امروز می توان بوستان و گلستان سعدی را راهگشای آینده کودکان و نوجوانان خویش قرار دهیم


امروز می توان بوستان و گلستان سعدی را راهگشای آینده کودکان و نوجوانان خویش قرار دهیم

دادبه بر لزوم توجه و قدرشناسی بزرگان ادب فارسی تاکید کرد و گفت: امروز می توان بوستان و گلستان سعدی را راهگشای آینده کودکان و نوجوانان خویش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اصغر دادبه»، امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت) در نشست های تخصصی «سعدی شناسی» که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، گفت: هرچه که نیاز امروز بشر است در گلستان دیده می شود ولی لازمه آن خواندن با دقت گلستان است.

این استاد دانشگاه بر لزوم توجه و قدرشناسی بزرگان ادب فارسی تاکید و خاطر نشان کرد: از دست دادن بزرگان معاصر ادب پارسی را از دست بدهیم به مثابه اینست که خود را از دست داده ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز می توان بوستان و گلستان سعدی را راهگشای آینده کودکان و نوجوانان خویش قرار دهیم، افزود: سعدی فلسفه زندگی را به مثابه یک دانش در نظر گرفته و او یک متفکری است که مسائل فلسفی را گلچین کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سعدی تارک دنیا نبود و او دنیا را مزرعه ای می بیند که برای آخرت محصول بدهد ولی غافل نیست که زندگی او معنای زندگی داشت و او به زندگی در این دنیا هم توجه داشت، اظهارداشت: سعدی در یک غزل، چهار پنج مورد برشمرده که برای سعادت دنیوی و اخروی عنوان کرده است.

دادبه با اشاره به تفاوت عقل در ایران و یونان باستان، تاکید کرد: سعدی آشتی عقل و عشق را با هم می داند که بر اثر آن به خرد عشق دست می یابیم و حکمت عملی سعدی کسی را نیازردن است پس از آن آزادی و آزادگی است که سعدی به آن توجه داشته است.

وی افزود: سعدی به اصل شادی توجه می کند پس از آن طرح اصلی این شادی در شاهنامه ایجاد شده است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا