جشن ازدواج آسان در بخش جغین/ 16 زوج جوان خانواده های نیازمند به خانه بخت رفتند


جشن ازدواج آسان در بخش جغین/ 16 زوج جوان خانواده های نیازمند به خانه بخت رفتند

همزمان با روزهای پایانی ماه شعبان و در آستانه ماه مهمانی خدا و به همت مرکز نیکوکاری ثامن الحجج(ع)، 16 زوج خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بخش جغین طی آیین ساده، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بخش جغین شهرستان رودان، ازدواج از نظر اسلام، پیمانی مقدس است که برقراری آن براساس مقرّرات آداب و رسوم، تشریفات و قوانین خاصی است و از مستحبات بسیار موکد و احادیث فراوانی از رسول خدا در رابطه با تشویق به ازدوج و مذمت ترک آن صادر شده است.

تنگدستی جوانان به ویژه در مناطقی که ضریب فقر و محرومیت در آن مناطق بالاست، از همان مشکلات سنتی و قدیمی است که همواره ازدواج را با تاخیر مواجه کرده است، هر چند به نظر می‌رسد دریافت وام‌های ازدواج، بخشی از این مشکلات را حل می‌کند اما شرایط اقتصادی کنونی ایجاب می کند که خانواده ها شرایط سهل و آسانی را برای این امر خیر مهیا سازند.

بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت ادارات، سازمان ها و نهادها و جلب مشارکت متمکنین و خیرین برای فراهم ساختن زمینه برگزاری آیین جشن ازدواج آسان جوانان به ویژه در مناطق محروم و کمتربرخوردار موثرترین راه برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ترغیب نسل جوان به ازدواج بهنگام و جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی در جامعه است.

این اتفاق فرخنده و مبارک از سال گذشته همزمان با میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) و با روی کارآمدن موسسه خیریه ثامن الحجج(ع) که جمعی از فرهنگیان بازنشسته بخش جغین آن را ایجاد کرده اند کلید خورد و امسال به دومین ایستگاه خود رسید.

« کورش نیک طبع »، معاون فرماندار شهرستان رودان در این آیین ضمن تبریک آغاز زندگی مشترک 16 زوج، به نقش ازدواج در سلامت فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: ازدواج و تشکیل خانواده، نقش موثری در تزکیه فردی و سلامت بقای جامعه دارد.

وی با بیان اینکه تلاش برای استحکام خانواده نیز زمینه را برای سلامت اخلاقی و سعادت عمومی جامعه فراهم می سازد، افزود: دین برای اینکه یک خانواده اصیل و پایدار تربیت کند و فرزندان صالح را که در حقیقت تمدن هر جامعه مرهون آن فرزندان صالح است، به بار بیاورد، اساس خانواده را بر امور دینی سامان می‌بخشد.

جشن ازدواج آسان در بخش جغین/ 16 زوج جوان خانواده های نیازمند به خانه بخت رفتند

معاون فرماندار شهرستان رودان در ادامه نسبت تهدیدهای که از طریق بالا رفتن سن ازدواج جامعه را به مخاطره می اندازد هشدار داد و اظهار کرد: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای ضربه زدن بنیان خانواده و نسل جوان ما را نشانه گرفته است و از این رو ضرورت دارد که همه نسبت به تحکیم بنیان خانواده و واکسینه کردن جوانان در برابر آسیب ها اهتمام ورزیم.

وی با قدردانی از مرکز نیکوکاری ثامن الحجج(ع) و ادارات و نهادهایی که در برپایی جشن ازدواج آسان مشارکت داشته اند، یادآور شد: مهمترین روش برای واکسینه کردن نسل جوان، فراهم کردن شرایط برای پاسخگویی به نیازهای ابتدایی آنان ازجمله ازدواج است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، همه کسانی که تکمن مالی دارند باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

« احمد راستین »، رئیس اداره حراست اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج فرهنگ ازدواج آسان، گفت: ازدواج و همسرگزینی، پاسخی مناسب به عالی ترین نیاز فطری انسان است که باید به موقع انجام پذیرد.

جشن ازدواج آسان در بخش جغین/ 16 زوج جوان خانواده های نیازمند به خانه بخت رفتند

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از « تکلف » به عنوان یکی از آسیب های مهم و آفات بزرگ زندگی امروزی به ویژه در امر ازدواج یاد می فرمایند و افراد را از این خصلت ناپسند به جد برحذر می دارند، افزود: تشکل های مردم نهاد نظیر مراکز نیکوکاری و افراد تاثیرگذار باید در جهت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ازدواج آسان در بین خانواده ها تلاش کنند.

رئیس اداره حراست اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان بر پرهیز از تجمل گرایی در جشن های عروسی تاکید و اظهار کرد: جشن های ساده باعث تسریع در ازدواج جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

جشن ازدواج آسان در بخش جغین/ 16 زوج جوان خانواده های نیازمند به خانه بخت رفتند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی اپلیکشن ناب پرداخت و عنوان کرد: یک نوع نرم افزار کاربردی الکترونیکی ناب برای کمک نقدی به نیازمندان تحت پوشش این نهاد طراحی و راه اندازی شده است.

راستین افزود: شهروندان هرمزگانی می توانند با استفاده از این نرم افزار و با نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت که مجهز به سیستم اندروید است، کمک های نقدی خود را با ارسال عدد 100 به سامانه پیامکی 30007639 برای نیازمندان واریز کنند.

وی عنوان کرد: این نرم افزار ویژه استان هرمزگان است و طوری طراحی شده که شهروندان می توانند در هر کجای از کشورکه باشند، کمک های خود را به نیازمندان استان و یا شهر خود پرداخت کنند.

آیین ازدواج 16 زوج جوان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بخش جغین که با استقبال اقشار مختلف و به شکلی کاملا سنتی و همراه با رسوم خاص مردمان این منطقه و هنرنمایی گروه نمایشی یاس سفید از شهرستان میناب، اجرای گروه‌های موسیقی محلی، نوافشانی، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدا جوایز به برگزیدگان برگزار شد.

جشن ازدواج آسان در بخش جغین/ 16 زوج جوان خانواده های نیازمند به خانه بخت رفتند

« بناوند » از خیرین استان هرمزگان که به همراه همسرشان در این آیین شرکت کرده بودند به هر زوج، کارت هدیه سه میلیون ریالی اهدا کرد در ضمن کمیته امداد نیز برای هر زوج ۳۰ میلیون ریال به حسابشان واریز کرده بود.

بخشداری، امور بانوان، شوراها و دهیاری‌ها، حوزه مقاومت بسیج و خیرین بخش و شهرداری رودان در برگزاری آیین جشن ازدواج ۱۶ زوج خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با مرکز نیکوکاری ثامن الحجج(ع) مشارکت داشتند.

گفتنی است، بخش جغین با بیش از 17 هزار نفر جمعیت و در فاصله 45 کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد و عمده فعالیت مردم این بخش کشاورزی و باغداری است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری