظهار کرد: خوشبختانه مصدومی نداریم و بازیکنان با شرایط خوب فعلی، می‌توانند به تیم کمک کنند.

* اضافه شدن بازیکنانی مانند مایک هدیه بود

او در مورد مایک رستم‌پور که به تازگی وارد تیم نفت آبادان شده است؟ گفت: من از عملکرد همه بازیکنانم راضی هستم و مایک هم با اینکه به تازگی وارد تیم ما شده است، عملکرد و روحیه خوبی دارد. زمانی که ما مصدومیت‌های زیادی داشتیم اضافه شدن بازیکنانی مانند مایک به تیم آن هم با مبلغ پایین، مانند یک هدیه بود. او یک بازیکن حرفه‌ای و بی حاشیه است که با توجه به روحیه بالا و جنگنده که من از او می‌بینم، هر روز برای بهتر شدن در تیم تلاش می‌کند. مایک با شرایط بسکتبال ایران خیلی آشنا نبود اما روز به روز در حال بهتر شدن است و در این بازی‌ها هم از عملکرد او راضی بودم.

حماد سامری در پایان و درباره بازی فینال توضیح داد: ما یک تیم هم قسم هستیم که برای موفقیت و قهرمانی به میدان خواهیم رفت اما، مطمئناً تیم خوب گرگان هم برای موفقیت پا به میدان خواهد گذاشت. قطعاً یک جنگ واقعی را در فینال شاهد خواهیم بود و تلاش ما برای این است که بهترین کار را انجام داده و به قهرمانی برسیم ولی باید منتظر ماند و دید در زمین مسابقه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...