اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی از 25 اردیبهشت اجرایی می شود


اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی از 25 اردیبهشت اجرایی می شود

زدا از اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران از 25 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمدحسن زدا» امروز در نشست خبری با اشاره به جزییات پرداخت ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 98 گفت: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می شود و از ماه جاری مستمری بگیران حقوق جدید دریافت می کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: ما به التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان و مستمری بگیران نیز در صورت تامین مالی با حقوق اردیبهشت ماه پرداخت می شود در غیر این صورت آنها این ما به التفاوت را با حقوق خردادماه دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: میزان حق همسر برای مستمری بگیرانی که زیر 20 سال سابقه، بین 20 تا 25 سال، بین 25 تا 30 سال و بالای 30 سال به ترتیب 30 هزار، 45 هزار، 60 هزار و 90 هزار ریال به مبلغ پایه مندرج در جدول اضافه می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ماهانه 1400 میلیارد تومان برای حقوق مستمری بگیران بود که این رقم امسال به 17 هزار میلیارد تومان رسیده است.

زدا با اشاره به تدابیر سازمان تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری تمهیدات و بسته های حمایتی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان پیش بینی شده است که از جمله آنها می توان به بخشودگی جرایم، پرهیز از اجرای مواد قهری و تقسیط طولانی مدت اشاره کرد.

وی اظهار کرد: بسته های حمایتی در نظر گرفته شده برای کارآفرینان و کارفرمایان شامل 17 مورد است که همچنین در این بسته حمایتی به مناطق سیل زده نیز اشاره شده است تا بتوانیم آنها را به شرایط عادی خود برگردانیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال 98 هیچ کارگاه تولیدی و صنعتی به دلیل اعمال قوانین تامین اجتماعی تعطیل نخواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی مبلغ 20 هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی طلب دارد که ما تلاش های خود را برای دریافت این مبلغ خواهیم کرد تا فشار کمتری را به کارفرمایان و تولیدکنندگان داشته باشیم.

زدا با بیان اینکه اولین گروه حداقلی بگیران بر اساس شورای عالی کار است، تصریح کرد: بر اساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی حداقلی حقوق آنها 36.5 درصد افزایش یافته است و کسانی که سال گذشته یک میلیون و 100 تومان دریافت می کردند، امسال یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت خواهند کرد و با مزایای جانبی مجموعه دریافتی مستمری بگیران در سال 98 حدود دو میلیون تومان خواهد بود و در این زمینه مستمری بگیر زیر دو میلیون تومان نخواهیم داشت.

زدا خاطرنشان کرد: در سال 98 سازمان تامین اجتماعی حامی تولیدکنندگان و صنعتگران است و حمایت های لازم را از آنها در حوزه های مختلف خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سایر گروه ها نیز بر اساس قانون ماده 96 قانون اجتماعی و بر اساس نرخ تورم حقوق شان افزایش خواهد یافت و امسال با پیشنهادی که از سوی کانون بازنشستگی مطرح شده است، 17 درصد به اضافه 261 هزار تومان به صورت نقدی حقوق این افراد را افزایش خواهیم داد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: حق اولاد ذکر شده در جدول افزایش مستمری بگیران مربوط به بازماندگان بوده و در خصوص بازنشستگان و از کار افتادگان مبلغ 20 هزار ریال به اعداد فوق اضافه می شود؛ ضمنا حق اولاد تا سه فرزند قابل پرداخت است.

زدا از افزایش مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در دو سطح خبر داد و افزود: افزایش مستمری این افراد از 25 اردیبهشت اعمال می شود.

پایان پیام/35

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر امور خارجه بانجول را به مقصد تهران ترک کرد