ذوالنور: آمریکا و کشورهای غربی، اولین بازنده عدم صادرات نفت ایران هستند


ذوالنور: آمریکا و کشورهای غربی، اولین بازنده عدم صادرات نفت ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، گفت: عدم صادرات نفت ایران باعث بالا رفتن قیمت نفت می‌شود و اولین بازنده و متضرر این اتفاق، آمریکا و کشورهای غربی هستند.

مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بغض و کینه‌ نظام سلطه از انقلاب اسلامی، مردم ایران و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که بازوان پرتوان ملت ایران است، بر کسی پوشیده نیست و از روی دشمنی هرکاری که بتوانند انجام می‌دهند و هرکاری که تاکنون انجام نداده‌اند به این علت است که نتوانسته‌اند.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دو مرحله تحریم کرده‌اند؛ در مرحله اول نیروی قدس سپاه پاسداران را به اتهام مصداق تروریست، تحریم کردند و در مرحله دوم، کلیت سپاه پاسداران را در قانون کاتسا به اتهام تروریست، مورد تحریم قرار دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران دو هدف داشت، اولین هدف ترامپ از این اقدام، جلب نظر صهیونیست‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و دومین هدف نیز تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه و تقویت نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات بود.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا فشار بیشتری را به سپاه پاسداران وارد نمی‌کند و این عمل بیشتر به ضرر خود آمریکا تمام می‌شود؛ محبوبیت سپاه با این اقدام آمریکا در بین مردم دنیا بیشتر شد و همچنین وحدت و انسجام مردم ایران نیز تقویت شد.

ذوالنور تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در موارد مختلف اختلاف نظر داشتند، در این خصوص تماما در حمایت از سپاه پاسداران لباس سبز پوشیدند؛ همچنین با این اقدام ترامپ، نیروهای آمریکایی در منطقه محدودتر شدند، زیرا تاکنون ایران با نیروهای آمریکایی به عنوان مصداق معین تروریست رفتار نمی‌شد ولی اکنون مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام و زیرمجموعه‌های آن به عنوان تروریست شناخته می‌شوند و رفتار با آن‌ها همانند نیروهای تروریست داعش خواهد بود.

وی اضافه کرد: قانون دوفوریتی در تقابل با آمریکا که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، دست نهادهای مختلف را در کشور باز گذاشته است؛ دستگاه قضایی و امنیتی مکلف شدند تا اقداماتی را علیه آمریکا به انجام برسانند؛ همچنین دولت موظف شده اقدامات دامنه‌داری را علیه آمریکا و هم‌پیمانانش انجام بدهد و این نشان دهنده یک تصمیم مشترک و وحدت عمل علیه نظام سلطه در کشور است؛ این وحدت نتیجه اقدام ترامپ بود و در حقیقت با خواست خداوند عدو سبب خیر شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر لغو معافیت صدور نفت ایران به ۹ کشور، اظهار کرد: این اقدام آمریکا بسیار خصمانه و نابخردانه است و قابل اجرا نخواهد بود؛ هیچ کشوری قادر نیست حجم نفتی که ایران به فروش می‌رساند را تامین کند و در نتیجه کسری عرضه نفت و افزایش تقاضا در بازار جهانی، باعث بالارفتن قیمت نفت می‌شود و اولین بازنده و متضرر این اتفاق، آمریکا و کشورهای غربی خواهند بود.

وی گفت: همچنین ۹ کشوری که در حال حاضر از ایران نفت تهیه می‌کنند، کانال دیگری برای تامین حامل‌ها انرژی ندارند و ناچار هستند از ایران نفت وارد کنند و همین موضوع باعث ایجاد چالش و تنش بین این ۹ کشور و آمریکا خواهد شد؛ نفت ایران به هر صورت صادر خواهد شد و تنها ممکن است در راه صدور نفت، دردسرها و سختی‌هایی ایجاد شود ولی قطعا کشورهای غربی و آمریکا ضرر بیشتری را بابت افزایش قیمت نفت، متحمل می‌شوند.

ذوالنور تاکید کرد: در دولت و مجلس نیز پیش‎بینی‌هایی صورت گرفته است که در صورت کاهش صادرات نفت، از طرق دیگر بتوان این خلاء و کسری را جبران کنیم تا فشاری بر اقتصاد کشور و زندگی مردم وارد نشود.

وی در خصوص وضعیت تنگه هرمز در آینده، عنوان کرد: تنگه هرمز یک نقطه استراتژیک است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران است؛ در دنیا ۱۴نقطه استراتژیک وجود دارد که دو نقطه آن در اختیار ایران است؛ اگر در این نقاط مهم ثبات و امنیت حاکم باشد، تاثیر جهانی و یا منطقه‌ای دارد و اگر دچار بحران شود نیز تاثیر جهانی دارد؛ تنگه هرمز نیز دارای همین شرایط است و ایران می‌تواند در آن اعمال حاکمیت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حجم بسیاری از نفت دنیا از خلیج فارس صادر می‌شود و ایران می‌تواند در صورت صلاحدید، مانع صدور این مقدار شود؛ اگر طرف مقابلی برای ایران مزاحمتی ایجاد نکند، هیچگاه جمهوری اسلامی شروع کننده درگیری نخواهد بود؛ ما هیچگاه قصد درگیری و تنش با هیچ کشوری در منطقه و دنیا را نداریم ولی قطعا ایران از منافع خود دفاع می‌کند؛ شرع، عرف، اخلاق و قوانین بین الملل این دفاع را جایز دانسته و ممکن است بخشی از این دفاع در تنگه هرمز اتفاق بیفتد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!